Kapalı Alan Jeneratörleri İçin Havalandırma Hesabı

SaintOne

Üye
Katılım
14 Eyl 2011
Mesajlar
24
Puanları
1
Yaş
37
Merhabalar,
Binanın bodrum katında bulunan jeneratör için jeneratör projesi hazırlamaktayım. Proje içeriğinde "Havalandırma Hesabı" yapılması istenmektedir. Kapalı alan jeneratörler için havalandırma hesabı örneği olan meslektaşlarımın paylaşım yapmasını rica ederim. Saygılarımla.
 
Öyle bir hesap vardır . Yok değil. Şu aralar o literatüre ulaşma imkanım yok. Ancak jeneratörün saatlik yakıt sarfiyatına denk gelen hava tüketimini hesaplarsınız. Ve minimum bu kadar taze havayı o Bodrum'daki mahalle verirsiniz. Jeneratörün egzosunu da dışarı taşıdınız mı sorun kalmaz.
 
Eger yakıt sarfıyatı baz alınıyorsa; beygir gücü basına ortala 75 gram hesaplanır. 75 X beygır gücü. ama egzos dısarda olunca ve radyatör genişliği kadar hacimi açık bırakanız derım.
 
arkadaşlar 25 yıldır jeneratör işi yapıyorum belki binlerce proje kabulu yaptırdık binlerce jeneratör kurdum yani polemik değil amacım o gördüğünüz jeneratör jeneratör kurulumu resminide montaj talimatlarınıda koyarken biz hazırladık böle bir şey yok ... motorun pervanesine bakarsınız katsaloğunda atığı hava mevcutur o havayı bir davlumbazla dışarı atarsınız olur biter.
temiz havada verisiniz cihaz çalışır . bizizm derdimiz hararetledir . ortamı soğutmaktır egzosuda dışarı atmaktır. odyada temiz hava menfezi açtığınızda zaten motor cebri olarak o havayı çekecektir mesele davlumbazdan atıığı hava kadar hava alabilmesidir. eğer davlumbazı çıkaramıyorsanız imkan yok ise o zaman egzozu çıkarıp radyatörü remote (uzak ) bir yere çatıya soğkağa bahçeye ne bili dış ortamda bir yere koyup elektrikliş fanla soğutacaksınız egzozu dışarı atacaksınız oldu bitti .. motrun attığı kadar havayıda içeri alacaksınız bitecek.
şöleki jeneratör aşağıda çalışacak havayı bir şekilde küçük bir pencere açsanızda bulur ama jeneratörler su soğutmalıolduğu için önemli olan radyatörü soğutabilecek temiz hava miktarıdır buda jeneratör büyüdükçe büyük problem olur yani 2200 kva bir jenartör koyarsan bu en az 2 metreye 2 metre yapar bu durumda radyatörü remote yapmak daha mantıklıdır .. o zaman sadece size dizele gereken hava lazım oda önemli değil zaten küçük bir pencere ile halledersin onuda motor imalatçısı hesaplıcak sen değil o verir inspectlerinde.
gelelim hesaba hesabıda yalan yanlış bişi yapaacaksınız kabulu yapanda yicek. yemeyip ne yapacak yok ki böle bişi dünyada yok bir tane türk mühendis uydurmuş ona bir makam vermişler oda yapsam da ne yapsam demiş ahada buldum demiş bulmuş. yane dünya akademik literatöründe böle bir hesap yok . yane herhangi bir üniverstenin okutuuğu bir kaynak yok generatör temiz hava hesabı deye .. hadi onu geçtim ben gemici köenli jeneratörcüyüm . senkronizasyon sistemlerine orda başladım gemidede bile öyle bir hesap yok gemi makinesinin kataloğuna bakarsın jeneratörlere bakarsın toplam ne kadar yanma havası lazımsa o kadar alırsın . ama gemide fark şudur atılan hava emilenden çoktur . sebebide içeride çok az vakum etkisi yapması istenirki içeride koku kalmasın..
yani gemi mühendisi makinenin kataloğuna bakarken jeneratörcünün hesap yapması hakkaten ilginç
DEDİMYA BİZİMKİLER SAĞLAM UYDURMUŞ sizde ne yapacaksınız cihaz bodrumda radyatörlü ise
motor x deyecesiksiniz = pervane çapı şu devir 1500 atacağı hava miktarı= 0233 falan hava menfezi ölçüleri x10 x 10 giren hava 200 uygundur ahaha ahha aha oda paşa paşa yiyecek yemeyip napacak getirip arkadaş o öyle olmaz böyle olur demesi gerkir öyle bişide yok olduğu için sıkıntı etme ...
kaldıkı o hesap bizi alakadar ediyor onu alakadar etmiyor biz makinemizizn çalışması ve verimli olması için gerekli havayı sağlamayı önemle özen gösteriyoruz. onuda zatem motor imalatçısı söylüyor sana arakadaş benim motorum şu kadar hava emer turbo şarjı tam yükte şu kadar oksijene gerek duyar ortamıda sen nasıl istersen soğut..
projelere aldırma türkiyedeki projelerin hepsi sahte zate . ulus çarşısının yangınından önce böle bir şey yoktu bir tanesi küçük jeneratör çalışırken benzini döktü yaktı çıkardılar proje isteyelim.
proje kötü bişimi elbette değil olması gerkli. ama tabi bedaşçıların istediği gibi değil...
enerji bakanlığının çaycısı zannediyorum hazırladı bunu bir sürü saçmalık olması gerekeni istemiyor , gereksiz bir sürü şey gerkliler yok ama
mesela acil stop butonu koy dışarıya jeneraötr bahçenin ortasında kabinli kabinde acil stop butonu var telle çevrili yok dışarıda olacak. yav arkadaş biz acile karşı değiliz ama burda olmaz . olacak diyor kabulde takıyoruz sonra söküyoruz çoluk cocuk basıyor çünki. zaten makinede var acil makineye yakın çalışan adam için konur .
mesela JENERATÖRE SAYAÇ TAKILIYOR
ama bu sayacı kim okuyacak okuyup napacak bilen yok kontrol yok he kafadan aslı astarı olmayan bir şey
ankarda size bintane kofreden direk girilmiş jeneratör sayabilirim kanunsuz .dah neler neler.
arkadaş kojen kuruyoruz kojenerasyon sistemleri santraller kuruyoruz hava hesabı olmuyorda jeneratörünmü varmış. bizde yirmi beş yıldır öle habersizmişiz ..

biz bodruma ineriz sıcak havayı tahliye etmek için dvlumbaza baklarız taze hava girişinede bakarız ypoksa havalandırmacıya deriz . radyatörü soğutacak hava bulmaz isek radyatörü bahçeye koyarız havalandırmacıyada motorun tam yükte ihtiyacı olan hava kadar hava vermesini isrteriz onuda imalatçı söyler . yok gram yaktığı maktığı şeyler gibi türk usulu yaklaşımlara bakmayız ... onu motor imal eden düşünsün hesaplasın bize ne ... motormu imal edeceğiz sanki yok yaktığı yakıt yok oksijen bilmem ne, ne alakası var bizimle .
hesap yapılacaksada havalandırmacı yapsın oda mekanikçinin işi. Elektrik firmawsıda ne yapacaksa havayı projenin kabulune gelen zaten elektrik muhendisi nese .
şimdi istermisin biri bunu okusun üzerine vazife çıkarsın desinki arkadaş bundan sonra jeneratör kabulune makine mühendiside gelecek bide ona harç yatıralım bide onu bekleyelim oda abuk subukl istekler çıkarsın herkes bize sövsün .
siz halen havalandırma hesabı var diyorsanız nasıl istiyorsanız öyle yapın neye inanmak isyitorsanız inanın aslında forumlara bir daha aleni yazı yazmamaya karar vermişitim ama bu seferlik cevap vermek zorunda hissettim kendimi .
sürçü lisan olmuşsa affola amacım kimseyi kırmak yada polemik değil sadece türkiyedeki abuk subuk uygulamaları eleştirmek. aklı evelin biri hesap istiyor bizde düşüyoruz peşine. ama gerizekalılık bizde kendi adıma konuşuyorum. sen özelden ver bana hesap isteyenin numarasını . bende gidip sorayım arkadaş sen hesap istemişsinde biz bunu neye göre yapacağız formulu ne çarpanı ne katsayı ne baz değişken ne rakıma bağlımı bu katsayılar deniz seviyesinde değişirmi turbo şarjlı motor olursa ne olur çift turbolu ise ne olur , motorun silindir sayısını piston çapını hesaba katacazmı 4silindirli olursa ne olur tabi emişli olursa ne olur
hesap varsa siz hesaplayın kardeşim ben motor imalatçısına soruyorum ...
 
Son düzenleme:
Servet bey Dediğiniz gibi Türkiye de projecilik ne yazıkki Fabrikasyon şimdi ben bunu isteyen Arkadaşlara soruyorum elinizde örnek var mı yok ? Bu işin usülü esası, Şartnamesi var mı yok ? O halde benim Hesabımı karşılaştıracak bir veri yoksa ben Dediğiniz şekilde yapıştırıp geçeceğim Çaresiz..
 
gemi mühendisi yapmıyor sen ne yapacan yav gemi mühendisine diyorlar makineye lazım gelen hava motorun katoloüunda var deye
 
Kardeş merhaba,
Jeneratör kısa devre hesabı, yakıt sarfiyat hesabı ve Temiz hava hesabı ile ilgili doküman varsa gönderebilir misin rica etsem.
 
gemi mühendisi yapmıyor sen ne yapacan yav gemi mühendisine diyorlar makineye lazım gelen hava motorun katoloüunda var deye
Sevgili arkadaşlar
Kapalı mahaldeki jeneratör havalandırması önemli konudur. bazı arkadaşların bunu bilmemesi hesap olmadığı demek değildir.
İnternetini aratırsanız tüm kapalı alan jeneratör odalarının duvarında fan vardır.
Niye oraya o büyüklükte (yani kapasitede) fan yerleştirilmiştir. İş görüyorsa veya yetecekse WC aspiratörü büyüklüğünde birşey koyun. Erzurumda kullandığınız jeneratör odası fanını Bağdatta kullanın bakalım jeneratör çalışıyormu.Kaç dakikada şişip duracak. Bazı arkadaşlarda üretici firma veriyor diyor. Onlara malum olmuyor herhalde... Bir hesaba dayanıyor. Nasıl bir binanın ısı kaybı, ısı kazancı, Elektrik ihtiyacı, hava ihtiyacı, ısı yayan cihazların yaydığı ısı hesaplanıyorsa, nasıl jeneratör kapasitesi bir hesaba göre tespit ediliyorsa, jeneratör mahallinin havalandırması da bulunduğu şehir, cihazın yaydığı ısı dikkate alınarak hesaplanır ve ona göre saatteki hava değişim sayısı bulunur. İlaveten buna jeneratörün yaktığı hava eklenir.
Taze hava girişi ve sıcak hava çıkış yeri ve yükseklikleri bile hava miktarlarını çok önemli derecede değiştirir. Umarım konuya bakış açınızı değiştirebilmişizdir.
İyi çalışmalar.
 
Son düzenleme:
hayır hiçte değiştirmedi.. o fanlar türkiyedekilerin iş bilmezliğinden para harcamak istemmesinden.. imalatçı kolay olsun deye takıyor önüne radyatörü sonra millet alıyor koyuyor nasıl hava alacam nasıl hava atacam diye kafa yoruyor. yap abi remote radyatör koy bir eşanşör soğut suyu dışarda motoru tepe tepe kullan. ne diye kapalı alana dev gibi radyatörü sokup soğutmaya uğraşıyorsunki? yani şimdi kücük gemide ana makine hariç 4 tane 1000 kva makine var bunlarda fanmı var ? kaldıki fana gerek yok hiç bir alanda . o fan koyanlar bişi olacağını sanıp fantezi yapanlar dan başka kimseler değiller .. yane normal bir 500 kva makinenin fanı 35 kw . radyatörü içeri koydun hadi kapalı bir alan olsun bir atış bir çıkışımız olsun yani şimdi jeneratör çalışınca 35 kw gücünde havayı dışarı atarken 3- 5 kw fanlamı havayı alacaksınız eğer emiş varsa zaten o hava cebri olarak girecek erzurum şehir hastanesini ben kurdum 5tane 2500 kva var bir tane fan yok . bağdatta olay farklı erbilde sahrada olay farklı . onlar fan değil . mükeyyef denen sistemler kuruyorlar sadece çok sıcak havalar için sadece havalar aşırı sıcak olduğu zaman 55 derecenin üzerine çıkınca mükeyyeflere yukarıdan buz koyuyorsunuz buzlu su sürekli sıkıştırılmış kağıda benzer bir malzemenin içinden akıyor sünger gibi düşünün fan ordan soğuk hava üflüyor . başkada orda fanda olmuyor onların radyatörleri sahra tipi bizmkiler gibi uyduruktan değil soğutmazsa 34 kanal daha eklenir olmadı 1 radyatör daha eklenir . zaten dizel motorun en verimli çalışma sıcaklığı 89 93 arası . çünki segman boşlukları yatak boşlukları gezinti yatak boşlukları 90 dereceye göre ayarlanır ve imal edilir motor bu ısıya geldimi segman ve piston tam oturur motorun en güçlü hali olur bunun daha altında sıcaklıklarda segman ve yataklarda boşluk miktarı artar bu motorda aşırı vuruntu yapar bu nedenle makinenin soğuk çalışması istenmez . zaten motorun gömleklerini ısıtmak için yaz kış 40 dereceye ayarlı gömlek suyu ısıtıcıları vardır .. ... soğukta makineyi çalıştıramazsınız . sıcak oluncada genleşme fazla olur bu sever yataklar ve pistonlar sıkışmaya başlar buda klepaja sebep olur yani halk dilinde sarmak deyiminin kullanıldığı durum ..
lakin tamam ben bu işi yapmıyorum bişi de bilmiyorum internette var demelkle olmuyor .. bir isim verki deki falan adam şöle bir hesap yapmış yalan yanlış olmuş ama sadece 1 kişi bir hesap yapmış şuna dayanarak şöle bir formul bulmuş şöle bir yöntem bulmuş bizde bu konunun cahili olduğumuzu kabul edelim . diyelimki evet böle bişi var ... böle bir hesaplar var . gerçekadalete ve bilme karşı boynumuz kıldan ince .. ama ikisininde tecelli olabilmesi için gerçek ıspat gerekli.
bizim için radyatör suyunu 68 -72 derecelere indirecek kadar temiz hava kafi . motor 90 derecede termostatı atıp içeriye radyatörün altındaki soğuk suyu alıp 90 drecenin üzerindeki suyu radyatöre soğuması için göndediğinde radyatör bunu soğutabiliyorsa problemimiz yok demektir. yok bizim radyatörün gücü buna yetmiyorsa o zaman radyatörün hacmini buyuteceğiz soğuttuğumuz su miktarını arttıracağız . genemi beceremedik radyatörü söküp çatıya çıkaracağız remote yapacağız çatıda soğutacağız 5 10 tane serpantinle genemi olmadı daha milyontane çözüm var . anlayacağın bizim derdimiz motora temiz hava verebilmek ve suyu soğutabilmek . gerisi hava civa fasulyeden şeler ..
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…