Motosikletim için Regülatör(konjektör) yaptım ama...

coo007

Üye
Katılım
9 May 2012
Mesajlar
10
Puanları
1
arkadaşlar merhaba

daelim s3 advance 250 cc scooter motora sahibim.

regülatörüm ömrünü doldurdu.

orjinalide 400 450 tl civarı olunca kolları sıvadım el yapımı bi regülatör yapayım dedim.

yerli forumlarda pek birşey bulamadım.

yabancı bir forumda tam aradığımı buldum ve yaptım.

kullandığım malzemeler;

  1. Several Zener Diodes at 14B 0,5W bulamadım bir 12 bir 3 volt zeneri seri bağladım.
  2. Resistors of 300 ohms 5Watt - 4 pcs bulamadım 5w 680 ohm kullandım
  3. Capacitor 1000pF - 1 pc
  4. IC Darlington Array ULN2003A DIP16 - 1pc
  5. Triac BTA26-600 - 3 pcs bunu bulamadım bta41-700 kullandım
  6. Diode bridges 35A like KBPC3510 - 3 pcs

şimdi herşey tamam devreyi yaptık.

ancak motora bağladığımda şöyle bir sorun oldu.

rolantide 14.0 v veriyor.gaz verdiğimde 13.2 v kadar düşüyor.

bir süre sonra aşırı ısınma yapıyor devre.

alternatörden çıkan ac kablolarda ısınma oluyor. 3 ac çıkıyor bu arada alternatörden

birde regülatörü bağlamadan önce alternatörün çıkışlarını ölçüyorum. her çıkış rolantide 26v ac 5bin devirde ise 65 v ac civarı voltaj veriyor.

ancak regülatörü bağladığım anda alternatörün çıkışı 12.5 13.0 v civarına iniyor.

Elektrik bilgim çok az kendi çapımda birşeyler yapmaya çalışıyorum.

engin bilgilerinizle beni aydınlatırsanız çok sevinirim.


saygılar.
 

Ekli dosyalar

  • 1.jpg
    51.4 KB · Görüntüleme: 56
  • 2.jpg
    27.4 KB · Görüntüleme: 49
  • 4.gif
    33.4 KB · Görüntüleme: 45
* zener değerin hatalı ( bu değerle çalışma ihtimalide var)
* direnç değerin hatalı ( 680ohm dirençleri paralel bağlayıp 340ohm 10w elde edersin.
triyak daha yüksek bir model takmışsın orjinali şurada satılıyor.
 
Son düzenleme:
Bir iki bilgi lazim.

Bu motorun alternatoru sabit miknatisli bir modelmi yoksa uyartim sargili bir modelmi?

Eski konjektor yada regulatorun bir kac resmi ozellikle giris ve çıkışlarının gorundugu eklermisiniz?

Konjektorler uyartim sargisini surerek regulasyon saglar.

Regulatorler voltaji kiyarak uzerinde harcayarak regulasyon saglarlar. Regulatorlerde atik isi olusmasi normaldir dediginiz gibi yuksek voltajlara cikiyor ise.

Akunuz kac amperlik bilmek gerek o akuye fazla akim vererek bozmamalisiniz. Semaya baktığımda o kadar kopru diyot bir motor icin fazla gibi geldi sistem kac amper cekiyorki?

Kolay gelsin.
 
Merhaba

Alternatör mıknatıslimi bilmiyorum.

Konjektor ve alternatörün resmini koyuyorum.

Akü 10 amper.

Ne kadar akım çektiğini ölçerim bugün.
 
konjektörden anlamıyorum ama o alternatör mıknatıslı olmalı kapakta mıknatıs olmalı.
 
Arkadaşlar yardımlarınızı bekliyorum.

Motor kapıda yatıyor.
 
arkadaşlar son durum şu.

zener diyot arızalıymış değiştirdim.

14v olmadığı için mecburen 15v olanını taktım.

ancak rolantide 16 v veriyor. hatta 17 ye dogru cıkıyor.

gaz verince 14.5 15 civarına iniyor.

orjinal sisteminde gaz verince voltajın artması gerekli.

elimde bayağı malzeme mevcut bu sistemi nasıl iyileştirebilirim.

yardımlarınızı bekliyorum.
 
Teşekkür ederim.

Şart önemli değil yani.

Hemen alıp deneyecegim.

Birde benim alternatörün çıkan kablolar aç akım kabloları yani çok ısınıyor.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…