Bilgileriniz icin cok sag olasiniz.Oda Alis veris dukanidir.Boru 3m kadar sinma bukulme yok.3 yildir montaj edilen.Qaza bakmamisim.Bakib bilgi vericeyim.
qaz eksik oldugunda ince borunun karlandigini biliyordum.Amma kalin borunun yok.
Cok sag olasiniz.
Split klimada kalin borunun karlanmasi nedeni ne ola bilir.IC ,dis serpantin temiz,ic unite fani temiz.
Siz öncelikle basınçlara bakın buraya yazarken gazın hangi gaz olduğunuda belirtin lütfen..
karlanmanın kalım boruda olması gaz eksikliğini işaret eder.. Eğer karlanma ince boruda başlıyorsa gaz çok eksiktir ki dönüşe kadar gelemiyordur. ilk soğukluk ince boruda oluşup bitmektedir.
kalın borunun karlanması ilk olarak akla gaz kaçağını getirir.
tespit edilemeyen kaçak yeri olabilir boru kırılıp açılmıştır bir yerden çok az anca patlak vermiştir...
Sorunun çözüldüğüne sevindim.. Büyük geçmiş olsun dileklerimle...Selamlar.Olur abim Simdiden sonra yazarim.Kusura bakmayin
Evet Abilerim serkan bey ve kocaeliklimaci abilerimin dediyi gibi qazi eksikmis Dis inite boru kapaklarindan qaz kacagi vardi deyisdirdim qaz 40psi bar(R22) idi 60 psibar yapdim ariza aradan kalkdi.Cok sag olasiniz
Merhabalar Sayın Elnur ;
- - - Updated - - -
Selamlar.Olur abim Simdiden sonra yazarim.Kusura bakmayin
Evet Abilerim serkan bey ve kocaeliklimaci abilerimin dediyi gibi qazi eksikmis Dis inite boru kapaklarindan qaz kacagi vardi deyisdirdim qaz 40psi bar(R22) idi 60 psibar yapdim ariza aradan kalkdi.Cok sag olasiniz
kalın borunun karlanması ya boruda kırık olması yada gazının fazla olmasıdır ^^ yada motorun emısının azalmasıdır.
Selamlar.
Abilerim klimalarin sistemlerini Azotla nasil temizleniyor.Isleme nasil baslamali ve nasil bitirmeli.Vakummu olunmali ?Yani kilcal veya 4 yol vana sistemde olmalimi yoksa sokmeliyizmi?.Yani islem ardicilligi nasil gidiyor.
R22 ve R410 sistemlerinde temizlenme aynimi yoksa farklimi?
azotu temizlik için yani sistemi temizlemek istiyorsan süpürme yapmalısın.. ama bunu yaparken kompresör emiş basma hatlarını sökmen gerekir.. Kompresör azot gazını geçirmeyebilir bu sebeple dış üniteden azotu dolaştıramazsın.. etkili bir temizlik yapamazsın.. Şahsi fikrim iç ve dış üniteyi söküp ayrı ayrı basınçlandırarak temizlemek en mantıklısıdır.
Azot gazı basıldığında hiçbir sistemde kompresör çalıştırılmaz. Azot termodinamik bir gazdır ama sistemler bu gazı transfer için uygun değildir.
Azot basılan bir sistemi tekrar montajladığınızda yada kaçak tesbiti içinde olsa basınçlandırdığınızda azotu sistemden atıp yine uygun şekilde derin vakuma almak gereklidir. Şarj yaptığınız sistemde azot kalırsa yoğuşmayan gaz olarak geçer sistem basıncını arttırır ve verimini düşürür..
kolay gelsin iyi çalışmalar..
Dış ünite nasıl azot verelim. İç ünite bağlantı bofular sökülerek Van mı takalımazotu temizlik için yani sistemi temizlemek istiyorsan süpürme yapmalısın.. ama bunu yaparken kompresör emiş basma hatlarını sökmen gerekir.. Kompresör azot gazını geçirmeyebilir bu sebeple dış üniteden azotu dolaştıramazsın.. etkili bir temizlik yapamazsın.. Şahsi fikrim iç ve dış üniteyi söküp ayrı ayrı basınçlandırarak temizlemek en mantıklısıdır.
Azot gazı basıldığında hiçbir sistemde kompresör çalıştırılmaz. Azot termodinamik bir gazdır ama sistemler bu gazı transfer için uygun değildir.
Azot basılan bir sistemi tekrar montajladığınızda yada kaçak tesbiti içinde olsa basınçlandırdığınızda azotu sistemden atıp yine uygun şekilde derin vakuma almak gereklidir. Şarj yaptığınız sistemde azot kalırsa yoğuşmayan gaz olarak geçer sistem basıncını arttırır ve verimini düşürür..
kolay gelsin iyi çalışmalar..
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?