Merhaba,
Azotla soğutarak sıkı geçme uygulaması yapan biryer bulabilirmisin bilmiyorum. Motor bloklarında 0,1mm sıkılıkla geçme işlemi yapılıyordu. 0,02-0,03 sıkılığı normalde çakabilirsin ama 0,05 fazla sıkı, deliği bozacaktır muhtemelen. Mili tornada zımpara ile 0,02-0,03mm kadar küçüktebilirsen sıkı Çakma yapabilirsin.
Iyi çalışmalar
.03mm fark vardı. Yeter zannettim ama o bile çok fazla. .015mm gibi bir şey olması lazım ki rahat geçsin hem de sağlam olsun. İçerdeki parçayı derin dondurucuda soğuttum ama arkadaşların uyarısundan sonra dişliyi fazla ısıtmaya tırstım. Tahminen 150 derece kadar ısıtıp şafta taktım. Yarısına gelince sıkıştı. Geri kalan kısmını C clamp denilen aletle sıkarak geçirdim.
Konuyu senin açtığını bileydim, kıvrandırmazdım bu kadar valla 0.05 büyük farklı ölçü değil. birdahakine aklında olsun el yakmayacak kadar ısıtırsan dişliyi, 0.02 büyür delik. Mİle dişliyi karşılatıp, mengenede sıkarsan-çakarsan, sağlamlığı kaynak yapılmış gibi olur..
Direk alevle ısıtmak sertliğini azaltmaya neden olabilir. Hatta yağda ısıtırken bile parçanın askıda tutularak zemine temasının kesilmesi gerekiyor. Hassasiyet önemli değil ise yapılabilir.