monafaze motorun devir sayısı nasıl bulunur

Katılım
24 Tem 2007
Mesajlar
141
Puanları
1
Yaş
40
arkadaslar elıme bır tane 10 uF lil kondansatoru bulunan 0,090 kw lım bır motor gectı. cos f 0,66.. üçgen 220 yıldız 380 volt. motorun klemens ktuutsunu açtığımda bırbırlerıne karsılıı olarak 6 tane uç çıktı. yanı bu motorun devir yönü değişmez heralde. ben monafaze motorlar hakkında pek bılgıye sajıp olmadığım için bunu sordum . ama zaten bağlantısı gercekleşmış ve su an çalışıyor. ama benim öğrenmek ıstedığım ben bu motorun devir sayısını nasıl bulucam . bana cok gereklı bu bılgısı. ve ben bu motoru ıkı yonlu dondurebılırmıyım . yanıtlarınız için şimdiden çok tesekkur ederım . hepınıze kolay gelsın . belkı bu konu bır coğunuza basıt gelebılır ama deneyım olmayınca bu konuda boyle ınsanın kafası karısabılıyor. mazur gorun ..
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
* Yardımcı sargının uçlarının yerleri değiştirilerek devir yönünü değiştirebilirsiniz.

* Devir ölçümü için takometre kullanabilirsiniz.
 
Sayın yüksek gerilim arkadaşım !

Bu motorun monofaze olduğuna eminmisiniz. Gerçi kondansatör var demişsiniz ama diğer veriler trifaze olduğunu gösteriyor. Üçgen 220 v. yıldız 380 v. olması ve altı uç çıkması trifaze gibi geliyor bana. Bir daha kontrol etseniz diyorum.

Ya da trifaze motoru kondansatör aracılığı ile monofaze mi çalıştırdınız.
 
takometre kullan takometren yoksa sensör kullanıp sensör çıkışını plc de hızlı sayıcıya bağla o takometre görevi yapar. sen en iyisi takometre kullan...
 
Sayın yüksek gerilim arkadaşım !
Trifaze motoru kondansatör yardımı ile monofazeye dönüştürdükten sonra devir yönünü değiştirmek için aşağıdaki şema yararlı olur sanırım.
Kondansatör ile nötr girişlerini yer değiştirmeli. Sizdeki motor resimlerden hangisi gibi bağlı ise diğer resimde olduğu gibi bir dene. Yalnız ben bunu daha önce hiç denemedim. Sadece teknik bilgim ve mantığım ile olur gibi düşündüm.

Denedikten sonra sonucu burada bizimle paylaşırsanız biz de merakımızı gideririz.

Devir sayısı hakkında arkadaşlar bilgi vermişler. Etiket üzerinde motor bağlantı gerilimi, gücü gibi bilgiler olduğuna göre devir sayısı yazmıyormu ?

Kolay gelsin.
 
sayın şefim ne dim yani yine tecrübenizi konuşturdunuz. evet sizin dediğiniz gibi yaptım ve motorun yönü değişti. ve hiç bir sorun çıkmadı...yani yine yanılmadınız. motor etıketındede şefim devir sayısı yazmıyor. motor alman malı. ama ben yınede bı ara etıketın resmını çekıp sıze yollarım . belkı benım gozumden kaçan bır noktası veya bır puf noktası vardır devir ile ilgili. fakat yön değişimi tekrar ediyorum arkadaslar çok basarılı bır sekılde calışıyor. çok saolun sefım . saygılar...
 
Sizin sayenizde devir yönü değişimini bizde öğrenmiş olduk yüksek gerilim arkadaşım.
Ben şimdiye kadar böyle bir olayla karşılaşmadığım için hiç düşünmemiştim doğrusu. En azından bunuda öğrenmiş olduk. İşe yaramış olmasına da ayrıca çok sevindim. İltifatlar için de teşekkür ederim. HOŞÇAKALIN.
 
arkadaslar goruyorumkı bu konu benım olduğu kadar sızında baya işinize yaradı. yanı yenı ve değişik bır bılgı sahıbı olduk . bu yuzden konuyu bıraz daha uzatıp bır soru daha sormak ıstıyorum. şimdi benım bu motor 0,090 kw yanı çok dusuk bır gucte. fakat bu motor trıfaze. ama ben kondansatorle monafaze olarak çalıştırıyorum. şimdi sunu sormak ıstıyorum bu motor bir inverter ile yanı cevırıcı ıle bu sekılde yıne monafaze olarak çalışırmı. çünkü ben bu motoru inverter alıp öyle çalıştırıcam o yuzden soruyorum ...yoksa monafaze motor almam dahamı uygun olur. bılgılerınıze ıhtıyacım var acıkcası. ve bu 0,090 kw lık motor için alanlar vardır belkı aranızda kaç w lık bır ınverter almalıyım. yardımlerınız için şimdiden çok tesekkur ederım.
 
bizim şantiyede benzin popasında çalışan mono faze kondansatörlü motor yandı aciliyeti vardı bende gittim 3 fazlı motoru kondansatör bağlayarak monofaze motora çevirdim ama dönmedi yüke giremiyor boşta rahatça dönüyor başka bir çare olamaz mı gücünü arttırmak için
 
ben internetten değilde bu formda bilgisine güvendiğim arkadaşlarımdan öğrenmek istiyorum 3 fazlı motoru kondansatörle tek fazlı çalıştırma yönetimini belirtmişiniz, teşekkür ediyorum, peki bu nasıl olmaktadır ?, sargılar sonuçta 3 fazlı olarak sarılmaktadır. Nedeni nedir ? Kondansatör ne gibi bir etki yapmaktadır?
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,894
Mesajlar
921,407
Kullanıcılar
451,038
Son üye
teknoinfo

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst