köprü vinç kumanda şeması

yavuz31

Usta Üye
Katılım
12 Ocak 2010
Mesajlar
1,193
Puanları
156
Yaş
48
arkadaşlar köprü vinç kumanda ve güç devresini çizdim doğru olup olmadığını teyit ederseniz sevinirim giriş 3 fazı sigortadan geçtikten sonra ana kontaktöre girdim motor koruma şalterlerinede girerek 6 kontaktöre çıkış yaptım rst ve srt mantığınıda kurdum 6 amp kumanda fazını 6+1 kumanda butonundaki acil stop butonuna girdim butondan çıkarak ana kontaktörü çektirdim ve 6 butonun emniyet mekanik kilit sistemlerini dolaşarak sırası ile aşağı yukarı sağa sola ileri geri kontaktörlerinide emnyet kilitlemeyi yaparak tamamladım kısaca c1 c2 nin kapalısından dolaştırarak 2 kontaktörün aynı anda çekilmesini engelledim bunu 6 +1 butondada yaptım anlamadığım tek şey köprü diyot bunuda bağlantısı ile açıklarsanız sevinirim hatta mümkünse vinç kumanda şemasını bulamadım koyacak bir arkadaş varsa sağlam bir linkle koyarsa sevinirim teşek.
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
proje yazı ile anlatılmaz elektrik kumanda sistemine göre proje çizer incelersin veya başkalarından yardım alabilirsin.
örneğin senin yazında aşırı akım röle kontaklarını ve limit siviçleri kontaklarını yazmamışsın.
 
sayın ahnur;üzgünüm ama doc dosyasını açacak kolay yada mantıklı bir prograam bulamadım ayrıca motor koruma şalteri kontaklarını nasıl kullanabilirim mesela buhar kazanında motor koruma şalteri kontakları çok önemlidir motor koruma aşırı akımdan açtığı zaman sistem start rolesinide açarak brülör stop ediyoruz alarm roleside mkş nin attığını bildiriyor vinç kumandasında mkş yardımcı kontaklarının ne gibi bir faydası olabilir kısaca bahsedermisiniz ve limit swiçler derken neyi kastediyorsunuz vinçlerle pek işim olmadığından anlayamadım link içinde teşekkür ederim.diğer yandan 1 ad köprü diyot aldım bir ucunda ac yazıyor diğerinde ise + bu ne demek nasıl bağlanır benim tahminim ac yazan kısım faz çapraz karşısı nötr + nın ise çaprazı - eksi vinç aşağı ve yukar kontaktörlerinin kapalı kontaklarına faz köprüleyerek karşısından çıkan fazı köprü diyota göndereceğiz aşağı butonuna start verdiğimizde kontak açılarak frenlemeyi durduracak butonu bıraktığımızda kontak kapanacağından köprü diyota faz göndererek frenleme yapmış olacağız bilmiyorum doğrumu
 
Son düzenleme:
arkadaşlar öğrendim teşekkürler.
 
ekts proğramı işinizi rahatlıkla görebilir.Ayrıca similasyondada devrenin çalışıp çalışmadığınıda görebilirsiniz.


jzmpq.png
 
ilginç bir konu ve güzel bir paylaşım
 

Forum istatistikleri

Konular
129,709
Mesajlar
929,153
Kullanıcılar
452,414
Son üye
Cihangir54

Yeni konular

Geri
Üst