Klima sistemlerinin Azotla temizlenmesi haqqinda bilgi

Bilgileriniz icin cok sag olasiniz.Oda Alis veris dukanidir.Boru 3m kadar sinma bukulme yok.3 yildir montaj edilen.Qaza bakmamisim.Bakib bilgi vericeyim.
qaz eksik oldugunda ince borunun karlandigini biliyordum.Amma kalin borunun yok.

Siz öncelikle basınçlara bakın buraya yazarken gazın hangi gaz olduğunuda belirtin lütfen..

karlanmanın kalım boruda olması gaz eksikliğini işaret eder.. Eğer karlanma ince boruda başlıyorsa gaz çok eksiktir ki dönüşe kadar gelemiyordur. ilk soğukluk ince boruda oluşup bitmektedir.
 
Cok sag olasiniz.
Split klimada kalin borunun karlanmasi nedeni ne ola bilir.IC ,dis serpantin temiz,ic unite fani temiz.

iç ünite fan uf ' si arızalı ise fan devirsiz döner buda kalın boruda buzlanma yapar , birde iç petek filtreleri veya peteğin kendisi kirliyse bunu yapar . Klima Cabinet Type ise peteğin arka kısmı kirli olabilir , önden bakınca temiz görebilirsin aldanma aç arkasını kontrol et .
 
Selamlar.Olur abim Simdiden sonra yazarim.Kusura bakmayin
Evet Abilerim serkan bey ve kocaeliklimaci abilerimin dediyi gibi qazi eksikmis Dis inite boru kapaklarindan qaz kacagi vardi deyisdirdim qaz 40psi bar(R22) idi 60 psibar yapdim ariza aradan kalkdi.Cok sag olasiniz

Siz öncelikle basınçlara bakın buraya yazarken gazın hangi gaz olduğunuda belirtin lütfen..

karlanmanın kalım boruda olması gaz eksikliğini işaret eder.. Eğer karlanma ince boruda başlıyorsa gaz çok eksiktir ki dönüşe kadar gelemiyordur. ilk soğukluk ince boruda oluşup bitmektedir.

- - - Updated - - -

Selamlar.Olur abim Simdiden sonra yazarim.Kusura bakmayin
Evet Abilerim serkan bey ve kocaeliklimaci abilerimin dediyi gibi qazi eksikmis Dis inite boru kapaklarindan qaz kacagi vardi deyisdirdim qaz 40psi bar(R22) idi 60 psibar yapdim ariza aradan kalkdi.Cok sag olasiniz

kalın borunun karlanması ilk olarak akla gaz kaçağını getirir.

tespit edilemeyen kaçak yeri olabilir boru kırılıp açılmıştır bir yerden çok az anca patlak vermiştir...
 
Selamlar.Olur abim Simdiden sonra yazarim.Kusura bakmayin
Evet Abilerim serkan bey ve kocaeliklimaci abilerimin dediyi gibi qazi eksikmis Dis inite boru kapaklarindan qaz kacagi vardi deyisdirdim qaz 40psi bar(R22) idi 60 psibar yapdim ariza aradan kalkdi.Cok sag olasiniz

Merhabalar Sayın Elnur ;


- - - Updated - - -

Selamlar.Olur abim Simdiden sonra yazarim.Kusura bakmayin
Evet Abilerim serkan bey ve kocaeliklimaci abilerimin dediyi gibi qazi eksikmis Dis inite boru kapaklarindan qaz kacagi vardi deyisdirdim qaz 40psi bar(R22) idi 60 psibar yapdim ariza aradan kalkdi.Cok sag olasiniz
Sorunun çözüldüğüne sevindim.. Büyük geçmiş olsun dileklerimle...
 
kalın borunun karlanması ya boruda kırık olması yada gazının fazla olmasıdır ^^ yada motorun emısının azalmasıdır.
 
kalın borunun karlanması ya boruda kırık olması yada gazının fazla olmasıdır ^^ yada motorun emısının azalmasıdır.

Merhabalar

Yanlışınız var sanırım...

kalın boru karlanırsa gaz eksiktir. boruda kırık olursa gaz geçişi azalacağı için aşırı soğutma olmaz ve yine karlanmaz...

Saygılar...
 
Selamlar.
Abilerim klimalarin sistemlerini Azotla nasil temizleniyor.Isleme nasil baslamali ve nasil bitirmeli.Vakummu olunmali ?Yani kilcal veya 4 yol vana sistemde olmalimi yoksa sokmeliyizmi?.Yani islem ardicilligi nasil gidiyor.
R22 ve R410 sistemlerinde temizlenme aynimi yoksa farklimi?


Neden temizleme ihtiyacı duyuyorsun ?
 
azot işine hiç ğirmediysen deneme normal hava ile işini ğör azot çok tehlikelidir sistemde kalırsa soğutma performansını düşürmez sistemi direk patlatır
 
azotu temizlik için yani sistemi temizlemek istiyorsan süpürme yapmalısın.. ama bunu yaparken kompresör emiş basma hatlarını sökmen gerekir.. Kompresör azot gazını geçirmeyebilir bu sebeple dış üniteden azotu dolaştıramazsın.. etkili bir temizlik yapamazsın.. Şahsi fikrim iç ve dış üniteyi söküp ayrı ayrı basınçlandırarak temizlemek en mantıklısıdır.

Azot gazı basıldığında hiçbir sistemde kompresör çalıştırılmaz. Azot termodinamik bir gazdır ama sistemler bu gazı transfer için uygun değildir.

Azot basılan bir sistemi tekrar montajladığınızda yada kaçak tesbiti içinde olsa basınçlandırdığınızda azotu sistemden atıp yine uygun şekilde derin vakuma almak gereklidir. Şarj yaptığınız sistemde azot kalırsa yoğuşmayan gaz olarak geçer sistem basıncını arttırır ve verimini düşürür..

kolay gelsin iyi çalışmalar..
azotu temizlik için yani sistemi temizlemek istiyorsan süpürme yapmalısın.. ama bunu yaparken kompresör emiş basma hatlarını sökmen gerekir.. Kompresör azot gazını geçirmeyebilir bu sebeple dış üniteden azotu dolaştıramazsın.. etkili bir temizlik yapamazsın.. Şahsi fikrim iç ve dış üniteyi söküp ayrı ayrı basınçlandırarak temizlemek en mantıklısıdır.

Azot gazı basıldığında hiçbir sistemde kompresör çalıştırılmaz. Azot termodinamik bir gazdır ama sistemler bu gazı transfer için uygun değildir.

Azot basılan bir sistemi tekrar montajladığınızda yada kaçak tesbiti içinde olsa basınçlandırdığınızda azotu sistemden atıp yine uygun şekilde derin vakuma almak gereklidir. Şarj yaptığınız sistemde azot kalırsa yoğuşmayan gaz olarak geçer sistem basıncını arttırır ve verimini düşürür..

kolay gelsin iyi çalışmalar..
Dış ünite nasıl azot verelim. İç ünite bağlantı bofular sökülerek Van mı takalım
 
Ic unite borulari ayrilacak.

Kompresor sokulecek sonra verilecek. Dış üniteden ic uniteye giden boru baglantilarinin ince olanindan verilecek. Ama yuksek basınçlı degil. Mutlaka azot regulatoru kullanin ve arada genlesme valfi oldugunu unitmayin.
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
129,829
Mesajlar
930,554
Kullanıcılar
452,655
Son üye
respetado
Geri
Üst