şimdi sıknıtı yaşıyoruz işte
gres yağı fazla kalın gelir. kalın dedi isek de o kadar değil. sen git motor yağı istiyorum az kalı olsun de. gres olmasın de.
rotor dediğim ordan başlar motorun dibine kadar iner. onun komple yağa bulanması gerekir. bu sayede sürtünme ve gürültü azalır.
Ne yapmamı önerirsiniz?
Pervane yamuk gibi ama ses motordan geliyor geldi bana, kalkışta zorlanmada var sanki. Eski bir motor, bakım lazım ama nasıl, nereler yağlanır?
boşuna termal yağ demdik
ya da benzinli testereleirn motor yağı da olur. bizim testere misal 14.000 rpm dönüş hızında. o yanmıyor.
ki yağın amacı zaten sürtünmeyi azaltıp ısıyı engellemek. tam tersini yapmıyorsa ya kalitesizdir ya yanlış seçim yapılmıştır. koku meselesine gelirsek 1 hafta sürüyor be abi. onu da idare edeceksin. ben bir kere yapmadım ki bu işlemi. motoru komple sıfırlamaktan iyidir 1 hafta koku çekmek
Kardeşim amacım yanlış bilgilendirmeden kaçınmak termal dedin demedin meslesi değil gres kalın yağ ... adı geçiyor, 125 termal Sigorta yeri geldiğinde atıyorsa rotoru yağa bulamak ... var düşün, rotor veya komple motor diyeyim saç kurutma mak., elk. süpürgesi gibi diğer end. motorlar gibi içinden geçen hava ile soğutma sağlıyor.
Motor çok yüksek hızla dönmüyorsa üniversal değil yardımcı sargılı asenkron motordur.Motorun ön gövdesi ve arka kapak kısmında (Sizin çıkardığınız) ya kaymalı ya da rulmanlı yatak türü olmalıdır.Rulmanlı yataksa eski olduğundan bilyeleri dağılmış,bilyeler ile bilezikler arasındaki boşluğu biraz fazla artmıştır,fazla gelen sesi bu yüzden çıkarıyordur.Bu rulmanları söküp üzerindeki koda rakama göre yenisiyle değiştirmeniz lazımdır.Ama bu işlem bir atölye ortamında mengeneye bağlı olarak çektirme gibi düzenekler yardımıyla rulmanın sıkı geçmiş yerinden alınması şeklinde olabilecektir.Bu ince yağı milin iki tarafından tam verdiğiniz halde ses yine kesilmemişse kaymalı yatakta fazla boşlukla vibrasyon oluşuyordur veya rulmanlı yataksa bunlar,rulmanların değişimi gerekiyordur,yani bu ikisinden biridir bu çok aşırı,istenmeyen sesin sebebi.Motor mekanik bakım işlemlerinde sesin azalmasında bu bakım işlemi çok önemlidir.
Fan kanatlarının eğri olmasının yanında balanssız (dinamik ve statik balans eksikliği ile) dönmesi titreşim yaparak motorda rotor dönerken salgılanma (sarsak oluk gibi) oluşturur.Ama direk gürültülü olan bu sesi oluşturamaz.Yamukluğu gözle giderebildiğiniz kadarıyla elle bir pensenin içine yumuşak bez destekli,bu kanatları elle çevirerek yamukluğu gidermeye,daha düzgün forma getirmeye de çalışın.Dönmeyle oluşan herhangi bir balanssızlık durumunda pervanenin belli yerlerine balans ağırlıklarını (Bir balanslama cihazı,makinesi ile) iliştirip koymak veya gerekli yerlerden parça almak gerekecektir.Pervanede kütlece eksik bir parçanın da eksik veya kopan bir yerinin hiç olmaması,palaların bu orta göbeğe cıvatalarla iyice sıkılıp tespit edilmiş olması gerekir.Bu işlem fanın bir yalpa (balanssızlık) yapıp dönmemesi için gereklidir.Kolay gelsin.
@binbaşı
Değerli yorumunuz için teşekkür ederim.
Ben rulman görememiştim, o milin pervane kısmında burç, sünger ve tırnaklı bir metal vardı; tam ters istikamette yuvarlak bir burç gibi bir cisim vardı o mil oraya giriyor o rulman olabilir belki.
Ben şu an şehir dışındayım, dönünce tekrar söker, parçaların fotoğraflarını eklerim.
Yalnız biraz zaman geçecek.
Teşekkürler.