Hocam şimdi teknik detay olarak şöyle söyleyeyim. Agm Akünün içinde asit ve su vardır. Kapalı sistem değillerdir. kapakları vardır. Açarsınız ve içine su koyarsınız. Sonra şarja takarsınız. Şarj olur. jel agm akünün plakaları kurşun oksit ve kurşun dioksit madde ile bir kaç daha madde var hatırlamıyorum. birde içinde çocuk bezlerinde kullanılan sıvıyı çeken madde var ya hani işte o bulunur. bu madde daha fazla asit baz emdiği için bakımsız olarak geçer.İçinde su olması ile su eklenmesi farklı şeylerdir.Ayrıca plakalarının yapısı farklıdır.Kimyaları da farklıdır. kapalı devre sisteme sahiptirler ve "su eklenmez" bu yüzden bakımsız diye geçerler.
Ayrıca otomotiv mezunuyum.Daha teknik detaya girerek yazarsanız memnun olurum.
Sıfır Akü bir ayda biter mi. Eski aku 4 5 yıllık idi. Neden o bitmediBahsettiğiniz çalışma/sürüş süresi akünün kaybettiği enerjiyi geri şarj etmesi için yeterli değil!
Suan takılı Akü kaçak var ise 2 gün yatan araçta bitmesi gerek diye düşünüyorum. 2 gun mars yapmadan beklicemKullandığınız akü sağlamsa bir kaç günde zaten bir sorun teşkil etmeyecektir. Kaçak var diyenler araba kapalı ve uyku modundayken kaç mA akım çektiğini yeterince hassas bir penasampermetre ile ölçebiliyorlar mı? Normalde alarm varsa 30-50mA tüketim ölçülmeli, fazlası doğal olarak aküyü hızla bitirir ve kısa sürüşler de biteni yerine koymaya yetmiyor olabilir. Bu tespit ve varsayımların yanında arızalı da olabilir. Üzerindeki koddan üretim tarihini okuyabiliyor musunuz (serviste demiştiniz)? Bazı akülerde kodlama şeklindedir sitelerinde nasıl okunacağı tarif edilmiş olmalı.
Sizde haklısınız aslında ne öğretirlerse biz öyle bilmek zorundayız.Bakımsız akülere su eklendiğini ilk defa duydum...Doğruluğunu yanlışlığını bilmiyorum ama ilk defa duyuyorum.Demek ki yanlış öğrenmişim?
Yanlız AGM'ler kuru akü sınıfında geçer diye aklımda kalmış.Bizim zamanımızda sulu akü denince eski tip aküler akla gelirdi.Yeni teknolojiler AGM jel yada EFB ise bakımsız akü diye öğrendik.
leptop şarj cihazınız var mı?Peki bir soru. Akü şarj cihazları var. 150ile 900 tl arası cihazlar. Bunlar araçtaki cihazları saej için kullanılıyor. Bu aküleri şarj etmek mantıklı mi. Ise yarar mi. Amac ne. Bakımsız aku ise neye yarar sarj cihazı. Bizim suan piyasada aldığımız aküleri hangi sınıfa sokuyoruz. Kısacası o saej cihazıni almak mantıklı mi. Ne kadar mantıklı. Suan acayip alasim var. Sabah baktık Akü bitmiş mars basmadı. Şarja bağladık bu Akü daha ne kadar gider.
tam kapalı dedikleri aküler aslında tam kapalı değil. hava alma yerleri vardır. aşırı sıcak havalarda akü patlamasın diye hava deliği bırakılır.Bakımsız akülere su eklendiğini ilk defa duydum...Doğruluğunu yanlışlığını bilmiyorum ama ilk defa duyuyorum.Demek ki yanlış öğrenmişim?
Yanlız AGM'ler kuru akü sınıfında geçer diye aklımda kalmış.Bizim zamanımızda sulu akü denince eski tip aküler akla gelirdi.Yeni teknolojiler AGM jel yada EFB ise bakımsız akü diye öğrendik.
Birde akülerin bakımsız denmesini sebebi plakaların pil kimyasını fazla emmesi değildir.Su takviyesine ihtiyaç duymadıkları için (buharlaşma ve kapalı döngü nedeni ile) bakımsız denilir diye biliyorum.suyunu kontrol etmeye gerek yok diye yani.
Çok uzun sürmez mi laptop sarji ile. Ne kadar sürede doluyor. Dolup dolmadıgini nasil anlıyoruz.leptop şarj cihazınız var mı?
varsa bağlayın ve şarj etmeye başlayın.
çünkü ben öyle yapıyorum.
tam kapalı dedikleri aküler aslında tam kapalı değil. hava alma yerleri vardır. aşırı sıcak havalarda akü patlamasın diye hava deliği bırakılır.
zaman içerisinde bu delikten su kaybı meydana gelir.
Eski kalite yok diyelim. Benim araçta orjinal 7 senelik varta 44Ah akü vardı. Uzun beklemeler ve özellikle vag-com ayarlamaları sonucu, uzun süreli yarım kontak durumunda marş yapmadığı oluyordu. Bir zaman şarj ederek kullandım fakat yaşına göre değiştireyim artık düşününce 50Ah inci akü ile değiştirdim. Üstelik rafta bekleme süresi de azdı. Sonuçta bekleme durumu olacak diye iki gün şarjda bıraktım. Fakat marş basmama durumu olmasa da (ara ara şarja bağlıyorum) zamanla değiştirdiğim aküye yaklaştı. Çünkü voltajı bir kaç günde 12.40v altına düşüyor. Fabrika ile temasa geçtim, ulaştığım uzman arkadaş yakın bir servise yönlendirdi. Servisçi arkadaşın daha volt ölçmekten haberi yok. Neticede arıza varsa ücret almam yoksa alırım dedi. İkame akü vererek kendi şarj cihazına bağladı. İki gün sonra geri aldığımda sorun olmadığını söyleyip (!?), 20 tl de ücret aldı. Rekabet ve kalite düşüklüğü diyelim.Sıfır Akü bir ayda biter mi. Eski aku 4 5 yıllık idi. Neden o bitmedi
Suan takılı Akü kaçak var ise 2 gün yatan araçta bitmesi gerek diye düşünüyorum. 2 gun mars yapmadan beklicem
Sağlıklı şarj olmaz! Hem voltajı uygun değil hem de aküler kademeli şekilde şarj edilir.leptop şarj cihazınız var mı?
varsa bağlayın ve şarj etmeye başlayın.
çünkü ben öyle yapıyorum.
Aynen.tam kapalı dedikleri aküler aslında tam kapalı değil. hava alma yerleri vardır. aşırı sıcak havalarda akü patlamasın diye hava deliği bırakılır.
zaman içerisinde bu delikten su kaybı meydana gelir.
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?