Motor ölçüm testi ve kapasitorlerin ölçümlerini ölçü aletiyle nasıl yapabilirim

Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Motoru ilk bağladım çalıştı . Sonradan tekrar durmuş .üzerindeki basınç salterini değiştirmişler yine çalışmamış .sanırım bu motor yardımcı sargılı bir motor . Ortasındaki kare olan kondansatörü nasıl olcebilirim ve iki kondansatör daha var onları da ölçmek lazım ayriyeten motorun saglamlik testini yapmam gerekiyor ilgilendiğiniz için teşekkürler
 
Kondansatörleri en kolay kapasitemetre,lcrmetre ile ölçersin ölçü aletinde bu özellik varsa kolaydır,ufak kondansatör olsa 220 volt ile çalışmayan herhangibi avometre ile ölçersin ,bu biraz tehlikeli .
Motor sarımlarını ölçmek için şu konuyu okuyun
https://www.kontrolkalemi.com/forum/konu/motor-sağlamlık-kontolü.25879/
Kondansatörden şüpheleniyorsan yükten ayır yani kayıştan kalkış yapıyormu ses varmı ,motor mili rahat dönüyormu,bunu kısa süreli yap,daha önce kalkış yapamadı ise yanmış ya da varsa termik röle atmıştır ,panosu varmı motorun.Kolay gelsin.
Düzenleme:Basınç şalterini kontrol ettiniz mi.Kondansatör değeri 220 volt için motor etiketinde yazıyor 250 uf.
 
Ortadaki kare kutu kondansatör değil monofaze motor kalkış rölesi kondansatörler siyah yuvarlak olan la beyaz yuvarlak olan
 
Ortadaki kare kutu kondansatör değil monofaze motor kalkış rölesi kondansatörler siyah yuvarlak olan la beyaz yuvarlak olan
Ölçümünü üzerinde faz girişi yaptıktan sonra çıkışa bakıp anlayabiirmiyim
Pano var . bağlantısını basınç şalterine faz girdim çıkış fazı kontaktore bağladım aynı yerden faz besledim motora bu şekilde nötr de direk bağlı zaten ama termik katmadik
 
Kondansatöre faz verip çıkış alarak kondansatörün sağlamlığını onaylayamazsınız,motoru basınç anahtarından ,kompresörün pistonundan ayırıp denedinizmi?
Yukarıdaki önerimi deneyin, yerlerini işaretleyip iki kondansatörlerin muadillerini bulup deneyin çalışmıyorsa
gerekli gerilimi doğru bağladığınızada güveniyorsanız (AC 220 volt)motorunuzun sarımla alakalı arızası vardır(yanmış olabilir).Kolay gelsin.
Not:Elektrik ile ilgili fazla yetkinliğiniz ve bilginiz yoksa elektrik kazalarından kaçının ,gerilim altında işlem yapmayın ,yalıtkan paspas ve yalıtkan eldiven kullanın ,Ac 220 volt yaralanmalara ve ölümlere yol açabilir.
 
Ölçümünü üzerinde faz girişi yaptıktan sonra çıkışa bakıp anlayabiirmiyim
monofaze motorlardan fazla anlamam ama bu cihaz bildiğim kadarıyla elektrik gelince kondansatörlerden birine(sanırım büyük olan beyaza)elektrik veriyor motor kalkış yapınca bu kondansatörün elektriğini kesipi diğer kondansatöre elektrik veriyor bu kondansatörlere elektrik gelince hemen deşarj olmaz ilk elektrik kontrol kaleme veya ölçü aletiyle ölçtüğünüzde elektrik kesildiyse bile elektrik varmış gibi görebilirsiniz bir kaç saniye belki dakika beklemeniz gerekebilir elektriğin gitmesi için cihaz doğru çalışıyormu çalışmıyor mu anlamak zor olabilir
Size tavsiyem önce küçük kondansatörü kontrol edin elektrik geliyor mu sonra elektriği kesip diğerini kontrol edin sonra önce elektrik hangi kondansatöre geliyor tespit edin sonra bu cihaz işlemini yapıyor mu yani ilk başta elektrik gelen devreyi kapatıp diğer tarafa elektriği geçiriyor mu onu kontrol edin
kondansatörlerin testi içinde elektrik geldiğinde bu kondansatörler elektriği depolar uçları kısa devre ederseniz elektriği depolamışsa kıvılcım atar kıvılcım atmazsa konsantör bozulmuştur
Bu işler hakkında bilginiz yoksa lütfen bunları denemeyin ölümcül tehlikesi vardır bir elektrikçi den yardım alın
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…