Monofaze Motorun Kontaktör Bağlantısı

doğru resimde kontakların birinde arıza olursa motor çalışmaz gibi
 
cahits ' Alıntı:
1.resimdeki kontaktör bağlantısı da doğru ama termik,resim 2 deki gibi olmalıdır.yani kontaktör çıkışları köprülenip termikte seri olmalıdır.
aynen arkadaşa katılıyorum, bencede kontaktör 1. resimdeki gibi köprülenip akım kontaklara bölerek kontaktörü rahatlatmak ve 2. resimdeki gibi termik bağlantılarını seri yapıp termiğin kontaklarında oluşabilecek hata oranını düşürmek en mantıklısı
 
bence kontaktör bağlantısı birinci resimdeki gibi olmalı. yüksek güçte monofaze motorlar da kullanılıyor.
termik bağlantısı ise kesinlikle ikinci resimdeki gibi olmalı
 
daha önce biryerde gördügüm için ben de termik bağlantısını 2. resimdeki gibi yapmıştım çok bilen arkadaşlarım bağlantıyı düzeltip! termiğin tek fazından akım geçirmişler öyle bağlantımı olur? demişlerdi
 
merhaba sevgili arkadaşlar
ben uygulamalarımda tek fazlı motorlarda termik kullanacaksam fazı 1. ve 2. kontaklarından seri geçiriyorum.
üçüncü kontaktan nötr ü geçiriyorum.
bu bilgi liseden kalma diye hatırlıyorum. doğru olmadığını düşünüyorsanız lütfen düzeltin.
saygılarımla
 
arkadaslar termık onemlı ama amac ucuz ve guvenlı bır ıs yapabilmektır termık kullanmak masraflı olur bunun panou var kontaktoru butonları sınyal lambaları yanı masraf artıyor bunların yerıne bu gıbı kucuk guctekı moyorlara termık manyetık sarteller var e ıyısı ve uygun olanı odur vee cok daha hesaplıı saygılar
 
bencede 1.resimdeki kontaktör bağlantısı doğru yalnız 2.resimdeki bağlantı termik bağlantısı için yapılmalı..termiğin bir kontağından da nötr geçirilirse iyi olur.
 
eline saglık şefim
 
sayın sef verdiginiz sekillerde motorun yanmasıyla alkasını cozemedim cunki 1 sekil paralel olarak baglanmıs kontaklardan gecen akım azaltılmıstır kırsofun akımlar kanununa gore giren akımlar cıkan akımlara esittir yani motora giden akım aynı termigin gorev yapması lazım 2 sekilde ise kontaktorun kontakları seri dolastırılmıs kontakların yıpranması hızlandırılmıstır bence bu iki baglantınında motorun yanmasıyla hiç bir alakası yoktur termik ozelligini yitirmiş veya termik ayarı yuksek secilmesinden dolayı motor yanar diger turlu her sekilde termik koruma gorevini yapar saygılar
 
sayın sef verdiginiz sekillerde motorun yanmasıyla alkasını cozemedim cunki 1 sekil paralel olarak baglanmıs kontaklardan gecen akım azaltılmıstır kırsofun akımlar kanununa gore giren akımlar cıkan akımlara esittir yani motora giden akım aynı termigin gorev yapması lazım 2 sekilde ise kontaktorun kontakları seri dolastırılmıs kontakların yıpranması hızlandırılmıstır bence bu iki baglantınında motorun yanmasıyla hiç bir alakası yoktur termik ozelligini yitirmiş veya termik ayarı yuksek secilmesinden dolayı motor yanar diger turlu her sekilde termik koruma gorevini yapar saygılar

Sn. Ephesus;
Nominal akımı 8A olan bir motora, 6,3A-10A termik koruma kullanıp, termiğide Sn.Şef'in gösterdiği şekillerden 1. şekil gibi bağlarsanız, motor 20A çekerken bile termik açmayacaktır. Çünkü bu sırada termiğin kontaklarından 7şer-8er amper geçecektir. Bu yüzden görevini yerine getirmemiş olacaktır.
 

Forum istatistikleri

Konular
130,052
Mesajlar
932,563
Kullanıcılar
453,031
Son üye
tamircideğilim23

Yeni konular

Geri
Üst