Hayırlı akşamlar ustam. Attığın tüm şeyleri bir bir okudum yapabileceğimi düşündüğümü belirtmek isterim. Okurken de bir ton bilgiyi daha attım keseye. Eskileri kurcalayım belki vardır LM1875 diye baktım çoğu parçada elimde varmış. Fakat şuan kullandığım hoparlörde 36w ses kalitesi güzel zaten hazır bir üründü ben ahsap kabinle değiştirdim. Artık daha yüksek seviyeleri denemek ve de kendim yapmak istiyorum. Elimde marantz amfiden sökülmüş bir entegre var ta8210ah kodlu toshiba japan yazıyor veri sayfası 22w diyor onu anlayamadım koskoca ses sistemi 2 adet büyük kolon ve de 4 adet minik 10ar w hoparlörleri vardı aklım çömbelek oldu. Sence bundan hayır gelir midir?Bilimsel disiplin.
Her bir hoparlör yerine uygun dirençler takılır.
Bass için 8 ohm 50W
Mid için 8 ohm 20W veya yukarısı.
Tiz için 8 ohm 20W veya yukarısı.
Bass direncine paralel uygun bir hoparlör krokodillerle bağlanır. Gerekirse krokodil dirençten ayrılarak hoparlör susturulabilir.
Sisteme uygun müzik konulur ve uygun seviyede açılır. Aşırı yüksek seviyede olmamalıdır.
Müzik çalarken önce hoparlörden duyulur. Hoparlör uzağa taşınarak sesin etkilemesi mümkün mertebe azaltılır. Bu arada mikrofon hem bobinlere hem kondansatörlere yaklaştırılarak titreşim seslerinin kayda girmesi sağlanır.
Gerekirse hoparlör dirençten ayrılarak ortam sessizleştirilir ve tüm test yeniden tekrarlanır.
İdeal ekipman kablolu ve mikrofonlu telefon kulaklıklarıdır. Sadece mikrofonu tüm cihazlara rahatlıkla yaklaştırılabilir.
Titreşimleri kameraya göstermenin ki bu titreşimler oldukça düşük belli ki yapılması gereken şey düşük ışık bir ortamda sabit kameranın (burası önemli kameranın arkasından bir noktadan yüksek ışık verilerek yapılabilir. Bu sayede kameranın enstantanesi bozulur ve kare sayısıda dalgalı olur görüntüde 50 hertz titremesi görülebilir fakat titreşimleri de kayıt edebilirsiniz) Telefon kamerasının dengeleri çabuk bozulur telefonla gösterebilmek bi nebze daha kolay diyebilirim. Makro çekimde bu dediğimi deneyebilirsiniz şansımız yaverse görebiliriz.Videoyu çektim. Titreşimler çok net görünmemiş, buna ciddi kamera gerekli sanırım.
Öncelikle kulağını kuyruğunu aç ve iyi dinle.Artık daha yüksek seviyeleri denemek ve de kendim yapmak istiyorum. Elimde marantz amfiden sökülmüş bir entegre var ta8210ah kodlu toshiba japan yazıyor veri sayfası 22w diyor onu anlayamadım koskoca ses sistemi 2 adet büyük kolon ve de 4 adet minik 10ar w hoparlörleri vardı aklım çömbelek oldu. Sence bundan hayır gelir midir?
Altın değerindeki bu bilgilerinle kafamdaki çoğu yerine oturmamış taşları da oturttun ustam ne kadar teşekkür etsem az. Veri sayfasınca -60db fena olmayan bir entegre diyebiliriz. İnternette yabancı bi iki forumda çok güzel ve detaylı devrelerine ulaştım henüz tam inceleme fırsatı bulamadım ancak sıkıştığım noktada kime geleceğimi biliyorum.Öncelikle kulağını kuyruğunu aç ve iyi dinle.
Ampli çıkış gücü kaliteli demek değildir. İster 22W olsun isterse 220W olsun farketmez.
Güçlü olan bir ampli ile daha güçlü bir ses elde edersin o kadar.
İkincisi ise bazı fabrikasyon ürünleri kıyaslarken tekniği de bilmen gereklidir.
Normal koşullarda ev ortamında hoparlörün hassasiyetine göre kullanılabilecek en fazla güç 5-10W civarıdır. 22W olarak belirtilen o entegre bir müzik seti için fazlasıyla yeterlidir.
Eğer o müzik sistemi zamanının surround ses sistemi için yapılmışsa 2 adet 10W hoparlörünün olması da normaldir. Surround sistemlerde ön hoparlörler haricinde başka hoparlörler de kullanılabilir.
Her bir cihazın ve ekipmanın teknik değerleri fiyat unsurunu da belirler.
Bizim iyi kalite hoparlör başlığında kullandığımız hoparlörler günümüz koşullarına göre belli iyi bir takım teknik özellikleri olan bir hoparlördür.
Bu sebeple Yunus alt frekansları rahat duyabiliyor.
Tabii ki iyi kalite bir ampliden de bahsetmek gereklidir. İyi kalite bir ampli için aha TDA bilmem kaç entegre buldum japon mapon hiçbir anlamı olmaz. Senin bu bahsetmiş olduğun TDA sadece çıkış katının yani güç çıkış katının bir bileşenidir o kadar. Halbuki bir ampliyi kalite yapan şey çıkış katında kullanılan bir entegreden ibaret değildir.
Çıkış katı başta olmak üzere bir amplinin gürültü seviyesi, frekans karakteristiği, ve distorsiyon seviyesi gibi teknik ölçümler bulunmaktadır.
Bir amplide bulunan ve ton kontrol devresi dahil tüm devrelerinde geçerli olan bu teknik ölçümler o cihazın kalitesini belirler.
Bu teknik ölçümler öylesine önemlidir ki aradaki küçük farklar o cihazın fiyatında çok büyük etkendir.
ÖRNEK:
Gürültü seviyesi -50db olan bir ampli ucuz bir cihazdır. Örneğin SONY FH serileri gibi cihazlar. Günümüz koşuluna göre ortalama 500$ gibidir.
Gürültü seviyesi -60db civarında olan cihazlar nispeten evlerde müzik centre veya müzik seti olarak adlandırılabilir cihazlardır. Ortalama fiyatları 1000-1500$ gibi olabilir.
Ama gürültü seviyesi -70db lerin altına inebilen cihazlar artık 5000$ lar gibi fiyatlarla anılır ki, bu gürültü seviyesine ulaşabilmek için çoğuları eski teknoloji olan LAMBA kullanmaktadırlar. Yani lambalı ampliler.
Hepsini aynı anda sorarsan ne ben cevap verebilirim, ne de cevap verebilsem de sen anlayabilirsin.Umarım istediğim kalitede bir müzik sistemi çıkar çabalarımın sonucunda. Sonucu da elbet paylaşırım bilir gözle eksik gedük ne varsa göremediğim şeyleride söylersin demi ustam
Ben elimde ne direnç varsa bağlamıştımBilimsel disiplin.
Her bir hoparlör yerine uygun dirençler takılır.
Bass için 8 ohm 50W
Mid için 8 ohm 20W veya yukarısı.
Tiz için 8 ohm 20W veya yukarısı.
Bass direncine paralel uygun bir hoparlör krokodillerle bağlanır. Gerekirse krokodil dirençten ayrılarak hoparlör susturulabilir.
Sisteme uygun müzik konulur ve uygun seviyede açılır. Aşırı yüksek seviyede olmamalıdır.
Müzik çalarken önce hoparlörden duyulur. Hoparlör uzağa taşınarak sesin etkilemesi mümkün mertebe azaltılır. Bu arada mikrofon hem bobinlere hem kondansatörlere yaklaştırılarak titreşim seslerinin kayda girmesi sağlanır.
Gerekirse hoparlör dirençten ayrılarak ortam sessizleştirilir ve tüm test yeniden tekrarlanır.
İdeal ekipman kablolu ve mikrofonlu telefon kulaklıklarıdır. Sadece mikrofonu tüm cihazlara rahatlıkla yaklaştırılabilir.
Hoparlörü bass yerine bağla.Ben elimde ne direnç varsa bağlamıştımSadece bass için 50W direnç satın alıp deneyeceğim. Geçenlerde bass çıkışına da 11w bağladım sonucu pek hoş olmadı
Mid ve tiz için testte kullanmış olduğum11w dirençler ısınmadı bile çok fazla. Yani %60-70 ses seviyelerine kadar.
%60 ses seviyesinde test yaptım daha önce dediğim gibi, yine aynı şekilde daha kısık seslerde bu cazırtılar bu kadar duyulmuyorlar. Ama az ötüyor olsa da sesi olumsuz etkiler diye düşünüyorum.
Direnç gelene kadar kulaklıktaki mikrofonla iyicene bir test edeceğim.
Satıcı diyor ki, "ben fabrikadan alıp sadece satıyorum, ürünün kalitesi hakkında bilgim yok. Şimdiye kadar da olumsuz geri dönüş almadım" Bu mesaj komple hazır kalıp galiba zaten.
Daha kaliteli amplim maalesef yok. Ama bundan daha düşük güçte olan bi amplim daha vardı. Testini yaptığımda onda da sesler devam ediyordu. Burada konusu da vardı. Sürekli bahsettiğim diğer ampli buHoparlörü bass yerine bağla.
Daha kaliteli bir cihazın varsa o cihazla da test et. Belki amplinde aşırı kırpılma varsa da hemen gondansatörleri suçlamayalım.
Kısık seslerde az da olsa titreşim duyuluyorsa o gondansatörler ÇÖPÜRDEK'tir.
Ama başka bir amplide böyle bir sorun görülmüyorsa suçlu amplidir.
Satıcı doğru diyo. Ama olası bir hata tespit edilip gösterildiğinde arkasında da durması gerekmektedir. Gerekirse ürünleri geri alıp sana başka bir marka ürün de gönderebilir. Senden iade aldığı ürünleri de şikayetlerin doğrultusunca ilgili yerlere bildirmelidir.
Tüm her şeyini kendin yapıp en ufak kusuru-yada akılda kalabilecek bir şeyi göz ardı etmek pek uygun gelmiyor bana.hoparlörler bağlıyken duyulmaz korkma.
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?