Yeni aküler genellikle rafta bekleme süresine bağlı olarak ilk takıldıklarında sorunsuz marş bassalar bile genelde boşalma eğiliminde olduklarından, zamanla da aracı uzun süreler kullanmıyorsanız, gün içinde ikiden fazla marş yapıyorsanız soğuk havaların da etkisiyle harcanan enerjiyi şarj edemiyor, yerine koyamıyordur. Bir gün servisine ya da elektrikçiye şarja bırakıp ondan sonra deneyin. Aynı durum olursa tekrar servisine başvurun. Günlük 3-5 km yol yapılması gerekli şarjı sağlayamayıp bir iki haftada bir aküyü şarj ettirmeniz faydalı olacaktır. Ben genelde bir hafta ya da on gün gibi hiç arabayı çalıştırmadığımdan hemen hemen her hafta ataba şarj cihazımla bir gün şarjda bırakıyorum. Sağlam doğru ölçüm yapan bir multimetre/avometreniz varsa (doğru ölçmesi çok önemli 0,1 volt bile yanıltır!) elektrik ve elektronik donanım zarar görmüyorsa (teyp şifresinin tekrar girilmesi gibi!) kutubun birini söküp bir gece beklemiş olan akünün voltunu ölçünüz. 12,60-12,70 volt sağlıklı olduğunu, 12,50 volta kadar tölere edilebilir, orta seviye, 12,40 volt ve altındaysa kritik durum, sülfatlaşma durumu ve uzman bir yerde uygun cihazla uygun süre redresör şarjı ihtiyacı var demektir.