Optimum Tu 2004 V

Delirmiş bu insanlar. Neredeyse ikiye katlanmış. Ben 1000 liraya aldığımda pahalı diyordum.
 
Aslında niyetim, biraz yol alıp, kendime uygun set ve adaptörleri kendim yapmak. Proxxon un mini dik frezesi, probotsan CNC var. Tasarım yeteneğimizde var. Solidworkta tasarımını yapar, elimdeki makinalarla işlerim diyorum. Neticede bu makinalardan para kazanıp ev geçindireyim diye almadım. Hobi işleri için aldım. Bu adaptörlerden daha daha güzel hobi mi var.
 
bu vario özelliği tam olarak nedir? anladığım kadarı ile potansiyemetre ile hız ayarlamak ve aynı zamanda takım taşıyıcıyı(araba) otomatik kaydırmak. bu özellik 180 de var ama 210 da yok gibi gözüküyor. hız ayarı neysede takım taşıyıcının hareketi önemli bir özellikmidir, özellikle acemiler için
 
Bence oldukça önemli otomatik kızak hareketi. Hem daha temiz paso çekiyorsunuz, hem dişli grubu ayarları ile diş açmada kullanabiliyorsunuz. Aynı hareket özelliği Y ekseninde de ihtiyaç bence. Konik çekimlerde güzel işe yarar. Ufak bir aparat ve küçük bir motor yardımı ile Y eksenine hareket vermeyi düşünüyorum ileriki zamanda.
 
Arabanın kızak boyunca, ana mil ile senkronize olacak şekilde otomatik hareketi en küçüğünden en büyüğüne bütün tornalarda vardır. Tornayı torna yapan budur zaten. Ama aynı şey, arabanın kızağa dik bir şekilde hareketi için söylenemez. Kızağa dik otomatik hareket daha büyük tornalarda bulunan birşey. Yanlış hatırlamıyorsam, optimum'un 920 modelinden itibaren var bu kızağa dik otomatik ilerleme.
 
Arkadaşlar otomatik kızak hareketi her tornada var. Arabanın hızını ise dişli konfigürasyonu belirler. Tornada kullanılabilecek dişli kombinasyonları kılavuzda var. Her kombinasyonun arabayı ilerletme hızı farklıdır. İlerleme hızı ne kadar düşükse yüzey kalitesi o kadar temiz olur.

Tüm bunların Optimum'un Vario tornalarıyla hiç bir ilgisi yok. Vario sadece iş mili hızını kayış-kasnakla değil de potansiyometre ile değiştirme kolaylığı sağlar.
 
Bir de hem X ekseninde hem de Y ekseninde aynı anda otomatik ilerleme veremiyorsunuz. Bunun için CNC gerekir.

Ama bazı tornalarda arabanın bir şablona göre ilerlemesi sağlanabiliyor. Y eksenini tamamen boşa çıkarıyorsunuz ve arabayı bir şablon boyunca kaydıran bir düzenek oluyor. Youtube'da keith fenner denen bir elemanın makinasında var

 
@DiGiTaLmEn probotsan cnc den memnun musun abi ? Tornanda hayırlı üstünden talaş eksik olmasın

@Yusuf&CNC Abi bugün en basit dökümün kilosunu 4 TL yapıyorlar. Makine gövdesi dökümü dediğinde işin rengi değişir. Dökümün dinlenmesinden kastın normalizasyon işlemi sanırım. Normalizasyon işlemininde kilosu 20-30 lira en iyi şartlarda. Konu epey uzar gider ama işin özü şu sıfırdan gövdede girmek mantıklı olmaz ama illede ortak proje dersek 10-12 inçlik kare kızaklı cnc hurdası alınıp soyulur baştan sona toplanır cillop gibi olur. Ha birde o 5-6 ton ağırlığındaki makineye dükkan lazım
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…