arkadaşlar bir elektrik motoru sadece r,s,t, fazlarıyla çalışırmı nötürsüz
motorda 3 renk kablo var kahve,mavi,sarı üzeri yeşil yani toprak kablosu
bu üç kabloya r,s,t olarak bağlı nötürsüz çalışıyor
bu motoru monofaze yapabilirmiyiz yani kahve renkli kabloyu faz maviyi nötr diyeride toprak olsa gene çalışırmı bir paskarasının pirizini deyiştirirken gördüm
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
trifaze motoru monofaze yapmak için kondansatör bağlamak gerekir kondasatörün değerinide motorun gücüne göre tablolardan veya hesapla bulunur
3 fazlı motorda nört olmaz 3 kablo var demişsiniz büyük ihtimalle 3x2,5mm2 kablo çekmişler oradaki sarı-yeşil kablonun rengine aldanmayın faz kablosunudur kablo 4 damarlı olsa o zaman toprak kablosu diyebilirdik ama şu anda sadece 3 faz var
arkadaşlar bir elektrik motoru sadece r,s,t, fazlarıyla çalışırmı nötürsüz
motorda 3 renk kablo var kahve,mavi,sarı üzeri yeşil yani toprak kablosu
bu üç kabloya r,s,t olarak bağlı nötürsüz çalışıyor
bu motoru monofaze yapabilirmiyiz yani kahve renkli kabloyu faz maviyi nötr diyeride toprak olsa gene çalışırmı bir paskarasının pirizini deyiştirirken gördüm
üç fazlı motorlarda nötür olmaz sadece gövde topraklaması olur 220 ye çevirmek için arkadaşın dedeği gibi ilk kalkınma anında kondansatör olması lazım yoksa motor kalkış yapamaz
arkadaşlara katılıyorum 3 fazlı motorlarda nötr hattının motorun çalışmasıyla ilgisi yoktur artı motorun klemens tablosunda 6 uç vardır U-V-W , X-Y-Z bunlar çalıştırılma durumuna göre yıldız veya üçgen bağlanır yine bu uçların hiçbirine nötr bağlanmaz
3 fazlı motorlar da nötr kullanılmaz.
3 fazlı motoru 220V yani faz-nötr çalıştırmak için: klemens köprü bağlantıları üçgen bağlanır, 1 adet daimi devre kondanstörü, 1 adet ikaz kondanstörü ve 1 adet ikaz şalteri veya butonu kullanılır.
Ben hiç bir zaman bu bağlantıyı tercih ve tavsiye etmem. Çünkü motor gücü yarı yarıya düşer, kondanstörler sık,sık arıza yapar, ikaz kontağına basmadan motor şalteri açılır ise motor yanar vs. bir sürü problem oluşur.
En mantıklısı 220V ile çalışacak şekilde üretilmiş motor kullanmaktır
üç fazlı motorlarda nötür olmaz sadece gövde topraklaması olur 220 ye çevirmek için arkadaşın dedeği gibi ilk kalkınma anında kondansatör olması lazım yoksa motor kalkış yapamaz
ok arkadaşım yazdıgına katılıyorum ama eksik 3 fazlı ve toprak irtibatlı sistemde nötr olmaz amaa şunuda unutmamak gerekirki 3-f ama topraksız yani adi topraklı sıfırlama yapılmış sistemde nötr hat vardır cihaz nötr e bağlıdır.Teşekkürler
ok arkadaşım yazdıgına katılıyorum ama eksik 3 fazlı ve toprak irtibatlı sistemde nötr olmaz amaa şunuda unutmamak gerekirki 3-f ama topraksız yani adi topraklı sıfırlama yapılmış sistemde nötr hat vardır cihaz nötr e bağlıdır.Teşekkürler