Kondansatörü direk motora bağlasam

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
konda sitörü direk motora baglamak sorunu cözmez sorunu üc faz kontrollü role cözer entes veya simens kesin cözüm
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.

Dikkat edin şekle.
O kondansatör sandıklarınız, yıldız ve üçgen kontaktörlerin kontaklarıdır.
Bu şekilde kondansatör grubu sağ taraftadır (kesik çizgi içindeki)
Burada kondansatör motorla berber girmekte ve çıkmakta. Bilginize.
 
sn.ÖKSÜZÇOÇUK

devre bildiğiniz yıldız üçgen bunu herkez ezbere çizer kondasatör grubu sağda kondansatör grubu diye yazıyo

yıldız üçgenin nasıl yapıldığını biliyoruz herhalde yanlış anlamayın ama proje okuma bilginiz zayıf
 
Arkadaşlar bana çok uzatmışsınız gibi geldi. Motor üçgene geçtiğinde kondansatör devreye girerse problem kalmaz kanımca. Sadece motor üçgene geçinceye kadar ind. yazar buda oran açısından fark etmez.
 
arkadaşlar, marangoz atelyesınde, kesme işlemi sırasında, yüke göre akım düşer, çıkar.
Röle bunu algılıyana kadar, ındüktıf, devreden çıkarana kadarda kapasitif yazabilir. Yeterlı kapasitede kondansatör bağlanamasında sorun olmamamlı. Ben yaptım sonuç aldım.
 
Sayın Arkadaşlar

* Motor, ilk olarak yıldız çalışıp sonra üçgene geçeceği için, ilk başta yüksek akım çeker bu da kondansatöre zarar verebilir. (Güçlendirilmiş tip kondansatör olabilir) Eğer münferit kompanzasyon yapılacaksa motor üçgene geçtiği zaman, kondansatörler devrede olmalıdır. Yani kondansatörler üçgen çalışma ile senkron durumda olmalıdır. Yıldız çalışma kısa süreli olduğu için, endüktif yazar doğrudur ama bu az olacaktır. Sorun teşkil edeceği kanaatinde değilim. (Yıldız - Üçgen çalışan motorlar içindir.)

* İlk sorumuza dönülürse, anladığım kadarıyla motor sayısı fazla olduğundan, Sn. gençarkadaş'ın da bahsettiği gibi, münferit kompanzasyon önerilmez. Bakımı ve kontrolü sorun teşkil eder. Merkezi kompanzasyon yapmanızı tavsiye ederim.

* Merkezi kompanzasyonun, münferit kompanzasyona göre üstünlükleri hakkında birçok bilgi forumda mevcuttur. (Bazı durumlar dışında tabii)
 
Kondansatörün motor uçlarına bağlanması durumunda,motorun ana devresinden geçen akım düşeceği
için,motorun tam olarak korunabilmesi için,termik ayar akımının da düşürülmesi gereklidir.Bu durumda,
herhangibir nedenle kondansatörün devre dışı olması halinde,termik değeri güncellenmez ise,termik at-
masına sebep olunur.O nedenle,kondansatör yüzünden motorun çalışmasını aksatmamak yüzünden,
beslemesi ana devreden yapılacak ve üçgen kontaktörü ile devreye girecek bir kontaktörle,kondansatö-
rü devreye sokmak en sağlıklı yoldur.
 
arkadaşlar katkılar için teşekkürler. bugün şöyle bi işlem yaptık; ufak motorlara kondansatörü direk bağladık. 11 kw lık motora ise kontaktörle sadece üçgene bağladık yıldız boş kaldı. diğer motorlar zaten tek kademe.motora göre kwar oranlarını sitemizden mehmet95 arkadaşımızdan almıştım ona göre bağladık. şimdilik bi sorun yok bakalım zaman ne gösterecek..
 
Sayın utenmen, iyi yapmışınız. Kondansatör seçimi tabloya göre yapılmalıdır. En kötü ihtimalde açığınız kalırsa, aydınlatma vs. gibi, fazladan kapasitif yüklenirsiniz. Zannetmiyorum ama aklınızda bulunsun. İyi çalışmalar.
 
Termik ayarlarını mutlaka gözden geçirmeniz gerekir.Aksi takdirde,motorun yanmasına ! sebep olursu-
nuz.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…