sık olarak devreye girip çıktığından ve motorun ilk kalkınma akımının yüksek olması temşğin bi metalini ısıtacaktır ve sorun olur termik ayarını artırmanız lazım saygılar
-sargılar normal yazmışsın ama megerle test et
-faz girişlerinde herhangi bir temazsızlık varsa motor çalışmaya başladığında temazsızlık veya bağlantı gevşekliğinden fazlar arası akım değişir
ve termik atar.termik değerini yükseltirsen motor yanar.girişten itibaren bağlantıları kontrol etmelisin.
-çalışma ilk başladığında en iyi kontrolde pens ampermetre ile yapabilirsin
motorun maksimum çekeceği akım 15A olarak görürsek senin termiğin akımını 15A ayarlamanda bir sakınca yok hatta 17A ayarlayabilirsin sorun çözülecektir
geçen 30 kw lık bi kompresör motorunda başıma geldi benzer bi olay termik dedeğin gibi yüke binince atıyodu ilk baştan motorun yanık olduğunu düşündüm değildi termiğide değiştirdim olmadı sonrasında ise sorın kontaktörde çıktı sana derimki kontaktörleri enerji kesikken test et ölçü aletiyle kontaklarına bak ayrıca kontakların içinde bakır iletkenler var özelliği kaybetmiş olabilir ısınma yapyo olabilir çok veya azda olsa ark oluşturur vede kontak yapışık kaldıyda çabuk ısınır termik atar ayrıcada motor klemens ve Sigorta girişlerine çıkışlarına bak gevşeklik olabilir o bile yeter bu gibi problemlere
termik uzun sürelerdir kullanılıyorsa arıza veriyor olabilir . motor yıldız üçgen yol verme ise termiği sabit kontaktörle üçgen kontaktörünün birleştiği yere bağla ki ilk kalkışta direk kalkış akımı geçmesin birde böyle dene istersen....
dinçer kardeş 1 ay sonra 1 yıl olacak bukadar üyenin duyarlılıgına saygısızlık yapıyorsun
herkes senin sorununa canla başla üşenmeden yanıt ararken bir cevap mermeyine hayret......
motorun taç kısmı motor klemsinin baglantı uçlerının sıkımı gevşek mi oldugunu kontrol et arkadaşım termik dogru şeçilmiş ise kelmens uçlarındaki gevşeklik termigi attırır umarım yardımcı olabilmişimdir