Kaçak akım

lambalı testler ya da adaptörlü testlere karşı değilim sadece gereğinden fazla anlam yuklenmesini kabul etmiyorum. adam harici toroidal akım trafosu bağlı sistemde bile toprak-nötür kısa devresiyle test yapmaya çalışıyor. böyle bi durumda lamabalı, lambasız, yüklü veya yüksüz senaryolarınızı, tecrübelerinizi duymak isterim.
 


Bir ilave . Ne hikmetse şu sağdakinden hiç görmeyip paso soldakinden gördüm .
 
aşağıdaki link okunursa hassasiyetimin daha iyi anlaşılacağını umuyorum:

https://www.kontrolkalemi.com/forum/konu/toroid-atmıyor-acil-yardım.146042/
Aynı konuların dön baba dön sürekli konuşulup aklı selim bir noktaya varılamadığı başka bir ülke var mı acaba ? Çok fazla bilgi , belge , döküman , bilir kişi olması acaba fayda yerine zarar mı veriyor teknik mevzulara . Sap ne , saman ne birbirine karışmış durumda .
 
KAKŞ ve KAKR üzerindeki test butonlarına basılarak çalışırlık kontrolü yapılır. aynı durum lamba testleri için de geçerli. tartıştığımız konu bağlamında KAKŞ çıkışına yük olarak lamba bağlayıp toprak-nötür kısa devresiyle de çalışırlık testi yapılabilir fakat ''tek başına toprak-nötür kısa devresiyle yapılan bi çalışırlık testi yoktur''. tüm bu testler sami bey'in de belirttiği gibi sadece mekanik açma kontrolü için yapılır.

profesyonel anlamda muayene yetkin kişiler tarafından özel cihazlarla yapılır ve raporlanır. hatta açma akımı, açma süresinin yanında daha detaylı raporlamalar bile yapılabilir.

bunların dışında ayarlı direnç, voltmetre ve ampermetre ile yapılan testlerde okuduğumu hatırlıyorum ama profesyonel anlamda yeterli bulmadığımı ifade etmek isterim.

konuyu uzatarak sizleri sıkmak istemiyorum. sabrınız için teşekkür ediyor saygılarımı sunuyorum efenim.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…