resimde görülen etiketteki ok yönleri neyi anlatıyor deneme fırsatımda olmadı hidrolik olsun pinomatik olsun etikete bakarak o valfin görevini öğrenmek istiyorum megep kaynaklarınada baktım fakat detaylı bilgiye ulaşamadım yardımlarınızı bekliyorum birde hidrolikli sistemde geride beklerken piston kendi kendine bırakıyorsa arızayı nerededir
Yanlıs bılgı vermeyeyım ama bıldıgım kadar ıle
P-hava beslemesı gırısı
A-normalde acık olan hava cıkısı
B-normalde kapalı olan hava cıkısı
R-A nın Tahlıye ucu
S-B nın Tahlıye ucu
P noktasından verdıgımız hava dırekt olarak A ucundan cıkar.Bu durumda dıger uclarda hava cıkısı olmaz.Ventıle enerjı verıldıgınde P-ucunda verılen hava B ucuna gecmıs olur ve A ucundakı hava kesılmıs olur.A ucunda sıkışmış bulunan hava R cıkısından tahlıye olur.Ventılın enerjısı kesıldıgınde ıse B ucundakı hava kapanmıs olur ve B ucunda sıkışmış bulunan havada S ucundan tahlıye olur ve hava cıkısı A ucuna gecmıs olur.
bunun bir çok sebebi olabilir öncelikle sistemin şeması olmadan ezbere konuşmak doğru olmaz ama yinede hidrolikte bu sebepler şunlar olabilir çalışma pozisyonuna göre aşağı kaçırıyor ve yük varsa piston kafasında keçeler aşınmış olabilir fakat bir yük tutuyorsa bu emniyet valfi katriç varsa veya pilat valf varsa bunlar olabilir kısaca şemada valften başlayarak tüm sistemi test etmelisin ama en kolay bunu pistonu tam açık veya tam kapalı pozisyondayken diğer boşta kalan uçları sökerek pistna hareket ver piston zaten son noktada olduğundan gidemeyecek fakat piston içinden yağ gelirse piston kafasındaki keçelerde kaçak olduğunu anlarsın