Etna81
Üye
- Katılım
- 4 Haz 2011
- Mesajlar
- 23
- Puanları
- 1
- Yaş
- 32
Arkadaşlar Pioneer vintage seti aldım 1 ay önce . Sa-940 , ct-740 , sg-540 , tx-940 , dt-540 olarak 5 parça.
Alan arkadaş söylemişti bir çıkışı çalışmıyordu ben tamir ettirdim diye, bende aldım getirdim eve 4 ohm eski pioneer kolon taktım iki tane deneyeyim diye biraz zorladım 5-10 dakika arası sonra baktım amfi iptal oldu .
Çok ısı vardı baktım Sigorta atmış yeni sigorta takıp tekrar denedim yine attı ve köşede bir alanda direnç kavruldu, bu direnci değiştirdim.
Baktım ki çıkışlar çakma küçük birşey takılmış diğer çıkış orjinal parçalar var, hatta söyleyeyim modellerini 2sc2525, 2sa1075 olarak toplam dört çıkışa 2x , 2x bağlanıyor service manual den baktım.
Gelelim sorunumuza
1. Yeni transistörler aldım taktım modelleri ise 2sa1295 , 2sc3264 ... Bunlar 2sa1075 ve 2sc2525 yerine uygun denildi elektronikçi tarafından bende tereddüt etmedim aldım.
2. Toplam 4 adet sürücü denilen transistörlerden, yanan çıkış tarafındaki sürücülerin bitanesi yanmış, yine aynı şekilde service manual dan modeline bakıp aldım ve tüm sürücüleri değiştirdim 4 tane zaten.
3. Tüm çıkış kısımladaki dirençleri kontrol ettim bazılar fazla bazıları az gösteriyordu onları hepsini service manual de nasıl istiyorsa o şekilde aldım ve taktım.
4. Tüm küçük transistörler var bunları kontrol ettim ve sağlam çalışıyorlar.
5. Tüm diyotları kontrol ettim, tersli düzlü bir rakam vermekte avo metrede, 3 4 tanesi ise 0 göstermekteydi bunlar yananlardı değiştirdim , tek sorun ise ne olduklarını bilmiyordum 1n4148 denilen diyottan taktım ve 2 tanede zener diyot vardı üstünde 2vd mi 2vo mu ne yazıyordu 2volttur diye 2voltluk aldım taktım...
Hadi bismillah diyerek taktım fişi düğmeyi açtım 2 saniye sonra baktım ki sigorta kızarmaya başladı hemen söktüm, korktum o kadar uğraş sonrası gene yakacağız herşeyi diye... Benim başka aklıma birşey gelmedi herşeyi değiştirdim. Tek kafama takılan diyotlar tutmadı galiba.
Az önce karıştırırken diyotların modelleri yazıyormuş galiba service manual de . Resimi aşağıya koyuyorum birde siz bakarmısınız doğru mu işaretlemişim 1 2 diye ? .
Son olarak sizin aklınıza takılan bir yer varmı bu konuda neden hala sigortalık kızarır ? . Yardımlarınızı bekliyorum. Teşekkürler.
Alan arkadaş söylemişti bir çıkışı çalışmıyordu ben tamir ettirdim diye, bende aldım getirdim eve 4 ohm eski pioneer kolon taktım iki tane deneyeyim diye biraz zorladım 5-10 dakika arası sonra baktım amfi iptal oldu .
Çok ısı vardı baktım Sigorta atmış yeni sigorta takıp tekrar denedim yine attı ve köşede bir alanda direnç kavruldu, bu direnci değiştirdim.
Baktım ki çıkışlar çakma küçük birşey takılmış diğer çıkış orjinal parçalar var, hatta söyleyeyim modellerini 2sc2525, 2sa1075 olarak toplam dört çıkışa 2x , 2x bağlanıyor service manual den baktım.
Gelelim sorunumuza
1. Yeni transistörler aldım taktım modelleri ise 2sa1295 , 2sc3264 ... Bunlar 2sa1075 ve 2sc2525 yerine uygun denildi elektronikçi tarafından bende tereddüt etmedim aldım.
2. Toplam 4 adet sürücü denilen transistörlerden, yanan çıkış tarafındaki sürücülerin bitanesi yanmış, yine aynı şekilde service manual dan modeline bakıp aldım ve tüm sürücüleri değiştirdim 4 tane zaten.
3. Tüm çıkış kısımladaki dirençleri kontrol ettim bazılar fazla bazıları az gösteriyordu onları hepsini service manual de nasıl istiyorsa o şekilde aldım ve taktım.
4. Tüm küçük transistörler var bunları kontrol ettim ve sağlam çalışıyorlar.
5. Tüm diyotları kontrol ettim, tersli düzlü bir rakam vermekte avo metrede, 3 4 tanesi ise 0 göstermekteydi bunlar yananlardı değiştirdim , tek sorun ise ne olduklarını bilmiyordum 1n4148 denilen diyottan taktım ve 2 tanede zener diyot vardı üstünde 2vd mi 2vo mu ne yazıyordu 2volttur diye 2voltluk aldım taktım...
Hadi bismillah diyerek taktım fişi düğmeyi açtım 2 saniye sonra baktım ki sigorta kızarmaya başladı hemen söktüm, korktum o kadar uğraş sonrası gene yakacağız herşeyi diye... Benim başka aklıma birşey gelmedi herşeyi değiştirdim. Tek kafama takılan diyotlar tutmadı galiba.
Az önce karıştırırken diyotların modelleri yazıyormuş galiba service manual de . Resimi aşağıya koyuyorum birde siz bakarmısınız doğru mu işaretlemişim 1 2 diye ? .
Son olarak sizin aklınıza takılan bir yer varmı bu konuda neden hala sigortalık kızarır ? . Yardımlarınızı bekliyorum. Teşekkürler.