Motorlar için lokal kompanzasyon

CEVDET ÇALIK

Profesyonel Üye
Katılım
30 Ara 2009
Mesajlar
1,059
Puanları
481
Yaş
54
Küçük kW tüketimi nedeniyle, motorun güç faktörü, boşta veya hafif yükte çok düşüktür. Motorun reaktif akımı her yükte pratik olarak sabit kalır, bu nedenle bir takım motorlar, genellikle bir tesisat için zararlı olan bir reaktif güç tüketimi oluştururlar.

Kondansatörlerin bankı doğrudan motorun terminallerine bağlanmalıdır.

Bir motora kompanzasyon uygulandıktan sonra, aynı motor güdümlü yük koşullarını varsayarak, motor-kapasitör kombinasyonuna olan akım daha önce olduğundan daha düşük olur. Bunun nedeni, Şekil L23'te gösterildiği gibi, motor akımının reaktif bileşeninin önemli bir kısmı kondansatörden beslenmesidir .



Motorun aşırı akım koruma cihazlarının motor kondansatör bağlantısının akış aşağısında bulunduğu durumlarda (ve bu daima terminal bağlantılı kapasitörler için geçerli olacaksa), aşırı akım rölesi ayarları aşağıdaki oranda azaltılmalıdır:


cos φ düzeltmeden önce / cos φ telafiden sonra

Belirtilen kVAr değerlere uygun olarak telafi motorlar için Şekil L24

Bir indüksiyon motorunun kendi kendine uyarılmasından nasıl kaçınılabilir?

Sonuç olarak rotor akışı artar; stator akımları artar; ve motorun terminallerindeki voltaj artar; bazen tehlikeli derecede yüksek seviyelere. Bu fenomen kendinden tahrik olarak bilinir ve AC jeneratörlerin normalde önde gelen güç faktörlerinde çalıştırılmamasının bir nedeni, yani kendiliğinden (ve kontrol edilemeyecek şekilde) kendiliğinden heyecanlanma eğilimi vardır.

Notlar:

1. Yükün ataletiyle yönlendirilen bir motorun özellikleri, yük içermeyen özellikleriyle özenle aynı değildir. Bununla birlikte, bu varsayım pratik amaçlar için yeterince doğrudur.

2. Motor jeneratör olarak çalışırken, dolaşımdaki akımlar büyük ölçüde reaktiftir, bu nedenle motor üzerindeki frenleme (geciktirme) etkisi motorun soğutma fanı tarafından temsil edilen yüke bağlıdır.

3. Normal şartlar altında boşaltılmış motor tarafından beslemeden alınan (neredeyse 90 ° gecikmeli) akım ve jeneratör olarak hareket eden motor tarafından kondansatörlere verilen (neredeyse 90 ° önde gelen) akım, her ikisi de aynı faz ilişkisine sahiptir. terminal gerilimi. Bu nedenle, iki özellik grafik üzerinde üst üste bindirilebilir.

Yukarıda tarif edildiği gibi kendi kendine uyarımdan kaçınmak için, kondansatör grubunun kvar oranı aşağıdaki maksimum değerle sınırlandırılmalıdır:

burada Io = motorun yüksüz akımı ve Un = motorun faz-faz nominal gerilimi kV cinsindendir. Şekil L24 önceki sayfada, bu kritere tekabül eden Qc'nin uygun değerleri verilmektedir.

Kaynak:electrical-installation.org

 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…