Merhaba. Bakın, burada PWM modülasyonuyla duty-cycle oranı değişken kare dalgalar oluşturulup bu seleonoide öyle veriliyor, ancak bu aralıkları değişen kare dalga apsis-ordinat (x, y) ekseninin sadece (+) bölgesinde kalan şekliyle değildir, örneğin DC motorlarının PWM ile hız kontrolünde olduğu gibi değildir. Düşey eksenin her iki yanında, yani (+) ve (-) bölgede ilerleyen ve örneğin frekansı 20 HZ olabilen kare dalgaları şeklindedir. Örneğin bu formdaki kare dalga bir trafonun primerinden girince sekonderden yalancı sinüs (Modifiye sinüslüsü, yani bu kare dalganın kenarları kırılıp yuvarlatılmışı çok doğal olarak) alınıyor, çok iyi bildiğiniz gibi. Diğer bir uygulanabilme yeri örneğin AC bileziksiz, sincap kafes rotorlu asenkron motorlarının PWM ile hız kontrolüyle sürülmesinde yine vardır. Çünkü asenkron motorlar AC ile çalıştığından her iki bölgede de kontrol edilen kare dalgalı PWM ile sürülmelidir, apsis-ordinat (x, y ekseninin) ilk başlangıçtaki 0 noktasına göre her iki (Düşey eksenin pozitif ve negatif) yanında ilerleyen kare dalgalı PWM modülasyonuyla hız kontrolü için mevcut olmak zorundadır. Ancak DC fırçalı motorların H köprüsü ile yön değiştirilmesi ve hız kontrolünün yapılmasındaysa x, y ekseninin sadece üst (+) bölgesinde bu PWM modülasyonunun yer alması yeterlidir, yani oluşturulan PWM' nin sadece düşey eksenin (+) bölgesinde kalıp ilerlemesi yeterlidir. İki uygulama arasındaki bariz fark sadece budur.
Bu selenoid valf AC ile çalışmayıp DC ile çalışmış olsaydı AC'li kare dalgaya (PWM'li) değil, DC'li kare dalgaya DC motor hız kontrolündeki gibi ihtiyaç olabilirdi. Ama selenoid valf bobin sarımlarının DC ile fazla amper çekilmesine neden olup kare dalgalı AC' de ise normal amperi çekmesinden AC ile çalışanı (Doğalgaz alarm cihazlarının röle kontağı çıkışında kullanılan, 220 volt AC ile çalışanları gibi) olduğunu anlıyoruz. Kolay gelsin.