1 rotor direnci oldugu zaman motor normalden fazla akim ceker ve isinma sorunu ortaya cikar 2 asekron motorlarin kutup sayisinin armasi sonucu donme momentinin kuvvetide artacagindan surtunme katsayisini azaltir ayni mantik dc motorlar icinde gecerlidir not ben mesleklisesi mezunu degilim cvp larim tecrube sonucu elde ettigim bilgilere dayalidir
Bazı durumlar tecrübe ile anlaşılıyor. İnternette ne kadar araştırma yaptıysam göremedim bu bilgileri.Çok teşekkür ederim değerli bilginizi benimle paylaştığınız için. Peki bir de;
-Asenkron motorun besleme frekansı 50 Hz’den 75 Hz’e çıkarıldığında döner alan devri % kaç değişir?
2 ve 3 . sorunuzdaki ; dc. motorlarda ve ac. asenkron motorlarda kutup sayısı artarsa eğer, ters orantıda devirleri de düşer, devir düştüğü için de dolaylı (indirekt) yoldan yatak (Yağ-yağ filmi) içindeki sürtünmeler, hava direnci kayıpları, vb. bazı iç kayıpları azalmış olur. Kolay gelsin.