1,35 gibi tepe voltajını hesap edersen. 1 volt deşarj voltajı olarak hesaplayabiliriz. hadi hovardalık yapalım 0,9 volt diyelim ama demesek te olur. ama bu hesap pilleri tek tek şarj edersen diye. batarya gurubun varsa @kaygısız ustanın dediği gibi 4,8 den aşağısı alt sınır. zorlarsak 4,6 volt en alt sınır
1,35 gibi tepe voltajını hesap edersen. 1 volt deşarj voltajı olarak hesaplayabiliriz. hadi hovardalık yapalım 0,9 volt diyelim ama demesek te olur. ama bu hesap pilleri tek tek şarj edersen diye. batarya gurubun varsa @kaygısız ustanın dediği gibi 4,8 den aşağısı alt sınır. zorlarsak 4,6 volt en alt sınır
arkadaş, güzel insan, sen okur yazar değil misin? elindeki pil/ batarya lityum değil. neden olur mu olmaz mı diye ısrarla soruyorsun? elindeki pilin özelliği o zımbırtı için uygun değil. birazcık mantık yaa. siz böyle sorular sorunca kendimi IQ 1500 adam zannediyorum. lütfen aklımın ayarlarıyla oynamayın. sonra ayarım kaçıyor ağzımdan istemediğim sözler dökülüyor.
arkadaş, güzel insan, sen okur yazar değil misin? elindeki pil/ batarya lityum değil. neden olur mu olmaz mı diye ısrarla soruyorsun? elindeki pilin özelliği o zımbırtı için uygun değil. birazcık mantık yaa. siz böyle sorular sorunca kendimi IQ 1500 adam zannediyorum. lütfen aklımın ayarlarıyla oynamayın. sonra ayarım kaçıyor ağzımdan istemediğim sözler dökülüyor.
özür filan dileme arkadaş, kendi akıl süzgeçini kullan. bak ne güzel çağda yaşıyorsun. aç internetini kullandığın şeylerin özelliklerine bak. teknolojilerine bak. bak ta bak. neden bana ona inanıyorsun. bak balık uçuyor dersem sen de o uçan balık uçabilir mi diyeceksin. balık uçuyormuş gibi yapar ama asla bir kuş değildir.
TEKNİK BİLGİLER:
Ni-Cd veya Ni-Mh piller aynı katagoride incelenir. Sabit akımla şarj edilmeleri gereklidir. Uygulanan voltaj önemli değildir. Uygulanan voltaj çok yüksek olsa bile, pil üzerindeki gerilim geçen akım doğrultusunda belli değerlerde kalır. Voltajın fazla kısmı sabit akım kaynağı üzerinde düşecektir.
Bu tür piller 1.2V olsa da boştaki gerilim ölçümleri, pilin iç direnci veya yapısına göre değişiklik gösterir.
Bu durumda 1.2V luk bir pil üzerinde 1.6V bile okunabilmektedir.
Bu piller hafıza olayına karşı duyarlı oldukları için tam boşaltılması gerekmektedir. Tam boşalma, genel olarak pilin optimal şarj akımı olan değerde akım çekildiğinde, (uygun yük altında) üzerinde sıfır volt gerilim olması demektir.
Örneğin 1000mA/h kapasitesindeki bir pilin optimal şarj akımı 100mA ise, pilden 100mA çekildiğinde yük üzerindeki gerilim sıfır oluyorsa o pil boşalmış demektir.
Yüksek akımlı yüklerde örneğin 1A gibi akım çekilen bir yükte pil o an sıfır volt çıkış verse bile o pilde hala kapasite bulunmaktadır. Bu gibi durumlarda pil boşta iken veya daha düşük akımlarda ölçülecek olursa, üzerinde hala belli değerde voltaj görülecektir. Bu voltaj sıfırlanmadan pil şarj edilecek olursa, pilde hafıza efekti görülecektir.
Bu sebeple tüm nikel pillerde güvenli deşarj uygulaması yapılmakta idi.
Li pillerde ise şarj tekniği hem akım hem de gerilim kontrolü ile yapılmaktadır.
Li pillerin Ni pillerden farkı ise yüksek akımla şarj edilebilir olmasıdır.
Ancak Li pillerdeki voltaj referansı çok daha düşük olup, 3.7V gerilime sahip bir pile uygulanacak gerilim 4V u aşsa bile pil deforme olabilmektedir.
Çoğu arkadaşların yanıldığı bir husus vardır.
Tüm Li piller için genellikle 5V gibi bir gerilim gerektiği, hatta tüm Li şarj aletlerinin 5V çıkışa sahip olduğu gerçeği bulunmaktadır.
Ancak bu 5V gerilim asla doğrudan pile uygulanamaz. Şarj devresinin içerisinde bulunan LDO regülatörler ve bazı elemanların gereksinimlerinden sonra, şarj gerilimi o hücre için ondalıklı olarak örneğin 3.8V olarak pile uygulanır.
Pil özellikleri doğrultusunda da max. akım sınırlaması yapılarak Li piller için güvenli şarj sağlanmaktadır.