Motor neden yanar?

motor yanması teknisyenin suçudur teknisyen ne kadar iyi ise o işletmede motor az yanar bilginize yıllar önce japonyadan bir grub bir meslek lisesini geziyormuş burası ne demişler bobinaj bölümü denilmiş neden kurdunuz ki motor yanmaz ki demişler evet doğrudur herşey doğru bir şekilde takıldığında motor yanmaz
 
Doğrudur aslında, her koruma ve periyodik bakımlar zamanında yapılırsa kolay kolay motor yanmaz!
 
merhaba arkadaşım kolay gelsin sıkıntını ve aldıgın fikirlerin hepsini okudum ben yıllarca bobinaj işi yaptm sanırım bu işin okulada motorun nasıl hesaplanarak yapıldıgını görmüş isen motorun bütün kısımlarının hesaplanarak yapıldıgını biliyorsundur. Bunu bilerek rotorun yada statora sonradan yapılan işlemin fayda getirmediği gerçek bir konudur helede konu bir tornacaı tarafondan çözüldügünü düşünüyorsanız hataya düşersiniz
Çözüm dersen sen bana orada kullanılan çapını ve dakikada pervaneden geçen havayı metreküp cinsinden verirsen sana sıkıntını ne oldugunu söyleyebilirim hiç boşuna kendinizi yormayın bir motorun çalışma saati motorun yanmasına neden olamaz yani 365 gün çalışması yanma sebebi değildir o yüzden sadece daha fazla aşınma olabilir sen söylediğim gibi pervaneyi teknik özellikleriyle söyle ben sana neler oldugun çözüm yolunu söyleyim tüm arkadaşlara ve sana kolay gelsin...
 
işte farkımız orada ;D ;D ;D
 
Tabii teknisyenin suçudur,çünkü mühendis motorun yanına gidip bakmamış bile nasıl suçlu olsun ki?
Sonuçta teknisyen bağlıyor.
Vaka :Motor sürekli yanıyor
Mühendis:neden yanıyor bu?
Teknisyen:Balansı bozuk,fanın balansçıya gitmesi lazım.
mühendis:Şimdi üretimi durduramam yedek motorla idare edin.
3 gün sonra
vaka:motor yine yanmış
mühendis :Bi motoru bağlayamıyorsunuz
teknisyen:Bağlıyoruz balans var yanıyor(not:termik atınca ayarını artırma talimatı verilmiş)
tamam tamam yedeğini bağlayın genel bakımda hallederiz,üretim durmasın
toplam duruş zamanı yaklaşık 18 saat
5. yanışta
mühendis:neden yanıyor bu
teknisyen: balans var
mühendis:e o zaman balansçıya götürüp balans ayarı yaptırın
teknisyen:hönk
mühendis:çabuk olun
teknisyen:hönk hönk homur homur hımır hımır bu arada kafa dumur
balans yaptırılır toplam duruş 7 saat
Vaka :
makina bağlanır
teknisyene dışarıda açık alana trifaze priz bağlanması ve makinanın fişinin takılması istenir
teknisyen:Açık alanda priz olmaz kabloyu direkt gireyim
mühendis: olur
teknisyen:efendim bağladım bir bakıp onay verirseniz çalıştıracağım
mühendis:tamam tamam çalıştır olmuştur
müdür:noldu makina
mühendis:teknisyen bağlamış harika olmuş
motor yanar
patron:neden yandı bu masraf hört zört dört hımmm cıssss
mühendis:teknisyen termik bağlamamış(teknisyen bu bir makinadır içinde termik olmalıdır diye düşünmüştür aslında)
patron:ihtar verin
insan kaynakları:teknisyen teknisyen bile bile termik takmamışın höttt imzala
teknisyen lur içinden hmmmm höde hede

Vaka makina çalışmıyor
yeni bakım mühendisi:Ne olabilir sorun
teknisyen(çaylak teknisyen (ben) ):efendim şu motor sorunlu bence
mühendis çoklu kumanda kablosuna baktın mı
teknisyen:baktım
mühendis :Bu motor küçük ya bu tablayı nasıl hareket ettiriyor
teknisyen: Küçük ama kayış sistemi falan var
mühendis:hmm doğru ,bunun kataloğu fransızca
teknisyen:fransızca roje kırmızı demek
mühendis: hmmmm
mühendis motordaki sorunu bulamaz,zaten şirketi de beğenmez! istifa eder
Yeni müdür:nereye bakmıştınız
teknisyen:efendim şu motora
yeni müdürğlum o motor değil encoder ( ama baya büyüktü ben motor sandıydım ne bilem ben,o bi şey değil ilk mühendise yazık oldu )
teknisyen:ha öyle mi
Not ama motor olmasa bile encoder olsa bile sorun oradan çıktı
 
ne yani senin süreki yanıyor dediğin sey motor değil encomdermi onunda yanma ihtimali yok yanlışmı değerlendiriyorum ya bide merakımdan soruyorum af buyurda encodere nasıl termik baglıyorsunuz siz yılan hikayesi yapmışsınız bunu be dostum
 
yok encoder olayı sürekli yanan motor olayı ve termik olayı ayrı ayrı olaylar.Başlarında vaka yazarak ayırmıştım.Yaşlılık işte hala eski kelimeleri kullanıyorum.
 
Benim bildiğim motor yanmaz,yakılır. Sadece etiket değerlerine göre koruyun.
 
gerçektende rotorun tornada alınması çok yanlış artık o orjinallık yakalanamaz bence o motor sürekli sorun çıkarır hele birde acemi tornacıya düştüyse iş yaş o zaman
tabiki o işyeri teknisyenlerle yürümez oranın mühendisleri de vardır mühendislerin bu motor niye böyle sık sık yanıyor deyip bu işi teknisyenlerle birlikte masaya yatırmaları lazım...
 
Arkadaşlar peki size bu konuyla ilgili birşey danışayım. 1 fazlı 2,2 kw lık motorum yandı. Sizce bobinajcıya mı vermeliyim yoksa yenisini mi almalıyım. Sardırmak yerine yenisini alsam arada o kadar da fiyat farkı yok.
Yenisini alsam eski motorum boşa çıkacak bir nevi israf olacak.
Eski motorumu sardırsam özensiz sarımdan dolayı tekrar yanıp hem beni günaha sokacak hemde masrafa sokacak
Bir alternatif daha var kolları sığayıp motoru kendim saracam
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…