serkan_48
Üye bildiğin dümdüz üye
Değerli arkadaşlar merhabalar.
Bir süredir argesi yapılan ve ürün haline getirlip kullanıma sunulan manyetik yataklı kompresöre sahip soğutma gurubunu tanıtmak istedim. Amacım reklam olarak anlaşılmasın sadece tanıtımını yapıyorum. Bu yazıdan elimegeçecek hiçbir maddi bir çıkar yoktur. Bunu en başta belirteyim ki ileride konu bu yöne sarsın istemiyorum.
Soğutma kompresörlerinde yada Elektrik motorlarında bulunan yataklamalar her zaman bakım gerektiren belli sürelerde değişimi yapılması gereken parçalardır. Belli ömrüleri vardır , ses sorunu vardır. Uygun yöntemle yağlanmaları gerekmektedir.
Manyetik kaldırma kuvvetinden yararlanma aslında yeni değil. Hızlı trenlerde kullanılmaktadır. Bu cihazda da benzer bir yöntemle kompresör motorunda dönen rotor iki uçtan manyetik bobinler vasıtası ile havaya kaldırılmaktadır. Bu şekilde rotor herhangi bir temas olmaksızın boşlukta dönmektedir. Temas olmaması en başta sürtünmeyi ortadan kaldırarak bir çok dez avantajı ortadan kaldırmaktadır. Sürtünme olmaması atık ısıyı verim kaybını önlemektedir. Oynar parça az olduğu için hasar riskini azaltmaktadır. Yağlama sistemini basitleştirmektedir. Nihayetinde ne kadar az malzeme o kadar az hasar riski demektedir.
Ayrıca cihaz aynı zamanda devir kontrolünü frekans sürücüsü ile çalışmakta olması bir çok artı getirmektedir.
Aşağıda tanıtım videosu ve engineering guide dökümanı linki ekledim.
http://www.johnsoncontrols.com/-/me...t/chillers/files/beengg16084eg1model-ymc2.pdf
Bir süredir argesi yapılan ve ürün haline getirlip kullanıma sunulan manyetik yataklı kompresöre sahip soğutma gurubunu tanıtmak istedim. Amacım reklam olarak anlaşılmasın sadece tanıtımını yapıyorum. Bu yazıdan elimegeçecek hiçbir maddi bir çıkar yoktur. Bunu en başta belirteyim ki ileride konu bu yöne sarsın istemiyorum.
Soğutma kompresörlerinde yada Elektrik motorlarında bulunan yataklamalar her zaman bakım gerektiren belli sürelerde değişimi yapılması gereken parçalardır. Belli ömrüleri vardır , ses sorunu vardır. Uygun yöntemle yağlanmaları gerekmektedir.
Manyetik kaldırma kuvvetinden yararlanma aslında yeni değil. Hızlı trenlerde kullanılmaktadır. Bu cihazda da benzer bir yöntemle kompresör motorunda dönen rotor iki uçtan manyetik bobinler vasıtası ile havaya kaldırılmaktadır. Bu şekilde rotor herhangi bir temas olmaksızın boşlukta dönmektedir. Temas olmaması en başta sürtünmeyi ortadan kaldırarak bir çok dez avantajı ortadan kaldırmaktadır. Sürtünme olmaması atık ısıyı verim kaybını önlemektedir. Oynar parça az olduğu için hasar riskini azaltmaktadır. Yağlama sistemini basitleştirmektedir. Nihayetinde ne kadar az malzeme o kadar az hasar riski demektedir.
Ayrıca cihaz aynı zamanda devir kontrolünü frekans sürücüsü ile çalışmakta olması bir çok artı getirmektedir.
Aşağıda tanıtım videosu ve engineering guide dökümanı linki ekledim.
http://www.johnsoncontrols.com/-/me...t/chillers/files/beengg16084eg1model-ymc2.pdf