Sayın meslektaşlarım bilindiği gibi her Elektrik motoru ne kadar bakım veyahut koruma elemanlarıyla korunsada yanmaya eğilimlidir neticede dönen parça, iş yapan bir motor , hava şartları, ortam, enerji dengesizliği sayılabilecek bir süru etken sargilarin aşirı ısınmasına yol açar burada temel esas ısıyı kontrol altına alabilmek belki çoğu asenkron motorda termistör kullanılmamakta yada kullanılsa bile rölesiyle birlikte ek maliyet oluşturmaktadır benim düşündüğüm alternatif ;bildiğimiz TERMOSTAT evet termostatı motorun klemens kutusunda guzelce yerleştirip govdeye temasını sağladiktan sonra motorun yuk altinda çalışmasini sağlarız belli bir süre çalıştirdiktan sonra termostatin ayarını motorun ısisindan az daha yukarida tutarak basit bir şekilde motorumuza yeni bir koruma elemani daha eklemiş olduk.Belki bazilariniza gore basit gelebilir ama uygulama ve pratikte çok işinize yarayacaktir her meslektaşima yaptığı işte başarılar diliyorum...
Yanlış bir uygulama diyemem, fakat motor gövdesinin ısınması ile sargının yanmaya maruz kalacağı durumlar arasında'ki Zaman farkı bu uygulamayı geçersiz kılar, örnek olarak iki faza kalmış bir motorun koruma panosu işlem görmüyorsa motor gövdesi ısına'na kadar sargının patlatması yada kavrulması kaçınılmazdır.
Burada meydana gelecek olaylar zincirini iyi analiz etmek gerek iki faza kalmada koruma panosunda termiği es geçtik desek Sigorta çekilen akımı nasıl karşılayacak bu sure zarfinda termostatin ısı zaman grafiği ve ayarlanan derecesindeki kararı bu uygulamanın eksi yada artı olarak hakkını verecektir sanıyorum
Motor sarmında kullanılan emaye teller, sınıf olaak, 120-15-170 deece gibi sınıflada imal edilirler. Eğer termostatı, gövdeye monte edılıyorsa, gecikme, geç ısı duyma nedneleriyle. termostatı tecrubeyle, 70-80 derece secmek görevini görürü düşüncesındeyım.