pillerin ve bataryaların amper saat değerini nasıl yorumlarım?


Bu video sanırım sorunuza cevap olur.

şimdi akü var, akü var. ışıldaklarda kullanılan tırt kuru aküleri alıp 3000 watt bağlarsanız tabiki çalışmaz.
Fakat, uygun deşarj oranı olan bir pille tabiki 3000 watt quarz pırıl pırıl parlar. tabi ne kadar süreliğine parlar benim bu sorumda emin olmak istediğim şey oydu.
mesela, o videodaki testlerde 60c deşarj oranlı piller var. bunun anlamı, verebildiği normal akımın 60 katına kadar akım verebilir demek ( herhalde ideal şartlardadır )

12 volt 6 amper olsa, yüke geldiğinde 360 amper verebilir demektir. bu da 4320 watt sürebilir demek.

Yukarıdaki arkadaşların bahsettiği şekilde benim mantığım doğru ise, deşarj oranı arttıkça, pilin süresi aynı oranda kısalıyor.

yani 12 voltta 6 amper'i 1 saat boyunca verebilen pilden, 60 katı olan 360 amper çekmek istersek, şarjı ancak 1 dakika yetecektir. Ama 1 dakika boyunca bahsi geçen enerjiyi sağlayacaktır.

Tabi 60c felan psikopat oranlar hem yapabildikleri, hem maliyetleri bakımından.
 
12 volt 6 amper olsa, yüke geldiğinde 360 amper verebilir demektir. bu da 4320 watt sürebilir demek.
Kadir yeni mi mezunsun? voltla amperi çarptın yine amper mi elde ediyoruz sonra ilk çıkanla çarpıp wat elde ediyoruz?
 
Kadir yeni mi mezunsun? voltla amperi çarptın yine amper mi elde ediyoruz sonra ilk çıkanla çarpıp wat elde ediyoruz?

Ben mezun bile değilim . hatta Elektrik Elektronik daha ziyade benim hobim. Ama sen pillerin icadından önce mezun oldun heralde

neyle neyi çarpıp ne bulmuşum da ordan da hangi sonuca varmışım. senin dediğinden bulunacak rakamlar 12x6 = 72, onu da 6 ile çarparsak 432 çıkıyor.
Benim verdiğim değerlerle ne alakası var.

Sen videoyu izleyip de dediğimle bağdaştıramadıysan yapcak bişey yok. Öte yandan, biraz ön yargılısın ve bilgin yanlış arkadaşım.

Benim bu güne kadar küçük cc den büyük cc'ye epey motosikletim oldu. Bazılarının marş motorları üzerinde çalışmalar yaptım. mesela en son sahip olduğum motosikletin marş motoru, marşı bastığında yaklaşık 600 watt çekiyordu. fakat motosikletin üzerindeki akü 12 volt 12 amper. Şimdi bu senin matematiğinle nasıl mümkün? yoktan enerji mi geliyor. 12 volt 12 amper akü ideal şartlarda 144 Watt verebilir anca. Ama nerden baksan 10 defa marşa basıyorsun, ve her marşa bastığında marş motoru 40 ile 50 amper çekiyor.

Bir çok RC oyuncağın üzerine mesela 7.2 volt 6 amper pil takılır ( değerler temsili ) Ama aracın üzerindeki elektrik motorunun elektroniği 40 amperdir mesela. Bu durumda bu bataryanın bu aracı çalıştırabilmesi için deşarj oranının yuvarlak hesap 10 olması gerekir ki, 40 amper çekmek isteyen elektroniği besleyebilsin.

7.2 volt 6 amper senin mantığınla anca 43 watt vermeli. Ama 43 watt enerji ile hangi oyuncağı 100 km hıza çıkarabilirsin? hangi 300 - 400 gram - 500 gram ağırlığı havalandırabilirsin?

Uçuş için yapılmış RC araçlarda insanlar uçuş süresi ile pil ağırlığı arasında hesap ve seçim yaparlar.

Mesela, uzun süre uçmak çok önemli değilse, deşarj oranı yüksek daha düşük amperli piller seçerler. böylece araç daha hafif ve güçlü olur ancak batarya bu gücü uzun süre koruyamadığından uçuş süresi kısa olur. Ha nedir. vırt vırt uçar kaçar manevralar yapar.

Tersi durumda, deşarj oranı düşük, normal amperi yüksek piller tercih ederler. Bu piller de daha ağır olur dolayısı ile, uçuş performansı azalır ama menzil ve süreleri artar.

Tabi RC araçlarda li-po piller tercih edildiğinden ve bu pillerin deşarj oranları çok yüksek olabildiğinden,
5 amper pilden 50 amper, 100 amper alabildiğin piller var. Yine de en tırt pillerin bile ( kalem pillerin bile mesela ) belirli bir deşarj oranı olur ancak, her üretici bunu yazmıyor yada belirtme gereği duymuyor. kullanılış amaçları gereği doğal olarak pilin sağlayabildiğinden fazlasına ihtiyaç olmadığından çoğu zaman.

Mesela, Elektrikli araçlarda 5kw motor varsa, bunu besleyen pil hiç bir zaman toplam 5 kw gücünde olmuyor. olsa olsa 1 - 2 kw gücünde oluyor. Zaten araçları çoğu zaman maksimum gücünde kullanmamız gerekmediğinden, normal şartlarda 1 - 2 kw pil fazlasıyla yeterli iken, ekstra performans istediğinde pil aşırı deşarj ile 5 kw ya kadar besleyebildiği için sorun olmuyor ama tabi menzil nanay


Neyse çok yazdım
 
Evet aslında ben vampirim o senelerde mezun oldum herkesten saklıyordum ....

Bunca arkadaş elektriği biliyor yanlış öğrenmiş hocaları onlara bunu yanlış öğretiyor bi tek sen doğru öğrendin , bana inanmayıp gözünle gördüğüne de inanmayıp adamın dediklerine şühpesiz inandın! Second ne demek? Adam tablo yapmış nasılsa 300 second değerleri 6,85v 38,4A/ 360 değeri 6,72v 37,8A fakat vidyoda bu düşüş 10 sn. !!! Bu değerleri yeri saniyesini de kendin bul .

Motorlar dc ac olsun ilk kalkınmada yüksek amper çeker (demeraj akımı milisaniye/saniye) ama senin dediğin gibi dakilar saatler değil. Belirtilen akım süreleri o okuduğum datalarda kataloglarda okumuşsundur, bu çaptaki kablo taşımaz varsa diğer Elektrik Elektronik elemanlar da taşmaz.

İnsanlar çeneyle kulakla tır, uçak tren çekiyor, ilk hareketten sonra devam ettirilen hız için kuvvetler değişiyor sabit kalmıyor. Yük çekmek, hızlanma ayrı konular onlara hiç girmeyelim.

Böyle devam et bir çekmece tr yanında başka bozuk eleman çekmeceleri de sahibi olacan!

Bilmem inanır mısın burda Türkçe bahsediliyor;
 
Bunca arkadaş yanlış biliyor bir sen doğrusun diyorsun ama, senin iddia ettiğinin tersini söyledi diğer arkadaşlar. Senin söylediğini başka destekleyen kimse çıkmadı henüz. Kan içmek sana yaramıyor belli ki

İlk mesajlarında bana " Teori; 12v 10A=120w aküden 120w yükü 1 saat veya 1A yükü 120 saat çalıştırır. Ali Veli hangisini istiyorsan. 50A veremez mümkün değil. Örneği 1l sürahi ile anlatabiliriz, 30 sn. (farazi) de 1L ile 5 su bardağı (200ml) doldurabiliriz veya büyük kaba tancereye 5 sn. de boşaltabiliriz, ama 1L 5 10 litre olamıyor. Saygılar. "

belli değerlerde adamın 1 dk sürdüğünü yazdığı olayın 10 sn sürmüş evet. Ben zaten adamın videosunu dinlemedim.Sondaki tabloya da hiç bakmadım. Gördüğüm şey, en kötüsünden tanesi 3 amper çekebilecek 12 tane ampülün, videoda ( montaj geçişlerine de dikkat etmek lazım ) en azından 20 sn yandığı.

Sen, en baştan bir pil 6 amperse, 6 amperden fazlasını alamazsın demiyormuydun? kırmızı ile belirttiğim yazında bunu söylemiyor musun? videoda bizim gördüğümüz 20 sn kadar süre boyunca pilden 6 amperden kesin olarak fazlası geçmiyor mu?


Boşver insanı kulağı Vampir adam tabi. kafası direk kulağa çeneye çalışıyor. Barış talep ediyorum. Burada olay birbirimize laf sokmak değil " Bu yüzden böyle devam et " şeklinde başlayan cümleni görmezden geliyorum Ama hoş olmadığını belirtmeden de geçmeyeceğim.

Bu belirttiğim durumlar bana göre aşikar. Ben böyle devam ederek 30 çekmece yanık komponent çekmecesi biriktirmeye razıyım. Sıkıntı değil Lakin En azından bilgileri ve söylenenleri irdeleyip yanlışım varsa doğrusunu öğrenmek derdindeyim.

Mesajların her ne kadar küçümseyici de olsa, Birşeyi görmemi sağladı bak. Demekki performans pilden pile çok değişirmiş. Yani pilin değerlerine göre, deşarj oranına göre aşırı deşarj etsek bile, çektiğimiz akım miktarından yola çıkarak bataryanın ne kadar süre bu enerjiyi sağlayabileceğini belirlemek zor görünüyor. Anlaşılan pilden pile çok değişen bir durum.

Ortalama iri kıyım ( 4 - 6 amper gibi ) lipo pillerde zaten kablo kalınlıkları, 220 volt 16 amper kablolardan çok daha kalın oluyor. neden 6 amperden fazla olamayan pillere böyle kalın kablolar koysunlar?
 
Son düzenleme:
Soru sahibi sensin ben bir kaç şey söyledim (bir anlam çıkarıp çıkaramaman sana kalmış) araştırma yapması gereken de sensin. Kabahatini görmezden gelip barış dedin ama özür yok .

Misal o pilleri sitelerde ara verilen kablo çapını bul onu bizim sisteme dönüştür (mm) o zaman taşıyabileceği akımı bulursun hobi olarak bırakmayacaksan, ciddi anlamda bahsediyorsan.
Ör: 100A veren pilin kablo çapı ile 45-60A oto aküsünün kablo çap farkı neden?
 
Son düzenleme:
Çünkü canım arkadaşım, 10 amper verebilip de, 10c deşarja sahip bir pil 100 amper verebiliyor.

Aynı şekilde, otomobil aküleri de değerini bilmiyorum ama, olayı yüksek deşarj oranına sahip olmasıdır. Çünkü ağırlığı fazla olmayıp kısa süreliğine de olsa çok yüksek güç verebilmelidir.
Bu da ancak yüksek deşarj oranlı bir pil ile mümkün olur. kurşun asit aküler de, yüksek deşarj / maliyet / ağırlık dengesi en uygun olan piller olduğu için otomobillerde kullanılır.

Yani 60 Amper oto aküsü de 10c deşarj oranına sahip olsa 600 amper güç verebilir. bu durumda mantık dahilinde kablosunun kalın olması gerekir.

Bana amperle amperi çarpıyorsun deyip de kendin bir pilin aşırı deşarj durumunda verebildiği amperi alıp, diğer akünün normal amper değeriyle karşılaştırarak kablo kalınlığı soruyorsun.

Anlayana sivrisinek saz, anlamayana davul zurna az.
Sayende bu konu da, internetin bilgi çöplüğüne işe yaramaz bir veri yığını daha ekledi.
 
Gaipten karanlık taraftan gelen güç arkadaşım he-manı izlemeyi bırak bir kaç formül bak! Wat nasıl bulunur hesaplanır bak diyeceğim yine çarpıtacaksın anlaşıldı. (kırıcı olmak için özel yetenek lazım değilmiş d mi).
 

Birçok şey için yeteneğe de gerek yok zaten omurilik soğanıyla beraber yetiyor
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…