Kontaktör ile yol verilen bir motor sık sık yanıyorsa büyük bir ihtimalle demaraj akımından kaynaklanıyordur, yani motor bir yöne dönerken, motorun durmasını beklemeden diğer yöne çalış komutunun verilmesidir. Motora sürücü ile yol verilmesi bu problemi çözecektir.
Aynı özellikte diğer vinçlerin kaldırma motorları yanmıyor da belli bir yerdeki vincin motoru sık sık yanmaya başlamışsa ve çevre şartları da aynı ise muhtemelen diğer vinçlere kıyasla da o vinç kaldırma motorunun kapasitesinden daha fazla büyüklükte yükler kaldırılıyordur. Motorun 2-3 misli büyük güçte seçilmesini öneriyorum.
arkadadaşım viçlerde kullandıgın kontaktör zayıf kalıyor artı motor demaraj akımı voltajın düşükse artar kontaktörü daha büyük seç mesala tf 46 bizde bu proplemi yaşadık kaaploda kopuk olabilir hareket halinde iki faza kalıyor olmasın ama sana önerim bir sürücüyle bu işi çöz motorun ömrü uzun olsun arızadan kurtul bizde böyle yaptık kolay gelsin
Bugün tekrardan sabah fabrikaya gittim ve vincin kontrollerini yaptım. motor çift sarımlı motordur ve boşta ve yükteki akım değerlerini pens ampermetre aracılığıyla ölçtüm. düşük devirde boşta:8,5A, yükte: 8,5A, yüksek devirde boşta: 8A, yükte: 12A değerlerini okudum. öğleden sonra yine bi haber geldi ve kontaktörün kontakları maalesef yapışmış. LC1D32 kontaktörler vardı şu anda LC1D40A Kontaktör takıyorum. bakalım sonuç ne olacak.