Motor koruma rölesi

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Sn.has_artvin_li;

bizimle paylaştığınız en son şemanın doğruluğunu tartışmayacağım. Ancak benim mantığıma göre MKR' nin (Motor Koruma Rölesi) kontağı, M (Kontaktör) bobininden önce olmak zorundadır ve buna herhangi bir paralel başka bir kontak bağlanmamalıdır. Devrenin geri kalan kısmını kontrol etmedim. bana devrede bir yanlış yeterli.

has_artvin_li Kardeşim. Tam olarak istediğiniz devreyi bizimle burada paylaşırsanız elimizden geldiğince yardımcı olmaya gayret gösteririz.
 
Son düzenleme:
tossun 2008 ustama katılıyorum sn orge benim anlatmak istediğim bu idi
 
tossun 2008 ustama katılıyorum sn orge benim anlatmak istediğim bu idi

Sn.orge ve Sn maxialem bir süre aramızda olamayacaklarında dolayı lütfen gıyaben herhangi bir yazı yazmayalım. Şu anda cevap veremeyeceklerinden dolayı kendilerine haksızlık olmasın.
 
selamlar
Bu devrede kesin koruma yapmak istiyorsanız kullanmanız gereken rölenin kullanma klavuzunu aşağıdaki ekte veriyorum.Kontaktörde olabilecek probleme karşı önlem almak istiyorsanız en etkili yöntem tmş nin açtırma bobininden sistemi açtırmaktır.Bunun için kumanda şeması çizmeye gerek yok basit bir devre.Tmş yok ise extradan bir kontaktör ile sistemi korumaya alabilirsiniz.
 

Ekli dosyalar

  • ke-DP01-100A turkce.pdf
    1.1 MB · Görüntüleme: 3

devrede tek hata kontaktör bozuldugunda 2 saatte 1. zaman rolesinin ayarı kadar motora Elektrik verir buda 2 saniye gibi burayı çözemedim gerçi çokta ugraşmadım desem yalan olmaz

öncelikle şunu söyleyim sana ben bu siteyle dogmadım ve işimde senden daha iyi oldugumu biliyorum nedenmi ben yeniliklere açıgım ondan bu mesajı belki kızıp silecen ama olsun sen oku yeter beni mesutta bilir digerleride muhalefetimdir agresifimdir pire için yorganda yakarım bu siteye ha girmişim ha girmemişim sorun degil dışardanda okurum mesajları

o baglantıya bir daha bak anlarsın neyin nasıl korudugunu zamanında mesut da motor yaktı hatta kompresördü sanırım yani sitenin sahibi bir ara görüştümde bir arkadaş sayesinde pek yardımcı olamadım ama bana göre en mantıklı olan 2 adet paralel startla startı vermek olmuştu devre bu hale geldiş çokda güzel olmuş buradaki mantık kontaktör bozulmalarında her defasında motoru yakmaktansa motoru kurtarmak mahiyetindedir sen anlaman sende para çoktur o başka

çogu dedi bunun kullanım klavuzunda böyle bir baglantı yok olmaya bilir sonuçta bu baglantı şekli bu siteden üredi ve bende kabul ettim ve kullanıyorum o halde benim için dogrudur sen ne kadar yanlış desende de

amaaaa artvinli arkadaşın istedigi devre biraz farklı butonla degil şalterle açmak istiyo bu devre ise en iyi verimini butonla veriyo buda devreyi karıştırıyo motor gece çalışmayacak gündüzde her 2 saatte 15 dakika dinlenecek elektrik kesilirsede gelince otomatik çalışacak ve motor yanmaması için bırak hattı kontaktörün bir kontagı bozulursa dahi mümkün olan en en iyi koruma şekli olan baglantıyı istiyo geçmiş mesajları oku anlarsın

gerçi sen okuma tosun sen nasılsa anlamıcan haydin allaha emanet olun

ben lafımı ortaya korum begenen alır

çok o koruma şekli bu siğtede üretilmiş bir baglantıdır ne kadar ilgi ve alakalı oldugunu anla artık
 
Motor koruma rölelerinin bahsettiğiniz şekilde faz sırası,faz dengesizliği,faz yokluğu durumlarında devreye giren bu tipleri aşırı akıma karşı koruma sağlamazlar mekanik zorlanma v.s aşırı akım çekme durumlarında koruma sağlamak için ayrıca termik röle kullanmak gerekir. Madem termik yetiyor niye motor koruma derseniz gerilim dengesizliği,faz yokluğu gibi durumlarda motor aşırı akım çekip termik atana kadar motor izolasyonu olumsuz etkilenir oysaki bu tip durumlarda motor koruma rölemiz anında devreyi açtırır.
Sorunun çözümü şu şekilde;
Pako kullanacağım demişsiniz start butonu ve mühürleme kontağını (c1)'i kaldırıp yerine o-1 pako koyabilirsiniz. Termiğin Normalde kapalı kontağına seri zaman saati koyduğunuzda sorunu halletmiş olursunuz. Zaman saati ile istediğiniz çalışma şeklini ayarlayabilirsiniz. Devrenin tek dezavantajı (kontaktör çekmediği)motorun çalışmadığı durumda da motor koruma rölesinin devrede olup şebekeyi izlemeye devam etmesidir.
 

Sn. maxialem;

Bana neden hem özelden hemde buradan saldırdığınıza bir anlam veremedim. Başka üyelerimizin size karşı yaptığı yoruma bile sizi savunurken hemde.

Gelelim sen anlamazsın yada anlarsın kısmına. emin olunki bana vermiş olduğunuz - pop beni yerin dibine sokmaz. çünkü sizin dediğiniz gibi ben bazı yeniliklere karşı olabilirim ama yenilik adı altında yanlış yapılan herhangi bir şeyi asla ve asla iyidir diye savunmam. Sizin mesleki bilginiz benden kat ve kat yüksek olabilir ama malesefki yapmış olduğum yorumları malesef doğru yorumlayamamışsınız.

Meslek hayatınızda başarılar dilerim.

(Buranın bir mesleki gelişim ve paylaşım platformu olduğunu lütfen unutmayalım ve kurallar dışınada çıkıp polemik ve tartışma yaratacak üslub kullanmaktan kaçınalım lütfen)
 
Son düzenleme:
sayın toun benim kimseye saldırdıgım yok devreye bakmadan yorum yapıyosunuz orgede aynı şeyi savundu ilk yaptıgım devrede çalışmaz dedi çıktı ama devreyi takip etmedi sende aynı şeyi yaptın hem şemayı sildin hemde devreyi kontrol etmeden yanlış olarak degerlendirdin mantıgınla düşünmüyosun tamam benim konuşma tarzım bazılarına ters gelebilir ama göz göre görede bir dogruya nasıl yanlış derim bir sen düşün sana saldırdıgım yok ben bu siteyi yenilikleri ögrenmek görmek için kendimi geliştirmek için seçtim ama senin gibi düşünenleri görünce helede modluk yaparken görünce şaştım dicek hiç bişey bulamıyorum bende sana mesleki hayatında başarılar dilerim

vermiş oldugum pop devreyi takip etmeden yaptıgın yorumdur bir hata benim için yeterli

ister alın ister alınma yaşın benden büyük olabilir plcde gelişmişte olabilirsin ama bu konuda zayıfsın
 

Sn. Maxialem

Bakın sizdem ricam beni suçladığınız şekilde iğneyi de kendinize batırmanız. Bana sorulan soru şudur. Bu devre doğrumu? Benim cevabımda motor korumasının kontağı yanlış yerde bağlı ve dolayısıyla yanlış. başka birşeyinide incelemediğimide de yazdım. çünkü bana hiçbir kimse bir motor korumasının yada termiğin kontağına paralel kontak bağlıyayımda kolay olur yada attığında çalıştırabileyim mantığıyla, yada başka bir ek özellikler yaptım devrenin böyle olması gerekiyor diyemez. Hatta dememeli. Hata aslında son derece basit ve bunu anlamak istemediniz yada istemiyorsunuz. Olabilir bunuda saygıyla karşılayabilirim. Bunca yıllık meslek hayatımda hiçbir dökümanda termik yada motor koruma devrelerinin kumanda kontaklarına paralel bağlanan başka bir kontak görmedim. gördüklerimde herhalde yanlıştır. çünkü bu işlem hem mal hemde can güvenliği açısından sakıncalıdır.

Ayrıca buradaki yazılarımı yönetici olduğum için değil üye olduğum için sizlerle paylaşıyorum. Burada yönetici olabilmek için harvard'ı yada oksford' u bitirip buraya bizleri atamıyorlar.

Burada bana birşeyler kanıtlayabilmek için Sn.Mesut beyi referans göstermenize de gerek yok.

Sn. Artvinli üyemiz de zaten cevabını bulduğuna göre bu konu 24 saat içinde kilitlenecektir.

Bazı mesajlarınız silinmiştir çünkü polemik içerklidir.
 
Son düzenleme:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…