Geçen hafta aynı bankanın bonus kredi kartı aidatı ile de ben uğraştım, Kredi kartı ekstresine 69 TL yansıtmışlar, aslında sözleşmemiz gereği 10+ yıldır (K.K. aidatı, havale, EFT vs...) bedeli almıyorlardı bu güne kadar...
Önce Garanti Bankası internet şubesi'nen mesaj attım, ilgilenmediler, şubeye dediler, şubede müşteri temsilcisi ile görüştüm, merkez şubeye yönlendirdi, Merkez şube müşteri temsilcisi de bankadaki İnternet/telefon bankacılığı kısmındaki sabit telefon ile (telefonu kaldırınca direkt olarak 444 0 333'ü otomatik çeviriyor.) merkezdeki sıralı birkaç kişi ile görüştükten derdimizi anlattıktan sonra kredi kartları ile ilgili kısma ulaşabildim. Telefonun diğer ucundaki efendi..! ile pazarlığa oturduk, "...bu günden sonra, eğer kredi kartımı kullanmazsam kesilen 69 TL'nin 29 TL'sini iade edebileceğini, 2015 yıl sonuna kadar (yani bir yıl) kartımı normal kullanacağım taahhüdünü verirsem kart bedelini iade edeceklerini... vs.
Sonuçta taahhüt verdim, bugün ekstremde 69 TL yatmış olduğunu gördüm.
Kısacası banka ipleri elinde tutmak istiyor, önce her müşterisine kart aidatı yansıtıyor, zırlayan olursa pazarlığa oturuyor, sesini çıkartmazsan aidat kesiliyor.
Bir de aynı bankadan bugüne kadar 3 kez kredi çekmişim (toplam 10+15+30 bin TL) banka gişesinden 50 TL karşılığına bu 3 kredinin masraf dekontları ile bu masraf dekontlarının (50 TL.lik) masraf dekontunu
alıp TÜKODER'e verdim, toplamda 1.125 TL iade alabilecekmişim.
Yoğunluktan 6 aydan önce sıra gelmez(miş) 6-7 ay sonunda eğer mahkeme sonucunda banka ödemekle yükümlü duruma düşerse bu sefer banka bu dosya masraf bedellerinin iadesini 1 yıl sonra veriyor, ya da yine pazarlıkla "...eğer hemen istersen %30-40'ını kırpıp veririm..!" diyor. (Kanun 1 yıl içinde diyor ya, banka da bu 1 yılı kullanıyor.)
Arkadaşların bilgisine...