Siteyi gezdim en uygun burayı gördüm kendimce sizlere iki sorum olacak birincisi bisiklet dinamosu ile lgili
nette araştırdım ama hiç bir şey anlamadım bana en en basit şekilde dinamodan çıkan
kablonun biri artı ise eksiyi nerden alıyor lambaya sadece bir kablo gidiyor
ikincisi elektrikli bisiklete dinamo taksak bi kablo daha çeksek onuda aküye versek prizden elektrik vermemiş oluruz dinamo döndükçe aküyü besler aküde motoru döndürür motor yani tekerlekte döndükçe dinamo çalışır 2.soruyu pek anlatamadım
Şase zaten eksi kabul edildiğinden pek çok taşıtta bu böyledir, ilave kablo zahmetinden masrafından kurtarır. Dinamodaki ampulun bir ucu gövdeye bağlanan kola irtibatlı bu yüzden tek kablo çekmek kafidir.
Diğer soruya gelirsek dinamoyla akü şarjı yeterli gelmeyecektir. Başka yaratıcı çözümler düşün .
e-bisikletlerde veya araçlarda zaten frenlemedeki (rejeneratif) enerjiyi şarj olarak kullanım var, dinamo sürtünmeyi arttırdığından mevcut hızı azaltır menzilini kısaltır, extra yükler de cabası. Dinamo yerine neden 2. bir motor düşünmüyorsun birbirlerini döndürsünler.
Bisiklet dinamosu elektik üretirken pedaldan güç alır. Elekrikli bisiklette ise motor bataryadan aldığı güç ile döner. Sonuçta dinamo çalışırsa gideceğiniz menzil kısalır. Elekrikli bisikletlerdeki dinamo far ve aydınlatma için kullanılır.