Motor duruyor sürücü hata vermiyor.

çinden getirttik yetkili servis olsa coktan cağırırdım kaç tane otomasyoncu geldi baktı birşey yok çalışması lazım deyip gidiyor mekanikci geliyor otomasyon diyor otomasyoncu geliyor mekanikte sorun var diyor herkes birbirine sallıyor sonuç yok bende artık deneme yanılmaya gidiyorum elimden başka birşey gelmiyor.
1- her ucuz, bazen ucuz olmuyor.
2-çinden gelen her ürünü %30-40 aşağı değerde gör bence
3-bazen bildiğin ayran, bilmediğin yoğurttan iyidir.
4- bir işi yapıyorsan, işin ustası kim bilmelisin.
5-şimdi elimde senin işi çözecek adam var desem (ki yok) ücreti çok para dersin.
6-senin işin zor.
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
1- her ucuz, bazen ucuz olmuyor.
2-çinden gelen her ürünü %30-40 aşağı değerde gör bence
3-bazen bildiğin ayran, bilmediğin yoğurttan iyidir.
4- bir işi yapıyorsan, işin ustası kim bilmelisin.
5-şimdi elimde senin işi çözecek adam var desem (ki yok) ücreti çok para dersin.
6-senin işin zor.
hocam siz yardımcı olmak dışında herşeyi yaptınız amacınızı anlamadım tek tek cevaplıyım.
1. makina ucuz değil.
2.%30 böyle bi rakam olsa kaldırır atarım hurdaya.
3.bildiğim ayran aslında kendim gidip imalatına şait oldum üretici firmada sorunu araştırıyor.
4. işin ustalarının coğunu biliyorum tanıyorum. yada tanıdığımı sanıyordum sorduğunda herkes usta ama sürekli aynı işler eline gelip gözleri kapalı yapanlar farklı bir sorunla karşılaşınca eller yukarı diyorlar. sözde usta.
5. elinde çözecek biri varsa cok sevinirim üçret kısmını konuşuruz soruna sadece bakmaya geleceğim birşey diyemem diyenlere gel bak deyip para verdik çözecek kişiyi de mutsuz ayırmayız.
6. evet işim sanırım zor
burada belki başına aynı durum gelmiş olabilir basit saçma belki gözden kaçan bi yöntemi vardır diye sormak istedim yapılan yorumlar deneyebileceğim şeyler ise deniyorum sonuca varmaya çalışıyorum.
Sürücüye ait kısmın kumanda şeması varmı..
ne yazik ki sadece sürücü üzerinden parametreleri aldım yeni aldığım sürücü teknik servisine verdim ne neye karşılık geliyor hepsini ayarladılar ama eski sürücü ile aynı sorunu yaşadım.
motor dedim güçlü motor taktım olmadı.
sürücü dedim yeni sürücü aldım aynı sorun.
elektrik tesisatında sıkıntı olabilir dedi arkadaş demin röle vb. makinaya enerji vermeden direk 380 i sürücüye girip motoru döndürdüm aynı sorun.
acaba mekanikte mi sorun
 
sürücünün bağlandığı şekilde foto video atsanız bi şeyler şekillenir, kablolardan ne var ne yok belli olur zaten boşa yoruyosunuz kendinizi
 
hocam siz yardımcı olmak dışında herşeyi yaptınız amacınızı anlamadım tek tek cevaplıyım.
1. makina ucuz değil.
2.%30 böyle bi rakam olsa kaldırır atarım hurdaya.
3.bildiğim ayran aslında kendim gidip imalatına şait oldum üretici firmada sorunu araştırıyor.
4. işin ustalarının coğunu biliyorum tanıyorum. yada tanıdığımı sanıyordum sorduğunda herkes usta ama sürekli aynı işler eline gelip gözleri kapalı yapanlar farklı bir sorunla karşılaşınca eller yukarı diyorlar. sözde usta.
5. elinde çözecek biri varsa cok sevinirim üçret kısmını konuşuruz soruna sadece bakmaya geleceğim birşey diyemem diyenlere gel bak deyip para verdik çözecek kişiyi de mutsuz ayırmayız.
6. evet işim sanırım zor
burada belki başına aynı durum gelmiş olabilir basit saçma belki gözden kaçan bi yöntemi vardır diye sormak istedim yapılan yorumlar deneyebileceğim şeyler ise deniyorum sonuca varmaya çalışıyorum.

ne yazik ki sadece sürücü üzerinden parametreleri aldım yeni aldığım sürücü teknik servisine verdim ne neye karşılık geliyor hepsini ayarladılar ama eski sürücü ile aynı sorunu yaşadım.
motor dedim güçlü motor taktım olmadı.
sürücü dedim yeni sürücü aldım aynı sorun.
elektrik tesisatında sıkıntı olabilir dedi arkadaş demin röle vb. makinaya enerji vermeden direk 380 i sürücüye girip motoru döndürdüm aynı sorun.
acaba mekanikte mi sorun
hocam şunu öneriyorum size;
sürücünün motoru çalıştırdığı bir komut olmak zorunda (anahtara bastığında çalışması, ekrandan start tuşuna bastığında çalışması vb. herhangi bir komut.) o komutu kullanarak örneğin anahtara basınca çalıştırdığını var sayalım. sürücüyü aradan çıkartın 7.5kw bir kontaktör vasıtasıyla (motorunuz 5.5kw idi yanlış hatırlamıyorsam.) kumanda ederek motoru çalıştırın.

yani demek istediğim start komutu her ne ise (anahtarı örnek vermiştik.) anahtar çıkışı ile kontaktör bobinini anahtarlayın ve sürücünün girişindeki motor besleme kablolarını kontaktör girişine verin. bu şekilde motor en yüksek güçte çalışacaktır ve makinenin çalışması her nasılsa yüksek devirde (motorun devrini taşıyabilecek şekilde.) ayarlamayı unutmayın.

böylece makinenin kalan kısmına etki etmeden sadece motoru kontaktör vasıtasıyla sürmüş olacaksınız. bu çalışma şekliyle herhangi bir sorun yaşamazsanız sorun yine sürücüde kalıyor. ola ki yine aynı şeyi yaparsa veya hiç çalışmazsa (makine hata verirse.) bilin ki motoru sürücünün çalıştırması için bir şart yani referans devreye giriyor. bu referansın nereden geldiğini bulup oraya yönelmeniz sorunu her türlü çözecektir. aynı zamanda Plc motorla ilgisi yok dediğiniz konu da yanlış çıkmış oluyor. çünkü bu şekilde çalışmazsa sürücünün motoru sürdüğünü görmediği için makinenin hata vermesi plc'den motorun çalışmasıyla ilgili sürücüden bir bilgi-referans-veya hata kontağı aldığı anlamına geliyor. bu da sizi yazdığım gibi referans komutunda sorun yaşadığınız anlamına götürüyor.
 
hocam şunu öneriyorum size;
sürücünün motoru çalıştırdığı bir komut olmak zorunda (anahtara bastığında çalışması, ekrandan start tuşuna bastığında çalışması vb. herhangi bir komut.) o komutu kullanarak örneğin anahtara basınca çalıştırdığını var sayalım. sürücüyü aradan çıkartın 7.5kw bir kontaktör vasıtasıyla (motorunuz 5.5kw idi yanlış hatırlamıyorsam.) kumanda ederek motoru çalıştırın.

yani demek istediğim start komutu her ne ise (anahtarı örnek vermiştik.) anahtar çıkışı ile kontaktör bobinini anahtarlayın ve sürücünün girişindeki motor besleme kablolarını kontaktör girişine verin. bu şekilde motor en yüksek güçte çalışacaktır ve makinenin çalışması her nasılsa yüksek devirde (motorun devrini taşıyabilecek şekilde.) ayarlamayı unutmayın.

böylece makinenin kalan kısmına etki etmeden sadece motoru kontaktör vasıtasıyla sürmüş olacaksınız. bu çalışma şekliyle herhangi bir sorun yaşamazsanız sorun yine sürücüde kalıyor. ola ki yine aynı şeyi yaparsa veya hiç çalışmazsa (makine hata verirse.) bilin ki motoru sürücünün çalıştırması için bir şart yani referans devreye giriyor. bu referansın nereden geldiğini bulup oraya yönelmeniz sorunu her türlü çözecektir. aynı zamanda Plc motorla ilgisi yok dediğiniz konu da yanlış çıkmış oluyor. çünkü bu şekilde çalışmazsa sürücünün motoru sürdüğünü görmediği için makinenin hata vermesi plc'den motorun çalışmasıyla ilgili sürücüden bir bilgi-referans-veya hata kontağı aldığı anlamına geliyor. bu da sizi yazdığım gibi referans komutunda sorun yaşadığınız anlamına götürüyor.
hocam yazdıklarınız için cok teşekkür ederim.
sistemimde şuan hiçbirşey bağlı değil makinanın şalteri bile kapalı öyle söylim size ben yeni aldığım sürücüye tamamen dışarıdan 380w verip onu motora bağlayıp. makinanın hiçbir elektronik devresi çalışmadan start veriyorum startta harici bir buton yada başka birşey değil sürücünün kendi üzerindeki start butonundan veriyorum deviri herşeyi sürücü üzerinden ayarlıyorum gene aynı şeyi yapıyor.
motorun devri düşük kalıyor olabilir dediniz yarım saat 45dk cevirdikten sonra bu oluyor olabilir mi ben motoru 1/4 hızıyla ceviriyorum.
sürücü olmadan motoru ceviremem çünkü tam devir döndüremem motoru makina yere sabit değil gezer makina ve yatakları bozarım.
sürücünün bağlandığı şekilde foto video atsanız bi şeyler şekillenir, kablolardan ne var ne yok belli olur zaten boşa yoruyosunuz kendinizi
hocam sürücüde şuan sadece 3ph girişi ve motora 3ph cıkışı var başka hiçbir kablo bağlı değil tamamen sürücü üzerinden start stop ve devir ayarı yapıyorum.
 
hocam yazdıklarınız için cok teşekkür ederim.
sistemimde şuan hiçbirşey bağlı değil makinanın şalteri bile kapalı öyle söylim size ben yeni aldığım sürücüye tamamen dışarıdan 380w verip onu motora bağlayıp. makinanın hiçbir elektronik devresi çalışmadan start veriyorum startta harici bir buton yada başka birşey değil sürücünün kendi üzerindeki start butonundan veriyorum deviri herşeyi sürücü üzerinden ayarlıyorum gene aynı şeyi yapıyor.
motorun devri düşük kalıyor olabilir dediniz yarım saat 45dk cevirdikten sonra bu oluyor olabilir mi ben motoru 1/4 hızıyla ceviriyorum.
sürücü olmadan motoru ceviremem çünkü tam devir döndüremem motoru makina yere sabit değil gezer makina ve yatakları bozarım.

hocam sürücüde şuan sadece 3ph girişi ve motora 3ph cıkışı var başka hiçbir kablo bağlı değil tamamen sürücü üzerinden start stop ve devir ayarı yapıyorum.
sadece sürücü ile makineden bağımsız sürdüğünüzde yine de aynı sorunu yaşıyorsanız ve motor çalıştığı sürede aşırı akım çekme, sesli çalışma vb. bir sorun yoksa olay tamamen sürücü ile alakalıdır.

yapabileceğiniz tek şey sürücüye bilgisayar vasıtasıyla bağlanıp o şekilde motora start verdikten sonra Log listesini çekmeniz. orada olay dökümünde motorun durduğu anda bir Log vermiş olacaktır. bu şekilde çalıştıktan sonra neden durduğunu tespit edebilirsiniz. sürücüyü temin ettiğiniz yerden programlama için bağlanabileceğiniz yazılımları öğrenebilirsiniz/edinebilirsiniz.
 
sadece sürücü ile makineden bağımsız sürdüğünüzde yine de aynı sorunu yaşıyorsanız ve motor çalıştığı sürede aşırı akım çekme, sesli çalışma vb. bir sorun yoksa olay tamamen sürücü ile alakalıdır.

yapabileceğiniz tek şey sürücüye bilgisayar vasıtasıyla bağlanıp o şekilde motora start verdikten sonra Log listesini çekmeniz. orada olay dökümünde motorun durduğu anda bir Log vermiş olacaktır. bu şekilde çalıştıktan sonra neden durduğunu tespit edebilirsiniz. sürücüyü temin ettiğiniz yerden programlama için bağlanabileceğiniz yazılımları öğrenebilirsiniz/edinebilirsiniz.
sesli çalışıyor ötme oluyor motorda sonra ufak ufak duruyor. motor 1400 devir ben max 300 devir çeviriyorum. motor 380w ben kontrol ettiğimde motor max 80w çekiyor.
üzerindeki motor 4kw ben 7.5kw motor takıp 1400 devir yerine 900 devir bağlayıp deneyiyim diyorum daha fazla devir olacak aynı iş için daha yüksek voltaj çekecek acaba çözüm olur mu?
motorun gücüde x2 olacak neredeyse.
 
Çin malı motorlar çok kötü çıkabiliyor, emaye teli elinizle sıyırabiliyorsunz.
Eğer motorda böyle problem varsa zamanla problem artacaktır.

Siz yurt dışından direk aldıysanız neden bu firmayı aramıyorsunuz, eğer alttaki firma ise ilgili kişilerin cep numaraları var oradan haberleşin. Israrla defalarca yazın.

http://www.qh-pack.cn/col.jsp?id=102.
Mail adresi: [email protected]

Firma size yardımcı olmuyorsa o zaman işi bilen birine motor ve sürücü değişikliği yaptırın, vibrasyona karşı gerekli düzeltmeler de yapılabilir.
 
Son düzenleme:
Çin malı motorlar çok kötü çıkabiliyor, emaye teli elinizle sıyırabiliyorsunz.
Eğer motorda böyle problem varsa zamanla problem artacaktır.

Siz yurt dışından direk aldıysanız neden bu firmayı aramıyorsunuz, eğer alttaki firma ise ilgili kişilerin cep numaraları var oradan haberleşin. Israrla defalarca yazın.
http://www.qh-pack.cn/col.jsp?id=102.

Firma size yardımcı olmuyorsa o zaman işi bilen birine motor ve sürücü değişikliği yaptırın, vibrasyona karşı gerekli dültmeler de yapılabilir.
üzerindeki motor yerine ben motor aldım daha güçlü üzerinde 4kw ben onun yerine 5.5kw koydum aynı sorunu yaptı öyle olunca sürücüdedir sorun dedik onu da değiştirdik hala aynı sorun devam ediyor.
firma o değil ama bilgileri zaten mevcut telefonla görüşüyoruz onlarda nedenini anlamaya çalışıyor son çare personel yollayacaklar
vibrasyon işini çözmede problem yok sadece makina gecici süre şuanki konumunda diye zemini kazdırıp betona sabitlemedik rayları direk zemin üzerinde duruyor şuan o yüzden tam devir döndürmüyorum.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,401
Mesajlar
926,254
Kullanıcılar
451,924
Son üye
haluk turkoz

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst