Kendi Tristörlü kompanzasyon sistemimizi kuralım

tetik bölgelerinin belirtildiği resim her şeyi açıkılıyor
https://www.kontrolkalemi.com/forum...-kompanzasyon-sistemimizi-kuralim/sayfa4.html

sayın tossun2008 halen gerilimin sıfırında açmayı düşünüyormusunuz, deneme yapacaktınız?
arkadaşlar iletilerde'de bu konu hakkında yazdık bu kontrol rizikolu bir kontrol

ama ben denemek istiyorum diyen varsa buyrun hodri meydan gerilimin sıfır noktasında açın bakalım neler oluyor

ısrarla yanlışa doğru demekten vaz geçmek lazım
 
tetik bölgelerinin belirtildiği resim her şeyi açıkılıyor
https://www.kontrolkalemi.com/forum...-kompanzasyon-sistemimizi-kuralim/sayfa4.html

sayın tossun2008 halen gerilimin sıfırında açmayı düşünüyormusunuz, deneme yapacaktınız?
arkadaşlar iletilerde'de bu konu hakkında yazdık bu kontrol rizikolu bir kontrol

ama ben denemek istiyorum diyen varsa buyrun hodri meydan gerilimin sıfır noktasında açın bakalım neler oluyor

ısrarla yanlışa doğru demekten vaz geçmek lazım

Yanlış anlaşılmasın lütfen ben hiçbir zaman tristörü sıfır geçişinde açmaktan bahsetmedim. Tristörün tetiklenecek olduğu yerin sıfır noktası olduğunu söyledim ve iletimden çıkaracak olduğunuz zamanda sıfırdan önce tetiklemenin kesilmesi gerektini söylemiştim.

Bu arada kontrol devresi ile ilgili bazı çalışmalarım oldu. burada yakında herkesle paylaşacağım.
 
sn.gunerdr
Hocam kızmana gerek yok , biz de tartışa tartışa , düşüne düşüne doğruyu bulmaya çalışıyoruz . Kondansatör yüksüz ise 0 geçişten hemen sonra şebeke gerilimi yükselmeden tetiklenmelidir demedik mi ? hatta bakıyorum sizin ar-ge sitenizde de öyle yazmışsınız:
3 FAZ STATİK KONTAKTÖR (SIFIR GEÇİŞ TETİKLEMELİ)

Bu sistem tristör üzerinde gerilim sıfır olduğunda devreye girer ,akımın sıfır geçişinde eğer kompanzasyona ihtiyaç yoksa devreden çıkar.Bu özellik sayesinde hem kondansatörlerimn ömrü uzar hemde yarı iletken malzemeler korunmuş olur.Yarı iletkenin ve sistemin yapısı gereği çok kısa sürelerde yani saniyenin 1/100 inde devreye girip çıkabilir.
Bu kart kullanımı ile statik kompanzasyon sistemlerinde serbest kontak çıkışlı reaktif güç kontrol rölelerin çıkışları ile kontaktörle çalışan sisteme kolaylıkla entegre edilebilir.
Bu sistemin kullanılması ile reaktif güç kapasitelerinin devreye girip çıkmasındaki inrush akımlar ortadan kaldırılarak hem kapasitelerin ömrü uzar hem de şebekede anlık akımların verdiği enerji çökmelerinin önüne geçilir.
Tristör ateşlenmesini kontrol edebilmek için devrenin aşağıdaki örneklerdeki gibi bağlanması gerekmektedir.

Ben bunu birkaç yerde daha okudum ondan sıfır geçişten bahsediyorum hala ,

Verdiğiniz grafiğe gelirsek , kalıcı durumda kapasite akımı sıfır geçişlerindeyken , şebeke gerilimi + yada - tepe değerlerine ulaşıyor , yani tristör bu durumlarda kesime gidiyor yani tekrardan tetiklenmeli demeye çalışıyorsunuz sanırım ama şöyle de bir durum var ki :
Endüktif (veya kapasitif) yüklerde akımla gerilim arasında bir faz farkı vardır .Bu durumda yük üzerinde ki gerilim sıfıra ulaşmadan üzerinden geçen akım sıfıra ulaşır , yani triyak üzerinde ki gerilim daha yüksek iken üzerinden geçen akım sıfıra ulaşır ve triyak kapalı duruma geçer . Fakat triyak üzerindeki gerilim fazla olduğu için kendiliğinden ateşlenir . Bu durumu da ortadan kaldırmak için devreye direnç ve kondansatör bağlanmıştır . Bu RC devresi devrede ki faz farkından dolayı istenmeyen ateşlenmeleri önler
Sizin gösterdiğiniz grafikteki gibi gerilim sıfıra ulaşmadan akım sıfıra ulaşır demiş ama kendiliğinden ateşlenir mi yani tetiklemeye gerek yoksa nasıl devreden çıkarıcaz...
Yanlışlarımı düzeltirseniz çok sevinirim..
kolay gelsin
 
sizlerin bu bahsettiği konu teoriden mi ibaret yoksa deneme yapıpta edindiğiniz bilgilermidir?
eğer teoriden ibaret ise lütfen bir deneyin ondan sonra yanıt yazın
 
merhaba

bir tristöre paralel bağlanmış seri rc devreye snuber denir amacıda
tristör kesime gittiğinde oluşan yüksek gerilim piklerini önlemektir
tristörü korumak amacıyla konur,bir tristör ac devredeyse zaten diğer
alternansta kendiliğinden kesime gidecektir,ayrıca saf indüktif yük olmadığından her bobinin mutlaka r bileşenide vardır ve bundan dolayı
akım tam 90 derece geri kalmaz.
 
sizlerin bu bahsettiği konu teoriden mi ibaret yoksa deneme yapıpta edindiğiniz bilgilermidir?
eğer teoriden ibaret ise lütfen bir deneyin ondan sonra yanıt yazın
hocam bana diyorsan eğer ben öğrenciyim zaten fakat bu konuya merak saldım sizler gibi ar-ge atölyelerim yok , aklıma geleni hemen deneyemiyorum, doğal olarak teorik tartışıp bi çözüm yolu bulmaya çalışıyorum , sizlerle de hodri meydan hadi bunu yapalım sen bunu yap da diyemiorum , mantıklı bi çözüm yolu bulana kadar tartışmaya devam ediyorum.
O yüzden bu konuştuğum konular deneyip bi sonuca varıp buraya yazdığım konular değil ,araştırmasını yaptığım konular sadece....

Tossuun hocama diyorsan eğer o birşeyler deniyormuş sanırım...

Herkese kolay gelsin
 
merhaba
Tosun hocam calışmalarınla ilgili bilgi verecektin uzun zaman gecti hala bi cevap gelmedi senden..
 
ben de dört gözle bekliyorum:)
 
Tek işim bu sistem üzerine olmadığı için tabiki biraz uzun sürüyor araştırmalar ama önümüzdeki hafta bir firma ile anlaşmayı sağlayabilirsem. prototipi çalıştıracam inşallah
 
ben indüksiyon ısıtma devresinde tristör kullanıyorum
kondansatöre seri veya parelel bağlı bir bobin acayip işe yarıyor.
tristörden geçen akım yön değitirdiği anda tristör kesime gider.
ucundaki yüke bağlı olarak anot katot arasında bir snuber devresi
kimi yerlerde çok ince hesaplara ve uygun direnç ve kondansatör
seçimine bağlıdır.sağlıklı çalışması için.en uygun çözüm
osilaskopta görüp,uygun akım ve gerilim ölçümüdür.
- gerilimler için diyotlu snuber çözümleri vardır.

tristörlü kompanze sistemine benzer bir sistemde soft starterlerdir
diye düşünmekteyim
 

Forum istatistikleri

Konular
129,903
Mesajlar
931,169
Kullanıcılar
452,787
Son üye
Azemm333
Geri
Üst