Köprü diyot

yanlış veya eksik biliyorsunuz köprü ucunda kondanstör varsa dediğiniz gibi olur yoksa çıkış gerilimi giriş geriliminin 0,9 katı olur.
 
Tepe değerine yükselir dediğime göre kondansatör bağlanmış olduğunu varsaydığımız anlaşılıyor herhalde. Zaten standart olan uygulama da bu değil mi?

KontrolKalemi Mobile ile gönderildi.
 
kopru diyot voltajı yukseltır düşürmez ama DC voltaji tek diyottan geçırırsen 0.7 volt düşer yukseltır bır örnek vereyim televızyonlarda kaskat var diyotlarla 125 sanırın oyle 25.000 volta çıkarıyor burada dıyot kondansatör voltaj katlanıyor kopru dıyottada benzerı olur başka bir örnek AC220 kopru dıyotla doğrultursan DC 310 volt çikar
 

vinç kumanda panosu AC 24 volt köprü diyota giriyor köprü diyot çıkışı DC 24 volt kontaktöre giriyor AC 24ü DC 24 e çeviriyor belki DC çıkış 22 veya 26 volttur ben öyle anladın devrede kondansatör falan yok
 
merhaba kontaktor AC DC ye çevirmez oradaki işlem ben elektronikçiyim Elektrik konusunda uzman arkadaşların fikrini al bence benım fikrımı sorarsan kontaktor bobinine DC vermekle AC dekı tıtreşımlerı yok etmek sanırım vincin elektromanyetik frenleme işini yapıyor bu sistem kondansatör koymamalarındakı sebep kontaktoru çekıp bıraktığında zamanlama yapmasın şunuda ılave edeyım ben kondansatör koydum vinç frenleme sistemındekı DC voltaja 470 mfarad 63 volt kondansatör koydum uzun zaman oldu bir mermer ocağında raylı vinçtı arızaya gıttım sorun kopru diyotta çıkmıştı yanı yarım dalga geçırıyordu frenlerı tam kavramıyordu hem kopru diyotu değıştırdım dedığın gıbı kondansatör yoktu koydum sorunda çıkmadı çokta güzel çalıştı kolay gelsın
 
Köprü diyot voltajı düşürmez görevi ac yi dc ye çevirmektir. Üzerinden geçen akıma göre diyotta 0,7 ile 1 volt arasında gerilim düşer. toranaga73 açıklamış kondansatör kullanmazsanız köprü diyottan sonra 0.9 katı gerilim alırsınız. 1,41 ile 2 volt arasında da köprü diyot üzerinde düşer. Kondansatör kullanırsanız 1.41 katı maksimum değerini görürsünüz bu değerde yük durumuna göre kondansatörsüz voltaja kadar düşebilir.
 
Diyotlar;tek veya köprü olarak kullanıldığında AC. gerilimi DC. gerilime çevirmez.Genelde herkes böyle der,böyle yazar.Tek diyot kullanıldığında ve kondansatör bağlı değilken,diyot + ucunda 25 HZ. AC. gerilim görülür.Köprü uygulamada 100 HZ. AC. gerilim görülür.Osiloskop kullanmayan bu olayı göremez.Şimdi kondansatörün süper görevi başlıyor.Diyot çıkışlarına bağlanan elektrolitik kondansatör AC.periyotlarını aralarındaki boşlukları öyle doldurur ki bize DC. dediğimiz gerilimi verir.Esas olarak gerilimi kondansatör DC. yapar.Gelgelelim biz diyotla doğrultup diye yazmaya ve söylemeye devam ediyoruz....edeceğiz.Kolay gelsin.
 

sanırım karışık cümleler kullandıgımdan yanlış anlaşıldım elbetteki kontaktörün gerilim çevirme özelliği yok ben kondansatörsüz köprü diyotun dogrultma devresinde ne kadar gerilim düşecegini ve bu düşen gerilimin bir sıkıntı oluşturup oluşturamayacagını ögrenmek istemiştim degerli yorumlarınız için teşekkür ederim
 
Diyotların 0,7 -1.0 volt arasında gerilim düşürdüğü yazılır,söylenir.Birköprü diyoda 220 volt AC. gerilim uygulandığında kondansatörsüz olarak ölçüldüğünde 180 Volt gerilim ölçülür.Bu nedenle DC. motorların çalışma gerilimleri genel olarak 180 volt civarında üretilir.Uygulamada kondansatör kullanılmaz.Bilginize ve kolay gelsin.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…