Merhaba.Ucunda siviç bulunan beyaz koblo ve siyah bantlı kahve kablo P-N girişidir,yani 220 volt ac. bu uçlardan giriyor.Köprü diyotta kullanılan diyotlardan birinin bağlantısı kopmuş veya çıkarılmıştır.Ben bir kontak sonucu devredeki bakır yollarda bir tahribat ve komşu lehim başında da siyah bir iz (İs) gördüm.Ayni siyah iz (Elektrik kontağı izi olabilir) silikonla kapatılan 4 çıkış ucu tarafında da bariz şekilde görülmektedir.Cihazınız bir arıza geçirip,içinde mutlaka bir kısa devrede bir patlama olmuş gibi görünmektedir.
Dört adet diyot girişteki 220 volt ac.yi 220 volt dc.ye dönüştürüp,bir hattan direk olarak 220 dc.bir motora,diğer hattan dirençle seri bağlantılı bir başka üniteye (ısıtıcı gibi) tahminimce gidiyor.Giriş devresindeki 4 adet diyodun sağlamlık kontrolünü ölçerek yapın.Direnci ohmölçer multimetreyle ölçerek ayrıca bir sağlamlık kontrolünü yapın.Daha sonra gittiği ünitelerin (Siyah-beyaz>ısıtıcı, siyah-kahve>motor),sağlamlık kontrolünü ohmölçer kısmıyla teyit edin.Parçalanan diyodun bağlantı noktasındaki bakır yolun,uçlarını maket bıçağı ile biraz yalıtkanını açarak,4 diyodun köprü bağlantısının muntazam oluşturulmasını tam olarak sağlayacak şekilde,havya-lehimle temas ettirerek bağlantıları,tam bir köprü diyot çıkışı olacak ac-dc formunu verecek (Tam dalga doğrultma) şekline dönüştürün.
Beyaz kabloya bağlı siviç,bağlantısında ac.nin,yarım alternansla girmesini sağlayan bir diyot bulunduruyor.Bu siviç üç bacaklı,2 kademelidir,1. kademede 220 volt alternans yarım geçiyor,sivicin 2. konumunda,diyot kısa devre edilip tam alternans geçmiş oluyor.Bu diyota da,multimetreyle tek yönde akım geçirecek şekliyle bir sağlamlık testini yapın.
Not: Tüm ölçümlere başlamadan ve lehim yapmadan önce de silikon katmanını bunlara bir engel olmaması için iyice kazıyıp kaldırmalısınız.Kolay gelsin.