Merhaba. Bu konu başlığı forumda daha önce bazı ayrıntılarıyla cevaplandırılmıştı. Cevaplar;
1- Bir zararı olmaz, sadece şarj olma süresi uzar, 1. aküyü çıkarıp 2. olanı kullanmak gerekir. Çünkü 1. akü (kendi aküsü) daha farklı voltaj seviyesindeyse devamlı paraleldeyken sıkıntı oluşabilir.
2- 1. (yani kendi) aküsünü çıkarıp sadece arabanın aküsüne UPS'ye bu prizden doğrudan bu kabloyla (12 voltluk çakmaklık giriş prizi - 12 voltluk jak kablosu ucu ve UPS' nin akü girişi şeklinde) bağlanabilir. Forumda bu konularda meraklı bir üyemiz (Abuzer efendi adında) bunu kendi arabasında ayni bu şekilde deneyip başarılı (sıkıntısız) bir neticeyi almıştı.
* UPS'lerdeki inverter sadece kendi gereksindiği amper oranında bir akımı çeker, bu nedenle 20 A, 60A, 100 A, 12 voltluk akü direk akü bağlantısında bir sıkıntıyı oluşturamaz. Kolay gelsin.