Eğer kompressör High Shell (Yüksek Basınçlı) ise, basma gazı doğrudan kartere verilir gövdenin yoğuşma sıcaklığı + 20K kadar olması normaldir. Yağ sıcaklığı max. 100°C, basma hattı sıcaklığı 115°C Max. olarak genel bir üretici datası vardır. Ancak kompresör üreticisinden model ile doğrulanmaya muhtaç bir bilgidir.
Eğer kompressör Low Shell (Alçak Basınçlı) ise, basma gazı doğrudan discharge (boşaltım) portuna aktarılır. Gövde sıcaklığı ise orta ve üst bölümlerde değişkenlik gösterebilir.
Sistemin termik açıyor ise;
1-Emme hattı superheat'i kontrol et (Min.: 5.0K Max. 15.0K olmalı)
2-Basma hattı de-superheat'i kontrol et (Min.:15.0 K Max.:25.0K olmalı)
3-Kompresörün emme hattı ile basma hattı arasında ki oranı kontrol et (Örn.:Emme 5 bar, basma 20 bar. Oran 4 gibi) Burada ki oran klima kompresörlerinde 8'i geçemez. (örn. LP.3 Bar HP.25 Bar olamaz). Eğer böyle bir durum varsa konu başka noktaya gider. İşini bilmeyen biri basmış gazı demektir.
4- Basma hattı sıcaklığını ölç. Bunu yaparken kompresörden en 15 cm sonra ölçmelisin. Burada 115°C 'yi geçen bir sıcaklık okuyorsan sistem ile ilgili bir problem var demektir. (Gaz eksik, kondanser kirli, iç ortam havası çok sıcak, 4 yollu vana by-pass haline, kompresör sibopları kaçırıyor)
Eğer bunlardan biri ise ve sorunu çözdüysen problem kalkmış demektir. Eğer bunlardan biri değil ise;
5- Kompresör kalkışında HOLD Effekti kullanarak RLA akımını kaydet ve etiket ile karşılaştır. Çalışma anında etiket max. akımı ile karşılaştır. Bunu yaparken ölçü aletinin TRUE RMS olması gerekir yani sağlam bir ölçü aleti gerekir. Akımlarda büyük farklılıklar görüyorsan kompresörü değiştirmelisin.
Kolay gelsin