otomobil de klima çalıştığında benzin sarfiyatı?

zbyrblc

Usta Üye
Katılım
30 Tem 2010
Mesajlar
1,443
Puanları
181
Yaş
42
Konum
istanbul
Selam
Arkadaşlarla bugun muhabbet esnasında geçti bu konu..
Arkadaşım araba alacağım dedi bir marka söyledi,kliması da elektrikle çalışıyormuş deyince ben de
dedim başka ne ile çalışır ki klima..Bizim insanımızda bir bilinçaltı oluşmuş bu durum..klimanın sanki
benzin veya motorinle çalışıp soğuttuğunu zannediyor bazı insanlar..Hep deriz ya klimayı açınca araçta
benzin sarfiyatı fazla olur diye,herhalde bu cümleden olsa gerek ..
Şimdi ben birazcık araştırdım fakat kısa öz ve net bir cevap bulamadım.
Klima devrede iken benzin sarfiyatının fazla olması doğru evet.
klima ,aküden aldığı enerji ile ekovatı devreye sokuyor ve soğutma gazı vasıtasıyla suğutma gerçeklesiyor
peki benzin pompası bu durumda neden daha fazla yakıt püskürtme gereksinimi duyuyor?
İkisi arasındaki bağlantıyı tam kavrayamadım?

İkinci sorum da buji ile alakalı.
Buji ateşlemeyi yaptıktan sonra devreden çıkar mı yoksa ateşleme sırasında oluşan ARK süreki olarak
oluşmaya devam mı eder?
Yine bir arkadaşımın motoru arada bir tekleyip stop ediyormuş,tamirci bujileri
yenilemiş sorun çözülmüş..Benim bildiğim buji kıvılcımı oluşturduktan sonra devreden çıkar..
Burada ki olayla buji arasındaki bağlantıyı açıklayabilirmisiniz?
Teşekkürler.
 
otomobillerde klima direk motora v kayışı ıle bağlı yani elektrikli deyil. sadece bazı otomobillerde kumanda devrasi elektrikli arabanın motoru çalışmazsa klima da çalışmaz.
 
Wv de klima kompresorleri elektriklidir bilginize
 
genel olarak motora kayisla bagli olur, ama sanirim carkli bir sistem var. yani klima kapali iken klimaya motordan guc aktarilmaz.
elektrikli yapmak hareketli parcayi azaltir ama hem daha gucu bir dinamo gerektirir hem enerji kaybi daha fazla olur. dusunsenize kullansan da kullanmasan da o jenerator donmrye devam edecek bu da benzin sarfiyatini hep yuksek tutacak.
tabi bir de mekanik enerjinin elentruge, ordan da tekrar mekanik enerjiye donusumh var.
 
Yok bobin var cektirdigi zaman kopmresor motora baglaniyor oteki turlu bagli degildir
Hani cik sesini duyarsin ya iste cektirme den kaynakli sestir
 
Merhaba.Sn.zbyrblc;

1-Klima Konusu: Klima çalışırken yakıt tüketimini yaklaşık olarak % 8 oranında artırabilir.Elektrikli olmasında ise,mevcut iç dönüşümler,kompresörü mekanik hareketle çalışan kayış kasnak sstemine göre biraz fazla olacağı için mekanik enerji>Elektrik>elektrik>mekanik enerji>kompresördeki kayıplar,vb. şeklinde (Ac>dc>dc>ac Elektronik dönüşümündeki gibi) toplam kayıplar ve sürtünmeyle oluşan toplam diğer ısı kayıpları artacağından elektrikli olanlar daha fazla yakıtı sonuç olarak (Var olan bu sistem verimsizleşeceğinden) harcayacaktır.

Benzin pompasının kompresör çalışırken daha fazla yakıt püskürtmesi,mekanik ek yükün,bu kayış-kasnak nedeniyle motor miline fazladan oluşması ve bunu döndürebilmek için gerekli mekanik gücün,yani gereken BG (HP) olarak daha fazla talebidir doğal olarak.Kazı yapan bir buldozer,kazı işini yaparken,kepçesini toprağa daldırdığında,çok taşlı ve zorlayıcı katmanlara rastlarsa daha fazla motorini,bu iş makinesinin dizel motorunda yakacaktır,çok benzer olarak.

2-Buji Konusu: Buji ateşlemeden sonra marş motoru gibi devreden çıkmaz,çakmaya ve ateşlemeye devam eder,siz kontak anahtarı ile elektriği ateşleme sisteminden sonlandırıncaya kadardır bu süresi.Kontak anahtarı elektriği keser kesmez buji de ateşlemeyi keser ve benzinli motor anında da stop eder,dizelde ise buji olmadığından (Isıtma bujisi dışında) yakıt kesme koluyla keserek motor stop ettirilir.

Sizin bahsettiğiniz durum kaloriferdeki hava+yakıtı (Motorin,doğalgazı) yakıcı bir blürörün bobininden gelen YG ile ateşlenmesinde de yine ayni şekildedir.Blürör ilk başta hava yakıt karışımını ateşlemekle kalmaz,sonrasında da bu buji devamlı çakarak,çalışarak ateşleme işlemini (YG bobini-buji ateşlenmesi şeklinde) hep sürdürmüş olur,buna çok benzer olarak.Kolay gelsin.

http://www.shell.com.tr/products-se...ve-tpkg/tips/fuel-saving-tips-accessible.html
 
Son düzenleme:
Yok bobin var cektirdigi zaman kopmresor motora baglaniyor oteki turlu bagli degildir
Hani cik sesini duyarsin ya iste cektirme den kaynakli sestir
ustat bana cevaben demissen ben de zaten biraz onu kastettim. manyetik bir kontak sayesinde cark ya daher ne ise o motkr kayisina baglanir.
yani klima kayisli sistemde bosta yuk olusturmaz.
ancak wv gibi elektrikli ise dinamodan beslenecektir. bu da benzin sarfiyatinin hep yuksek olmasina ya da motorun gucunun dusmesine neden olur. ki toyota larin neden wv leri ezdiginin aciklamasi bu olabikir:)
tabi klimanin ayri dinamosu varsa bilrmem,
 
Merhaba.Sn.zbyrblc;

1-Klima Konusu: Klima çalışırken yakıt tüketimini yaklaşık olarak % 8 oranında artırabilir.Elektrikli olmasında ise,mevcut iç dönüşümler,kompresörü mekanik hareketle çalışan kayış kasnak sstemine göre biraz fazla olacağı için mekanik enerji>Elektrik>elektrik>mekanik enerji>kompresördeki kayıplar,vb. şeklinde (Ac>dc>dc>ac Elektronik dönüşümündeki gibi) toplam kayıplar ve sürtünmeyle oluşan toplam diğer ısı kayıpları artacağından elektrikli olanlar daha fazla yakıtı sonuç olarak (Var olan bu sistem verimsizleşeceğinden) harcayacaktır.

Benzin pompasının kompresör çalışırken daha fazla yakıt püskürtmesi,mekanik ek yükün,bu kayış-kasnak nedeniyle motor miline fazladan oluşması ve bunu döndürebilmek için gerekli mekanik gücün,yani gereken BG (HP) olarak daha fazla talebidir doğal olarak.Kazı yapan bir buldozer,kazı işini yaparken,kepçesini toprağa daldırdığında,çok taşlı ve zorlayıcı katmanlara rastlarsa daha fazla motorini,bu iş makinesinin dizel motorunda yakacaktır,çok benzer olarak.

2-Buji Konusu: Buji ateşlemeden sonra marş motoru gibi devreden çıkmaz,çakmaya ve ateşlemeye devam eder,siz kontak anahtarı ile elektriği ateşleme sisteminden sonlandırıncaya kadardır bu süresi.Kontak anahtarı elektriği keser kesmez buji de ateşlemeyi keser ve benzinli motor anında da stop eder,dizelde ise buji olmadığından (Isıtma bujisi dışında) yakıt kesme koluyla keserek motor stop ettirilir.

Sizin bahsettiğiniz durum kaloriferdeki hava+yakıtı (Motorin,doğalgazı) yakıcı bir blürörün bobininden gelen YG ile ateşlenmesinde de yine ayni şekildedir.Blürör ilk başta hava yakıt karışımını ateşlemekle kalmaz,sonrasında da bu buji devamlı çakarak,çalışarak ateşleme işlemini (YG bobini-buji ateşlenmesi şeklinde) hep sürdürmüş olur,buna çok benzer olarak.Kolay gelsin.

http://www.shell.com.tr/products-se...ve-tpkg/tips/fuel-saving-tips-accessible.html
tesekkur ederim sayin ustadim..durumu simdi daha net anladim..fikirlerini paylasan diger arkdslara da ayrica tesekkurler..
 
Klimanin ayri dinamosu olsa bile cekilen akima gore miline uygulanan kuvvet yada tork degisir yani bi dinamoyu akim cekilmezken dondurmek kolay akim cekilirken dondurmek zorlasir
 
Fazla yakıt yakması doğru neden diyeceksiniz araç klimalarında kavrama sistemi olduğu için kasnak sürekli döner kavrama olduğu Zaman soğutma olur haliyle motora da yük biner aşırı bi zorlama olmaz ama yakıta yansıması olur az da olsa saygılar .
 

Forum istatistikleri

Konular
129,834
Mesajlar
930,598
Kullanıcılar
452,662
Son üye
Yılmaz Çetiner

Yeni konular

Geri
Üst