kuru tip trafodan bahsediyoruz ne yağı?Beyler trafolar ilk kalkış anında daha fazla ses çıkartırlar oda ani demaraj akımından kaynaklanıyor. Trafolar nekadar fazla yüklenilirse sesde okadar artıyor.Tabi bu sadece yükle sınırlı değil kullanılan malzeme sargı işçiliği trafonun kalitesi buda bir etken sanırım.
Arkadaslarin soylediklerine katiliyorum. Yanliz atladiginiz bir sey var.Gurultu kac desibel hepinizde biliyorsunuzki kuru trf. ses cikarim ama bu 70 desibeli gecmemeli. Sesin sargidanmi yoksa nuve yani cekirdektenmi kaynaklandigini bulmaniz gerekir. Sargidan ise asiri yuklenmedendir. Eger nuveden ise sikistirma demirlerinin gevsek olup olmadigi kontrol edilmelidir. Sorun hala giderilmemis ise uretici firmalarin aksesuar olarak verdigi vibrasyon pedler(gurultu emici) mevcuttur. Tekerleklerin altina yerlestirilebilir.Kolay gelsin
trafoda gürültü kullanılan silisli saçlarla alakalıdır.saçın kalitesi,dizaynında endüksiyon değerleri boştaki kayıpların yüksek olmasına neden olur. nüvenin vibrasyonunu önleyici bantların olmaması nüvenin kötü dizimi gürültüyü destekleyen faktörlerdir.
kuru tüp tr larda sesin en başta nedeni sacların aralarındakı boşluktur bunların arasındaki cok ufakta olsa birbirlerine degerek zırıldama şeklınde ses yaparlar 2.en buyuk sebeb ise tr ların bulundugu yerlerdır sert bir zemınde daha cok gurultu yaparlar ses sert maddelerde daha cok yayıldıgından(akşap,beton vs.)tr lar eger boyle zemınlere yerleştırılecek ise otutturulacagı zemın ile arasına teması kesen yumuşak yapılı malzeme koyulmalıdır veya en azından yere bir kac noktadan basan ınce ayaklarla otutturulmalıdır
Arkadaslarin soylediklerine katiliyorum. Yanliz atladiginiz bir sey var.Gurultu kac desibel hepinizde biliyorsunuzki kuru trf. ses cikarim ama bu 70 desibeli gecmemeli. Sesin sargidanmi yoksa nuve yani cekirdektenmi kaynaklandigini bulmaniz gerekir. Sargidan ise asiri yuklenmedendir. Eger nuveden ise sikistirma demirlerinin gevsek olup olmadigi kontrol edilmelidir. Sorun hala giderilmemis ise uretici firmalarin aksesuar olarak verdigi vibrasyon pedler(gurultu emici) mevcuttur. Tekerleklerin altina yerlestirilebilir.Kolay gelsin
Ek olarak Bu Cümlelerde Adı geçen Konuyu açan arkadaşımızında bahsettiği gibi Vibrasyon pedleri mevcut geçmediği takdirde tekerlek Altına yerleştirilebilir,Malzeme tayinini Firmaların aksesuar malzeme kısımlarında bulabilrsin,Yardımcı olunduysa Ne mutlu!
trafo aşırı yükten fazla ses çıkarır.başka birşeyden olacağını düşünmüyorum .öyle birşey olsa bile şimdiye kadar çıkardı piyasaya.iyi kurulmuş bir tesisde trafolar hatalı uzun süre çalışmaz