Merhaba. Bakın, en başında, araçlarda kullanılan DC motorlarlar (Tesla elektrikli araçlarında kullanılan yüksek watt güçlü ve gücünü DC>AC yoluyla alan 3 fazlı asenkron motorları hariçtir) sanayide kullanılan AC motorlar arasında çok büyük güç farkları vardır. Marş motoru (starter) dediğimiz içten seri bağlı DC motor gücün büyük kısmını amper oranı yüksek paralel bağlanmış iç sargı yapısından, düşük voltajla (12 voltla) tamamlayarak büyük bir motor gücüne dönüşüp volan dişlisiyle bir motor milini çevirir, örneğin. Kalorifrer veya radyatör fan motorunda ise bu kadar büyük amper* volt çarpımlı olan güce ise pek gerek yoktur, bu yüzden stator veya rotor sargıları daha ince bobin teliyle sarılı seri motorlar veya yeni araçlardaki gibi fırçasız DC motorları şeklinde olabilir, marş motorunun sargı yapısıyla ve gücüyle eğer tam olarak da kıyaslanırsa.
Sanayide kullanılan 3 fazlı, çok daha büyük güçlere karşılık gelen asenkron motorları ise 220/380 volt yıldız/üçgen/dehlander (çok devirli) bağlantılarıyla evlerde elektrik süpürgeleri ve küçük ev cihazlarında kullanılan motorlara göre çok daha düşük güçlü (Araçlardaki DC motorların güçleriyle karşılaştırılabilecek düzeyde de kalarak) olup, üniversal motorlardan sarımlarında kullanılan tel çapı bakımından büyük farklılık gösterir, sanayide kullanılan büyük güçlü asenkron motorların sarımlarındaki tel çapı, evlerde kullanılan üniversal motorların sargılarındaki tel çapından kat kat fazla olur, bu nispeten daha az güce karşılık gelen gövde yapıları ve çok daha büyük güçlere karşılık gelen 3 fazlı asenkron motorlara göre olan güç kıyaslanması bu yönüyle yapılırsa eğer bu şeklide olabilir. Kolay gelsin.