sayın komando motorun nemden yandığını düşünüyorum demişsiniz,mekanik bir sıkışma sorunu olmasın sakın.start vermeden önce motor milini bi yoklasanız muhtemel bi sıkışıklık ve muhtemelen uygun olmayan yada hiç olmayan motor koruma devresinden dolayı yanmasın motorunuz.şayet motor koruma devreniz yoksa ki,görünen asıl sorun da o zaten yeterli ve uygun motor koruma yapılmadığını düşünüyorum.yani 2-3 hafta çalışmıyo diye motorun yanması garip bi durum.
özetle; öncelikle motoru çalıştırmadan önce bi şekilde motorda bi sıkışıklık varmı yokmu diye kontrol edin.sıkışıklık varsa ve sisteminizde uygun motor koruma devresi yoksa motorun yanması gayet normal.uygun motor koruma devresini uygularsınız olur.nemden kaynaklanan bi olay olduğunu düşünüyosanız şayet,ya motora dıştan şerit rezistanslarla motoru saracaksınız,motoru çalışmadığı zamanlarda sıcak tutacaksınız nem kalmasın diye (motor çalıştığında rezistanları devre dışı bırakmayı unutmayın),yada şayet frekans konvertörünüz varsa (anlaşılan yok) motora motor mili dönmeyecek şekilde 0,3-0,8 Hz gibi motoru döndürmeyecek ama motorda bi akım gezdirerek motorun ısınmasını sağlayacaksınız (bu kesin sonuç vermesede işinize yarayacaktır),en son çare olarakta hatırladığım kadarıyla motorda en az 45-60 V seviyedinde bir voltajda tutarak gene aynı şekilde motorun ısınmasını sağlamanız gerekecektir.
1.motora giden voltajı önce bi ölçün normalmi gerilim düşümü varmı.
2.motor mili rahat dönüyomu,çalıştırmadan önce ona bakın.
3.motor koruma devresi varmı,ayarları doğrumu,termik röle,termik manyetik şalter,motor koruma rölesi PTC bağlantılı vs.
4.yukarıdaki maddeler normal ve siz nemden diyosanız;hiç olmadı motoru yukarda bahsettiğim yöntemlerden biriyle sıcak tutarak motorda nem kalmasını engelleyin derim.