Matkabın balans yapma sebebi

Darbeli matkapsa yalpa varsa mandrendendir hocam. Mandren kalitesi düşükse yalpalama sorunu oluyor.

Kırıcı delici ise dönüştürme mandreni ile kullanıyorsanız onlarda salma yapar biraz, yeni modellerde dönüştürücü aparat yerine komple mandren değişiyor onlarda bu sıkıntı olmuyor.

Saygılar...

Düzenleme: Kırıcı delici imiş sonradan farkettim.
 
Bazı motorlarda fırça bazılarında kömür kullanılıyor. Burada ki fark ne?
Matkapta kullanılan kömür mü yoksa fırça mı?
 
Bu soruyu banada sormuştun cevabını vermiştim çabuk unutuyorsun yada bana güvenmedin teyit alıyorsun hocam
Sn. yaşlıuzman bu soruyu sana sormuştum ama sen bana megep 'den bir kaynak verdin ben de üşendim okumadım. 2. defa sen özetle bana açıklama yap demek istemedim. Ondan sordum yoksa sana güvenimiz sonsuz.
Kendimi övmek gibi olmasın ama kolay kolay unutmam.
 
Son düzenleme:

Merhaba.Sn.öğretmen27 hocam,siz olayı,yani şu anda bu konuyu çok iyi de kavradınız (Eski bilgileri de hatırlayarak),ama bunu diğer üyeler için düşünerek şöyle de anlatayım isterseniz yine.

Fırça kömüre göre daha genel,kömür fırçaya göre daha özeldir.Çünkü kömürden (Garfit ağırlıklı olayan) saf elektrolitik bakırdan fırçalar da var ve buna direk kömür de diyemeyiz,burada fırça diye genel kullanmamız gerekir.Zaten kömür fırça dediğimiz de saf kömür (grafit) den teşkil değildir,çeşitli motorlar için özel sertlik ayarı için içindeki preslenmiş bakır tozu oranı değiştirilebilir,böylece farklı uygulamalarda da bu özel kullanımı çok kolaylaşır bu kömür dediğimiz fırçaların.

Ben bu olayı kurşunkalemlerin içindeki uygun sertliği ayarlamak için grafitle birlikte kullanılan kile doğrudan doğruya da benzetiyorum.Bilirsiniz B, 2B ,3B, 4B,... ve H, 2H, 3H, 4H,... gibi B'lerde aşırı yumuşak, H'larda ise aşırı sert kurşunkalem içi elde edilir özel grafit+kil karışımıyla,ayni iletken bu grafit (kömür) fırçalarda da olduğu gibi.Kömür fırçalarda da sertlik ölçüsü içine katılan bakır tozu miktarı ile doğrudan belirlenmiş olur,MEGEP'den ilgili sayfalarda bu konuyla aklımda kalan bilgilere göre de.Ayrıca bir ansiklopedi sayfasında da (Nasıl Çalışır?'da) bilezikli alternatörün eskiden kullanılan eski tipinde tamamıyla saf bakır fırçaların bu bileziklere değip çalışmasıyla elektrik üreten bir alternatör resmini de görmiştüm.Burada aşınan kısım direk bakır fırçalar olarak da gösterilmekteydi.Çünkü bu bileziklerin çok daha yumuşak olup da aşınması halinde,bakır fırçalara göre de,bu alternatör rotorundan sökülüp yenilenmesi de çok daha zor olur mantıklı düşünülürse eğer.Kolay gelsin.Saygılarımla.
 
Son düzenleme:
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…