Sadece bir makinedeki motor gövde sıcaklığının 9 derece daha fazlalığı, ya asenkron motordaki iç sıkışmadan ya da ekstrüktördeki mekanik bir sıkışmadan kaynaklıdır. Gövde sıcaklığı daha yüksek olan motoru kendi şanzıman bağlantısından sökerek, öncelikle motorun boşta çalışmasında motor katalog değerlerindeki amperi çekip çekmediğine pensampermetreyle ölçerek bakın. Motor klemensindeki motor giriş bağlantılarında da bir gevşeklik bulunmamalıdır. Boştayken şebekeden çekilen amper değeri normal ölçülürse bu asenkron motorda mekanik iç problem (rulman, mil sıkışması, vb.) yok demektir. O zaman ekstrüktör şanzımanında ve ve sonrasında dönen Arşimed burgusunda, bu yataklamadaki rulmanlarda, burgu mlinde, sıkışma, statik/dinamik balassızlık, aşırı titreşim testi veya analizi, şanzıman içinden kopan olası parçalar, vb. ve şanzıman yağı seviyesi açısından detaylı bir araştırmayı yapın.
Elektrik motoru mili boşta dönerken nominal amper değerini çekiyorsa sıkıntı (mekanik zorlanmayla) mutlaka ekstüktörün mekanik aksamındaki bir sıkıntıdan kaynaklıdır. Gövdedeki sıcaklıklığın fazla yükselmesi; "mekanik zorlanma > stator/rotordaki kaymanın artması > Cos fi'nin bozulması > statorun daha fazla akım çekmesi > fazla çekilen akımla oluşan fazla ısının döküm gövdeye iletimle verilmesi" şeklindedir. Kolay gelsin.
granül makinasında kullandığımız motorlarımız var 4 tane 7,5kw , bu motorlardan 3 motorun gövde sıcaklığı 47 derece iken 1 motorun gövdesi 56 dereceye çıkıyor ve termik arttırıyor arka pervanesi küçük 10 cm çapında diğer motorların fanlarıda aynı buna nasıl bir çözüm bulabiliriz arka pervaneyimi değiştirilelim yoksa arkaya ekstra fanmı takalım Ekli dosyayı görüntüle 54261
Herşey normal göründüğü halde akla gelmeyecek bir husus daha belirteyim. Bazı aklı evvel kişiler stator çapından tornada aldirmakta hava aralığı değiştiği için motor gucden düşmektedir. Arıza/bakım geçmişi hakkında bilgi verilmeyince,boşuna cabalanilmaktadir.