Selam
Arkadaşlarla bugun muhabbet esnasında geçti bu konu..
Arkadaşım araba alacağım dedi bir marka söyledi,kliması da elektrikle çalışıyormuş deyince ben de
dedim başka ne ile çalışır ki klima..Bizim insanımızda bir bilinçaltı oluşmuş bu durum..klimanın sanki
benzin veya motorinle çalışıp soğuttuğunu zannediyor bazı insanlar..Hep deriz ya klimayı açınca araçta
benzin sarfiyatı fazla olur diye,herhalde bu cümleden olsa gerek ..
Şimdi ben birazcık araştırdım fakat kısa öz ve net bir cevap bulamadım.
Klima devrede iken benzin sarfiyatının fazla olması doğru evet.
klima ,aküden aldığı enerji ile ekovatı devreye sokuyor ve soğutma gazı vasıtasıyla suğutma gerçeklesiyor
peki benzin pompası bu durumda neden daha fazla yakıt püskürtme gereksinimi duyuyor?
İkisi arasındaki bağlantıyı tam kavrayamadım?
İkinci sorum da buji ile alakalı.
Buji ateşlemeyi yaptıktan sonra devreden çıkar mı yoksa ateşleme sırasında oluşan ARK süreki olarak
oluşmaya devam mı eder?
Yine bir arkadaşımın motoru arada bir tekleyip stop ediyormuş,tamirci bujileri
yenilemiş sorun çözülmüş..Benim bildiğim buji kıvılcımı oluşturduktan sonra devreden çıkar..
Burada ki olayla buji arasındaki bağlantıyı açıklayabilirmisiniz?
Teşekkürler.
Arkadaşlarla bugun muhabbet esnasında geçti bu konu..
Arkadaşım araba alacağım dedi bir marka söyledi,kliması da elektrikle çalışıyormuş deyince ben de
dedim başka ne ile çalışır ki klima..Bizim insanımızda bir bilinçaltı oluşmuş bu durum..klimanın sanki
benzin veya motorinle çalışıp soğuttuğunu zannediyor bazı insanlar..Hep deriz ya klimayı açınca araçta
benzin sarfiyatı fazla olur diye,herhalde bu cümleden olsa gerek ..
Şimdi ben birazcık araştırdım fakat kısa öz ve net bir cevap bulamadım.
Klima devrede iken benzin sarfiyatının fazla olması doğru evet.
klima ,aküden aldığı enerji ile ekovatı devreye sokuyor ve soğutma gazı vasıtasıyla suğutma gerçeklesiyor
peki benzin pompası bu durumda neden daha fazla yakıt püskürtme gereksinimi duyuyor?
İkisi arasındaki bağlantıyı tam kavrayamadım?
İkinci sorum da buji ile alakalı.
Buji ateşlemeyi yaptıktan sonra devreden çıkar mı yoksa ateşleme sırasında oluşan ARK süreki olarak
oluşmaya devam mı eder?
Yine bir arkadaşımın motoru arada bir tekleyip stop ediyormuş,tamirci bujileri
yenilemiş sorun çözülmüş..Benim bildiğim buji kıvılcımı oluşturduktan sonra devreden çıkar..
Burada ki olayla buji arasındaki bağlantıyı açıklayabilirmisiniz?
Teşekkürler.