arkadaslar hepinize gecmis olsun kazalari onlemenin en onemli sarti oradaki personelin ne dedigini dinlemek bazen bilmeyen personelde dedikleriyle arizalari bize anlatiyor olabilirler.ornegin gecen yasadigim tecrube:
gecen gun sabah mesaisi basladi ve hersey normal gidiyor ve ekiple birlikte odada oturuyoruz vede ben sigara icmek icin disari ciktim vede bu arada disarida bulunan personelde patlama oldu diyenler oldu vede ben donup ekibe bakin bakalim ne oldu dedim onlarda bana 6 kv yok yani yuksek gerilim gitti dediler vede bende gidip trafodan kontrol etmeye gittim gercekten yuksek gerilim yoktu.fakat gercek suydu bir bolumde olusan kisa devreden dolayi yuksek gerilimin sigortalari atmis vede kucuk capli yangin cikmisti.kisa devreyi onararak sistemi yeniden besledik.
ayrica mutlaka uygun alet ve edavat kullanmaliyiz
Kardeşim geçmiş olsun . Ben tedaştada teiaştada staj yaptım . Herzaman bir gerçek og 34.5 kv hatların havai hat olması kadar problem bir durum yok yeraltı kablolama sistemine birtürlü tam manasıyla geçemedik.
Arıza ve Bakım Servisinde elk müh. olarak çalışıyorum.Kuruma karşı iş yapıyoruz.60 kişilik bir kadromuz var ve 3 ayda bir elk. kazası oluyor bunlar allah korusun neyseki ufak çaplı.Nedeni olarak benim gözlemledigim %30 personel(dikkatsizlik kendine cok güvenme) ,%70 malzeme kaynaklı oluyor(TMŞ,Yük ayırıcısı,NH).
şantiyeciyim 50 yaşındayım yabancı tanımadıgın sesiyonere ve trafoya vede havayi hatların beslemesine ve geri beslemelerine 2-3 degil 5 sefer kontrol et gözden geçir daha sonra uygulamaya yanaş billassa havayi hatlarda olası arızalarda senden başka ekiplerinde oralarda bir şeyler yaptıgını düşün büyük geçmiş olsun
geçmiş olsun kardeşim, bizim meslekte her türlü insan hataları ile karşılaşılıyo malesef. bizim hocamız derdi sakın kardeşine bile güvenme diye. maalesef bizim ülkemizde kimse iş güvenliği ve işçi sağlığı kurallarına uymuyor.(toyota hariç)
Bende tedaş arıza servisinde çalışan bir görevliyim.Bu gibi durumlarda hattı kontrol etmek gerekir ancak bu mevsimde orta gerilim hat açmalarının en büyük
sebebi kargalardır.Ayrıca bazen hat çok uzun olabiliyor hattı takip ederken gözden arıza kaçabiliyor.Uzun süre bir fideri enerjisiz bırakmak ciddi sorunlar doğuruyor.Bu nedenle arıza gelen fider bir kaç dakika içerisinde tekrar beslendikten sonra arıza tekrarlarsa hatta bakılır.Kazayı geçiren arkadaşa geçmiş olsun.Ancak kendisininde dikkatli olup çalıştığı bölgeyi göz ile kontrol edip güvenliğini sağladıktan sonra çalışması lazımdı.Suç sadece tedaş görevlilerinde değil.
çok geçmiş olsun . allah korumuş. tedaşın yapacağı birşey yok. işte bazan seninde olamıyor. kompak şaltere yüksek gerilim geleceği kaç kişinin aklına gelirki. işte kaza ve kader dediğimiz bu sevgiler tüm arkadaşlar lütfen sakin ve akıllı olalım iş bir şekilde yürür kendimize dikkat edelim selametle
cok buyuk gecmıs olsun galıba bızlerın en buyuk sıkıntısı bu tıp kazalar yanı senın elınde olmayıpta yapanın kım oldugu bellı olmayan arızalar sen cok ucuz atlatmıssın arkadasım allah uzun omur vermıs sana