Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
Akım sensörü takarsın. Akım kesildiğinde atıyorum 3 sn içinde tam olarak duruyorsa sensör bilgisi sonrası 4-5 saniye geçmesini beklersin ve kesin durmuştur dersin. Ya da milin dönme hareketini bir sensör ve devreyle okuyacaksın vs vs
Sensör yardımıyla anlamak daha doğru bir çözümdür!Motor akım akım çekmez ama rotor rulmanlarda olduğu için dönmeye devam eder motor boştayken ve yükteyken bu dönme zamanı değişir dönme zamanına bu nedenle güvenmek doğru olmaz. http://www.lcs.com.tr/takometreler/optik-sensorlu-takometre böyle bir cihaz işinizi daha sağlama alır
En basit yöntemle koskoca arcelikde motorların ustune takılmış bisiklet pervanesi ile kontrol ediyorlardı o pervaneleride 1 kamera ile goruntuluyolardi
Sensör şart, santrifüjlü anahtar ister lamba yak ister alarm çaldır, motorun döndürdüğü mil kasnak görünüyorsa boya bile yeter, misal uçakların motorundaki beyaz şekil veya bmw logosu tarzı siyah beyaz.
Arkadaşlarımın önerileri birbirinden güzel ancak siz hangi amaçla motorun döndüğünü görmek istiyorsunuz? Daha spesifik detay verebilirseniz ona göre çözüm getirebiliriz!
Aynen öyle çözümler için herkese teşekkürler.
Motor normal dönerken çalış komutunu kontaktörden - veya sürücüden - kesiyorum. Sürücüden belki küçük bir frekansa 1Hz gibi bir yere bir kontak çıkışı verilerek durduğu anlaşılabilir. Ama Kontaktörle sürülen motorda bunu anlamak için neler yapabiliriz. Sonuçta motora dur da desek mil kendi doğal seyrinde durana kadar dönmeye devam eder.
Benim amacım da milin tam olarak durduğunu tespit etmek.