Otobüsün tekerleği büyük olduğu için normalden hızlı gidermiş !!

Hız ölçümü şanzıman çıkışından yapılır. Bu ölçüm aracın standart fabrika tekerlek dış çapına göre hesaplanır. Eğer siz dış çapı daha büyük olan lastik takarsanız araç daha hızlı gider göstergede okuduğunuzdan. Olay bundan ibarettir, büyük ebatta lastik takma işi sanırım otobüslerde daha çok yapıldığından laf dönüp dolaşıp otobüsün 90'ı arabanın 90'ndan fazladıra dönmüştür.
 
Büyük lastik takıldığında motora daha çok yük binecektir zaten ne kadar büyültülebilirki tekerler otobüsün 90ı arabanın 135i olamaz yani ozaman biz 100 km hız yapan arabamıza büyük lastik takalım 200le gitsin az yakar
 

135 olamaz ancak 100 ü geçer. Kadrandaki hataları, kilometre saatinin ölçüm hatasını vs hesaba katmıyorum.
 
@alpernbugra , 90 ı nereden buldun ?
Yoksa 135 ile yetişemediğin otobüsün kadranına bakıpda mı yazdın ?
80 mi 90 mı ?
Demem o ki her duyduğunu ciddiye alma özellikle fizik kurallarına uymuyorsa.
 
@alpernbugra , 90 ı nereden buldun ?
Yoksa 135 ile yetişemediğin otobüsün kadranına bakıpda mı yazdın ?
80 mi 90 mı ?
Demem o ki her duyduğunu ciddiye alma özellikle fizik kurallarına uymuyorsa.

Biraz şaibeli orası nereden öğrendiğini bilmiyorum otobüsün hızını sadece konuya açıklık getirmek için yazdım.
 
standart ebatlarddaki lastik boyutları 1 tur yani çevresi kadar mesafe alacağından motor devri ile orantılı olarak ibre ayarlanır yani hız90 ise 90 km den fazla gitmez.
Otomabil ve otobüs veya kamyon lastik ebatları arasındaki fark motorun birim hızını değiştirir.
ibredeki değerler eşittir Fakat görsel olarak otomabil motor devri daha fazladır. Bu nedenle otomobil içerisindeki kişi daha hızlı hareket eder ama alınan yol eşittir.
otobüsler ve otomobiller saatte 90 km hızla duran bir kişiye göre eşit hızdadır.
içindekiler için aynı şey söz kounsu değildir.
 
Sayın Kazım uğur'un verdiği linkteki araçların sadece lastik ebatları değişmiyor elbette...
Şanzıman, defransiyel ve motorları değiştirilip modifiye ediliyor.

Fabrika çıkışı 70-13 olan araca, 60-13 lastik takarsak orantılı olarak göstergedekinden daha yavaş gideriz ama çekiş daha iyi olur. Aynı araca 70-14 cant ve lastik takarsak, orantılı olarak göstergedekinden daha hızlı yol alırız ama çekişimiz düşer... Yani 5. vitesle çıkabildiğimiz rampada 4. vitese düşmek zorunda kalırız...
Yeni lastik ile kabak lastik arasında da hız ve çekiş olarak fark olur...
Ama abartılacak bir hız farkı olmaz...
 
@alpernbugra , 90 ı nereden buldun ?
Yoksa 135 ile yetişemediğin otobüsün kadranına bakıpda mı yazdın ?
80 mi 90 mı ?
Demem o ki her duyduğunu ciddiye alma özellikle fizik kurallarına uymuyorsa.

ciddiye almadım merak etmeyin soru sordum cevap verebilecekler versin ama Allah aşkına siz bana cevap vermeyin kimseye doğru cevap vermiyorsunuz alttan alttan laf sokuşturarak olmaz. otobüslerde takometre olduğu için 80 90 herneyse farketmez bu otobüste 135 ile gidemeyeceğine göre arkadaşım sallıyor idda ettiği için sordum cevapları görsün anlasın diye. neyse yine birşeyler diyecekseniz biliyorum tarzınız bu heralde. Kolay gelsin
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…