Mkş asıl adı nedir motor koruma şalterimi, motor koruma rolesimi,termiğimi
klasik termik daimi kontaktörün altına yani çıkışına bağlanıyor ohalde mkş genelde kontktörün üstüne bağlanıyor aslı nedir mkş hangi yöne bağlanmalı termik ve mkş alta bağlanıyorsa u v w kontrol edecek ancak x y z yi hangi termik yada mkş kontrol edecek
mkş yada termik daimi kontaktör çıkışına bağlanıyorsa o halde motor akımının yarısı kadar amp de termik yada mkş yeterlimi mesela
motor yıldız üçgen totalde 45 amp akım çeksin ben 45-57 amp arası mkş yi daimi kontaktör üstüne mi takacağım yoksa 22-36 amp mkş yi daimi kontaktör çıkışınamı takacağım
Motor koruma şalterinin kısaltılmış şeklidir.DAİMA,ana girişe konur.Motor yıldız üçgen çalıştırılacak ise,
kol devresine 0,58 In değerinde termik konması da gerekir.
motor koruma rolesi diğer adıyla faz koruma rolesi faz sırası faz eksikliğivb durumlarda motorumuzu korumaya yarar motor koruma şalterleri ise üzerlerindeki akım değerlerine göre ayarlanabilen kısadevre ve aşırı akım durumlarında motorumuzu korumaya yararlar güç devresi girişlerine bağlanırlar slm
kontaktörden öncemi sonramı daimi kontaktöremi üçgen kontaktöremi
bu soruları sormamın sebebi ise şu yıllardır yaptığımız işlemleri bir mühendis abimiz yerle bir etti bugüne kadar ana kol devresine yani hem yıldız hemde üçgen kontaktör girişine baladığımız motor koruma şalteri işdemire yaptığımız panolara daimi kontaktörün çıkışına bağlanılması istenmekte adıda motor koruma rolesi oldu yıllardır motor koruma şalteri dediğimiz parçanın lütfen daha detaylı açıklarmısınız
MKŞ ,üzerinde yardımcı kontak olmak şartiyle ( NO ) ,kol devresine de konabilir.NO kontak kumanda dev-
resine seri olarak girmesi halinde,termik açma nedeniyle,tüm kontaktörleri devre dışı bırakır.Bu,zorlama
bir çözümdür.Bu devrede,ana devreyi korumak için,başka koruma da kullanılmış olması gerekir.