sevgili ustalar konuyu yanlış yere açtımsa özür dilerim. elimde kollu yem öğütücü var. buna motor bağlamak istiyorum ama nasıl bir motor olmalı matkapla denedim olmadı ne önerirsiniz.
Merhaba.Bu makinanın miline bağlı kolla çevirme kısmının uzunluğunu siz örneğin 35-40 cm. yerine 15-20 cm. lik bir kolla çevirmeye kalksanız belki makine bu işlevini hiç yapamayacak veya siz çevirmekte çok da zorlanmış bulunacaksınız.Bu basit örneği vermek istememin nedeni de,bu türden makina üzerinde yapılacak bu tadilatların kestirme,"yaklaşık hesap/güç seçimi" yerine sn.cncaraştırma’nın da açıkça belirttiği gibi,önce mekanik hesaplarının çok detaylı bir dizaynı,en sonunda da gerekli motor gücü (kW)’nün emniyet payıyla arttırılmış olarak da seçimidir.
Bu nedenle bu makine tadilatına önce motor seçiminden de değil,kolla çevrilen bu arşimet burgusu şeklindeki mekanizmanın kolla çevrilirken,kol boyu * kuvvet=metre* nt. =Newton.metre =Nt.m=Tork yani ne kadarlık bir Nt.metrelik çevirme momenti (Torku) bu makineye rahatça dönebilmesi için uygulanıyor,bunu hesapladıktan sonra bunun tam muadili olacak bir elektrik motoruyla çevirirken de (Fasılalı mı yoksa sürekli mi çalışacağı da tam göz önüne bulundurularak) ne kadar bir devir düşürümü (Redüksiyon) uygulayarak bu mekanik gücü elektrik motorundan gelen güçle elde edebileceğiniz,en son olarak da motor tarafında kalan örneğin dişli çark veya kasnağa elektrik motorunun çıkış milinden ne kadarlık nt.metre karşılığı momentin (Seçilen elektrik motorunun devri de önemlidir) bu elektrik motorundan kaç kW elektrik gücü karşılığı alınabileceğini hesaplamış olacaksınız.Bu işlemin gerçek prosedürü de (Hesaplamalar tam yapılıp da seçilecek olursa) yalnızca bu şekilde olmak durumundadır.
Sizin bizlere net ve güzel bir resim halinde sunmuş olduğunuz bu ipucundan (Fotograf) yine makinenin içinde yer alan ve çalışan ara parçalardaki zorlanma,sıkışma,kayma,vb. içerde kendiliğinde gerçekleşen birtakım olayları tam da bilemeden,resimden de tam boyut analizi yapıp (Yanında monitör de olsa yine de boyutunu tam anlamıyla anlayıp kestirmemiz zordur çünkü) hesabı tam olarak yaparak size söyleyememe durumumuz da var.Makinanın en küçük parçasına kadar dağıtılmış bu detay parçalarıyla bozuk bir paranın yanında (Boyut analizi için) ayrı ayrı çekilmiş detay resimleriyle,çok daha kolay mekanik ve sonunda motor gücü seçimi hesapları da yapılabilir.
Dişli çarklarda,kayış-kasnak mekanizmalarında da D1* n2=D2*n1 devir ve çap boyutu arasında ters bir orantı vardır.Devirle kasnak veya dişli çapı oranı da,ayni trafolardaki akım (amper) ve Volt (gerilim) arasındaki ters orantıda olduğu gibidir.Trafolardaki amper (akım) artışı,gerilimin azalmasıyla ters olarak gerçekleştiği gibi,mekanik parçalarda da çapın küçülmesini,ayni mekanik dişli bir redüksiyonda,çapın değişmesiyle momentin (Torkun) artmasına direk olarak da benzetebilirsiniz.Kolay gelsin.Saygılarımla.Başarılar dileriz.